Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en 10-20 år får vi så en drastisk økning i ungdom som faller sammen mentalt fordi de vokste opp i hjem der de var uønsket, ikke hadde modne foreldre, ble avvist av ene forelderen og i det hele tatt.Anonymous poster hash: 6b349...b68

Finnes ingen forskning som viser at dette er tilfelle, det er kun propaganda fra abortliberalistene og feministene. De som ikke ønsker å oppdra barna selv kan adoptere de vekk til noen av de tusenene av par som venter i kø, så de vil alltids få gode hjem

Anonymous poster hash: acadf...1f1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

LOL, USA svertingen din er bare latterlig :fnise: Tyder vel på at du ikke har noen motargumenter mot at USA ligger langt foran Norge i fødselstall ettersom de ikke har fulgt feministenes agenda Anonymous poster hash: acadf...1f1

Jeg personlig ligger skyhøyt over USA s fødselstall og vil si at jeg følger mye av det som er feministisk agenda, takket være at noen har stått på for å få gode vilkår for fødende, svangerskapshelse, permisjonsrettigheter og barnehager.

Hva tror du er den feministiske agendaen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke ta feminister seriøst når de sier at det ikke er lik lønn for lik utdannelsestid. Som f.eks hun fra sykepleierforbundet som sier at kvinner tjener 50-100kr mindre enn andre som også har tatt en bachelor. Er det da slik at en sykepleier skal tjene like mye som en ingeniør? Er det ikke vanskeligere å bli ingeniør? Er ikke private firmaer villige til å betale mer fordi det er mer behov for slik arbeidskraft?

Kvinner har selv mulighet til å gjøre noe med denne lønnsforskjellen, nemlig bli ingeniører selv. De har alle rettigheter til å bli det, de utkonkurrerer faktisk menn på vgs og har bedre snitt. Ingenting tilsier at de ikke kan tjene bedre. Men det står på viljestyrken. Men å kreve at staten skal gjøre noe med denne forskjellen blir for dumt, for det er nemlig forskjell på hvor vanskelig og verdifullt en utdannelse er.

Anonymous poster hash: 6a220...6a3
  • Liker 2
Skrevet

Skal ikke stikke under en stol at flere kvinner velger å jobbe i det offentlige etter utdanningen sin, mens menn heller mot næringslivet.

Det er faktisk ganske naturlig at vi har kvinnelig statsminister, finansminister, LO-leder osv, mens mannlig leder i Statoil, Telenor, osv.

I tillegg er det kjønnspoeng til jenter i 150 studier i Norge i dag, men kun to studier der menn får det. Det til tross for at det er flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Ganske sykt at det fortsatt snakkes om kjønnsdiskriminering i disfavør kvinner i Norge idag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig ligger skyhøyt over USA s fødselstall og vil si at jeg følger mye av det som er feministisk agenda, takket være at noen har stått på for å få gode vilkår for fødende, svangerskapshelse, permisjonsrettigheter og barnehager.

Hva tror du er den feministiske agendaen?

Unntak finnes i alle land, likevel ligger Norge langt etter USA i antall barn per kvinner, ikke så rart når man vet at USA ikke blindt følger feministenes feilslåtte agenda med flest mulig aborter, at kvinner skal kvoteres inn i styre og stell på tross av manglende kvalifikasjoner etc.

Skrevet

. Er det ikke vanskeligere å bli ingeniør?

Det er det nok ikke. Sykepleiere, vernepleiere burde tjent likt med andre med tilsvarende utdannelse. En skam at det er så store forskjeller. Men, vi som er helsepersonell, tjener likt som mann og kvinne. Forskjeller ligger i videreutdannelser, ulike turnuser med tillegg osv.

Gjest Cartman
Skrevet

Vet ikke om du er den beste til å kritisere andre WubWub. Du som skulle pule den jenta under 18 år. Hva er verst? En bitter anti-feminist eller en 30+ åring som puler smårips. Man bør se seg selv, før man kritiserer andre.

Ellers synes jeg både anti-feministene og feministene på KG er usmakelige. De slenger så mye dritt til det motsatte kjønn. Jeg hadde aldri tenkt på pikkstørrelse, den perfekte fitta, alder + forfall og høyde før jeg kom på KG. Konklusjonen er enkel! Jeg kommer aldri til å omgås anti-feminister og feminister. Slike mennesker er bare destruktive.

Skrevet

Unntak finnes i alle land, likevel ligger Norge langt etter USA i antall barn per kvinner, ikke så rart når man vet at USA ikke blindt følger feministenes feilslåtte agenda med flest mulig aborter, at kvinner skal kvoteres inn i styre og stell på tross av manglende kvalifikasjoner etc. Anonymous poster hash: acadf...1f1

Det er ikke slik at folk kvoteres når de ikke har kvalifikasjoner. Kvotering foregår ved at man velger det ønskede kjønn eller etniske opprinnelse, når to søkere stiller likt. I mitt yrke kvoteres det menn inn i jobber og jeg synes ærlig talt ikke at det er et problem.

Noen kvoteringsprogrammer burde ha vært avsluttet, da de allerede har nådd målene. Det er ikke noen stor agenda for alle feminister om at jenter bør kvoteres inn i div studier lengre.

Det finnes ingen agenda om flest mulig aborter, det finnes derimot en agenda om enkel tilgang på prevansjon og den har fungert, siden det er færre tenåringsaborter nå enn for en del år tilbake.

Skrevet

Det er ikke slik at folk kvoteres når de ikke har kvalifikasjoner. Kvotering foregår ved at man velger det ønskede kjønn eller etniske opprinnelse, når to søkere stiller likt. I mitt yrke kvoteres det menn inn i jobber og jeg synes ærlig talt ikke at det er et problem.

Noen kvoteringsprogrammer burde ha vært avsluttet, da de allerede har nådd målene. Det er ikke noen stor agenda for alle feminister om at jenter bør kvoteres inn i div studier lengre.

Så det er helt greit å si. "Nei, sorry, vi vil ansette en kvinne, og ikke en mann i denne jobben"

Men hvis et styre sier når de velger toppleder:

"Vi ønsker en mannlig leder"

Så er det diskriminering?

Jeg kan absolutt se fordelene med mer jevn kjønnsfordeling i ulike arbeider, men jeg synes kvotering er tull, og skaper bare hat og tull. Jeg kan for eksempel se fordelen med mannlige lærere, rett og slett fordi alle de beste lærerne jeg har hatt er menn, men jeg synes ikke at menn skal kvoteres inn som lærere uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er det nok ikke. Sykepleiere, vernepleiere burde tjent likt med andre med tilsvarende utdannelse. En skam at det er så store forskjeller. Men, vi som er helsepersonell, tjener likt som mann og kvinne. Forskjeller ligger i videreutdannelser, ulike turnuser med tillegg osv.

Så 100% stillingsvern, jobbvern, super pensjon fra staten, gode vilkår til lån og alt som følger med en statlig stilling teller ikke i det hele tatt altså. Fjern alle endringene staten har i forhold til privat næringsliv så kan statlig ansatte tjene det samme som private i timen.

Anonymous poster hash: 81c82...0f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen agenda om flest mulig aborter, det finnes derimot en agenda om enkel tilgang på prevansjon og den har fungert, siden det er færre tenåringsaborter nå enn for en del år tilbake.

Joda, det så vi når det var snakk om at legene skulle slippe å henvise til abort mot sin samvittighet og abortliberalistene og feminaziene hylte og skreik om at dette var avskaffing av retten til abort

Skrevet

Så 100% stillingsvern, jobbvern, super pensjon fra staten, gode vilkår til lån og alt som følger med en statlig stilling teller ikke i det hele tatt altså. Fjern alle endringene staten har i forhold til privat næringsliv så kan statlig ansatte tjene det samme som private i timen.

Anonymous poster hash: 81c82...0f1

Jeg er selvsagt for og fjerne alle særordninger vi i det offentlige har. Man burde også åpne opp for og sparke daukjøttet som vandrer rundt i det offentlige.

Skrevet

Så det er helt greit å si. "Nei, sorry, vi vil ansette en kvinne, og ikke en mann i denne jobben"

Men hvis et styre sier når de velger toppleder:

"Vi ønsker en mannlig leder"

Så er det diskriminering?

Jeg kan absolutt se fordelene med mer jevn kjønnsfordeling i ulike arbeider, men jeg synes kvotering er tull, og skaper bare hat og tull. Jeg kan for eksempel se fordelen med mannlige lærere, rett og slett fordi alle de beste lærerne jeg har hatt er menn, men jeg synes ikke at menn skal kvoteres inn som lærere uansett.

Dersom det er opplyst om i stillingsannonsen og at menn er i mindretall på arbeidsplassen er jo dette ok, så fremst kvinner behandles på samme måte når det er et sterkt mindretall kvinner. I disse dager synes jeg at det ikke skal være nødvendig med kvotering av kvinner spesielt til topplederstillinger, men da ordninger som dette startet var det nødvendig for at noen skulle slippe til, da tradisjonene var vanskelig å snu på. Det gjaldt forresten ikke bare slike stillinger, men ganske generelt i styre og stell .

Synes at det derimot er helt kurant at en oppfordrer de som representerer mindretallet til å søke, enten det er funksjonshemmede, kvinner, menn eller innvandrere, så velger man den man tror er best ut fra det.

Skrevet

Dersom det er opplyst om i stillingsannonsen og at menn er i mindretall på arbeidsplassen er jo dette ok, så fremst kvinner behandles på samme måte når det er et sterkt mindretall kvinner. I disse dager synes jeg at det ikke skal være nødvendig med kvotering av kvinner spesielt til topplederstillinger, men da ordninger som dette startet var det nødvendig for at noen skulle slippe til, da tradisjonene var vanskelig å snu på. Det gjaldt forresten ikke bare slike stillinger, men ganske generelt i styre og stell .

Synes at det derimot er helt kurant at en oppfordrer de som representerer mindretallet til å søke, enten det er funksjonshemmede, kvinner, menn eller innvandrere, så velger man den man tror er best ut fra det.

Helt greit å oppfordre folk til å søke, men kvotering er ikke greit, hverken den ene eller andre veien. De skal velge de er best egnet til jobben som utlyses. Hverken menn eller kvinner kan noe for at de er født i det kjønnet de tilhører, og har de gjort det like godt, er det ikke rettferdig at man skal diskrimineres fordi en tilhører det ene eller andre kjønnet, eller har den og den hudfargen.

Det er for meg hele grunnprinsippet med likestilling, nemlig like rettigheter og plikter. Kvotering utover det er kjønnsdiskrinerende.

• Liker 1
Skrevet

Helt greit å oppfordre folk til å søke, men kvotering er ikke greit, hverken den ene eller andre veien. De skal velge de er best egnet til jobben som utlyses. Hverken menn eller kvinner kan noe for at de er født i det kjønnet de tilhører, og har de gjort det like godt, er det ikke rettferdig at man skal diskrimineres fordi en tilhører det ene eller andre kjønnet, eller har den og den hudfargen.

Det er for meg hele grunnprinsippet med likestilling, nemlig like rettigheter og plikter. Kvotering utover det er kjønnsdiskrinerende.

Helt enig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...