Mrs_M Skrevet 1. juli 2002 #1 Del Skrevet 1. juli 2002 Hei ! Er det noen som har en oppskrift på en daim kake ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 1. juli 2002 #2 Del Skrevet 1. juli 2002 Hey,hey... DAIM-ISKAKE Bunn: 225 gram mandler 225 gram melis 6 eggehviter Mal mandlene. Bland i melis. Stivpisk eggehvitene og bland dem forsiktig inn. Iskremblanding: 6 eggeplommer 225 gram sukker 4,5 dl kremfløte 6 plater gelatin 1 dobbel Daim (eller 1 pose daimkuler) Pisk eggedosis av eggeplommer og sukker. Pisk kremfløten og bland i. Hell i oppløst gelatin under forsiktig omrøring. (Legg gelatinplatene i kaldt vann i 10min. Hell vannet fra og løs opp en og en plate i 1/2dl kok-varmt vann. Vannet skal ikke koke. Rør til alt er oppløst.) Hakk sjokoladen (hvis du bruker dobbel Daim) og bland i halvparten. Avkjøl mandelbunnen i formen og bre iskremblandingen over. Dryss over resten av sjokoladen. Frys kaken i formen. Nyt den, den er fantastisk! Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mettemo Skrevet 1. juli 2002 #3 Del Skrevet 1. juli 2002 Daimkake 100 gr. hasselnøttkjerner (1 1/2 dl.) 3 eggehviter 2 dl. sukker Blandes sammen deretter i ovnen nederste rille 150 gr. i 45 min. Fyll: 3 eggeplommer (piskes) 1/2 dl. flormelis 4 dl. kremfløte - (piskes) 2 dl. daim (puttes i til sist) Has på bunnen, derefter i fryseren i 3-5 timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs_M Skrevet 1. juli 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 1. juli 2002 Hei igjen ! Takk for oppskriftene :D Skal prøve dette ikveld. Men må jeg fryse kaken ?? Holder det ikke med å legge den i kjøleskapet eller hur ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 1. juli 2002 #5 Del Skrevet 1. juli 2002 Det er ISKAKE, vettu.... Da må den følgelig fryses, hvis ikke vil ikke isen, altså toppen bli skikkelig fast... Ta fram kaka fra frysen en stund før du skal spise den, slik at den rekker å tine litt. Men jeg tror nok du ikke bør basere på at det går greit å legge den kun i kjøleskapet.. Det vil nok ikke gå. Iallfall ikke med den oppskritften jeg bruker... lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husmora Skrevet 2. juli 2002 #6 Del Skrevet 2. juli 2002 Her er en enkel kake som selv jeg med mine skrantede husmorevner klarer å lage Bunn: 3 eggehviter og 150 g sukker piskes til helt stiv marengs, vend forsiktig inn 150 g malte mandler. Stekes på nederst i 24 cm rund form på 170 grader i ca 45 minutter. Iskrem: 3 eggeplommer og 90 g sukker piskes stivt. Visp 3 dl kremfløte stiv og bland i eggedosisen. Grovhakk 2 dobledajm og ha i kremen. Legg kakebunnen tilbake i den rengjorte formen og hell over kremen. Minst 2 timer i fryseren før servering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorelai80 Skrevet 7. juli 2002 #7 Del Skrevet 7. juli 2002 Har noen en oppskrift på en dajmkake som ikke er iskake? Jeg smakte dette i høst. Da fikk jeg servert vaniljeis ved siden av kaken. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå