Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har bitt meg fast i en observasjon her på KG, og det er at det er mange bitre sinte anti-feministiske menn.

Som svoren mannlig feminist og kvinne-elsker som har stått på barrikadene å kjempet med nebb og klør for kvinners rettigheter år ut og år inn, så lurer jeg på - hvordan kan dere bitre menn være imot like rettigheter og lik lønn for begge kjønn?

Det begynner bli mange år siden kvinner var umyndiggjort og at kvinner ikke hadde stemmerett. Og det er omtrent bare underutviklede land i verden som fremdeles undertrykker kvinner - Hvorfor vil dere at vårt land skal slå føge med slike tilbakestående nasjoner?

Så nå retter jeg fingeren mot dere som er imot feminisme - Hvorfor vil dere reversere vestlig utvikling å umyndiggjøre sterke selvstendige kvinner?

Endret av WubWub
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kvinner burde uten tvil ha like rettigheter som menn

Anonymous poster hash: 91fbf...b35
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det skal selvfølgelig være like rettigheter for kvinner som menn, men det skal også være like rettigheter for menn som kvinner...

Anonymous poster hash: 8af9c...2a5

• Liker 8
Skrevet

Vi må alle få kvinnerettigheter!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Begge kjønn er på god vei når det gjelder like rettigheter. Enkelte statistikker dere feminister trekker frem er irrelevant.

For å trekke frem et eksempel. Færre kvinner i lederstillinger går på personlige egenskaper. Jevnt over innehar som oftest menn kvaliteter som er mer attraktivt i en lederstilling. Dette kan være f.eks være handlingskraftig og nådeløshet i tøffe bransjer.

For all del, det varierer som alt annet.

Anonymous poster hash: 82759...ba8
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke på anti-feminister slik du beskriver dem (tror ikke de eksisterer, altså, personer som genuint mener slike ting).

Men jeg tror på surpomper.

Skrevet

Hva er en anti-feminist? Personlig er jeg ingen feminist, etter hva uttrykket faktisk betyr rent språklig, eller hvordan det kommer til uttrykk i dagens Norge. Jeg er derimot en forkjemper for likestilling, men mot kjønnsdiskriminerende ordninger som for eksempel kjønnskvotering.

Vil du kalle meg en anti-feminist? Eller sikter du til menn som ser ned på kvinner?

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke på anti-feminister slik du beskriver dem (tror ikke de eksisterer, altså, personer som genuint mener slike ting).

Men jeg tror på surpomper.

det er mange kvinnehatere på forumet her, og det er trist

AnonymBruker
Skrevet

det er mange kvinnehatere på forumet her, og det er trist

What? Er DU ekstrem-feminist? Fremsto litt sånn i første post

Skrevet

What? Er DU ekstrem-feminist? Fremsto litt sånn i første post

Ja det stemmer.

AnonymBruker
Skrevet

Som svoren mannlig feminist og kvinne-elsker som har stått på barrikadene å kjempet med nebb og klør for kvinners rettigheter år ut og år inn, så lurer jeg på - hvordan kan dere bitre menn være imot like rettigheter og lik lønn for begge kjønn?

Fordi kvinner har vist seg å ikke være istand til å takle et slikt ansvar, 15.000 aborter i året viser jo feks. at de ikke burde ha rett til å velge slikt selv da det vil knekke hele landet om det fødes for få barn

Anonymous poster hash: acadf...1f1

• Liker 1
Gjest oleoh
Skrevet

Jeg er ekstrem anti-feminist. Militant og voldelig ... :laugh: Neida. Men dette med umyndiggjørelse handlet om samfunnsordenen. En mann og kvinne var ett, en familie. Og det var familien som eide, med en mann som hode. Det var en grunn til at en mann ikke fikk lov til å få sitt navn i statlige arkiver før han var 25 år. Med stemmeretten var det det samme.

Det er slike ting som dette som gjøre meg til anti-feminist og pro ekte samfunnslikestilling.

Lønnsforskjeller mellom menn og kvinner

Den 7. mars skrev Eli Gunhild By, forbundsleder i Norsk Sykepleierforbund, i dagbladet om lønnsforskjellene mellom menn og kvinner. I teksten presenterte hun tre fakta; at sykepleiere tjener mindre enn enkelte menn som kun har yrkesfaglig utdanning, at lønnsforskjellene mellom menn og kvinner som er småbarnsforeldre øker og at de tjener mindre enn folk med lignende lengde på utdanningen

At lønnsforskjellene mellom småbarnsforeldre øker trenger ikke å handle om at samfunnet blir mindre likestilt. I følge tall fra Statistisk sentralbyrå blir færre menn med lav utdanning og inntekt fedre i Norge. At menn og kvinner med barn får større lønnsforskjeller er ikke et resultat av at menn går i fra mødre lønnsmessig, men at færre kvinner har barn med lavtlønte menn.

De to andre argumentene er derimot rimelige, men det trenger ikke å handle om at samfunnet er ulikestilt. Det er godt kjent at personer som arbeider i det offentlige tjener mindre enn de i det private og handler i stor grad om godene en nyter av i en offentlig stilling. Folk i det private er i større grad truet av å miste jobben og har stort sett dårligere ordninger. Det eksisterer dessverre en del kjønnsforskjeller også, kvinner står ikke like ofte på krava og lønnen blir dermed ikke konkurrert oppover.

I fremtiden er lønnsutsiktene lyse for sykepleiere på grunn av eldrebølgen. Når etterspørselen øker og tilbudet av arbeid forblir det samme vil lønnen selvsagt øke. Særlig om sykepleiere blir tøffere i lønnsforhandlingene. For sykepleierpleierforbundet kunne det vert lurere å tilby kurs i lønnsforhandlinger enn å etterspør likestilling. En annen strategi kunne vert å fremstille sykepleieryrket slik at det blir mer interessant for unge menn.

Skrevet

Fordi kvinner har vist seg å ikke være istand til å takle et slikt ansvar, 15.000 aborter i året viser jo feks. at de ikke burde ha rett til å velge slikt selv da det vil knekke hele landet om det fødes for få barn

Forskning viser til at en nasjons verdiskapning øker jo flere kvinner det er i arbeidslivet og i lederstillinger.

Skrevet

Forskning viser til at en nasjons verdiskapning øker jo flere kvinner det er i arbeidslivet og i lederstillinger.

Det er greit, men hva skal man bruke som virkemidler for å få flere kvinnelige ledere? Kjønnsdiskriminering i form av et kvoteringssystem som vi har i dag?

Hele kvoteringssystemet er så hyklerisk at jeg sliter med å sette ord på det.

• Liker 5
Skrevet

Det er greit, men hva skal man bruke som virkemidler for å få flere kvinnelige ledere? Kjønnsdiskriminering i form av et kvoteringssystem som vi har i dag?

Hele kvoteringssystemet er så hyklerisk at jeg sliter med å sette ord på det.

det er ikke noe tvil om at dagens system favoriserer menn. så det vi kan gjøre er å forandre det, for vet du hva?

kvinner er de som gjør det beste på skolene idag. hunnkjønn er de som gjør det beste i alle akedemiske kretser så den naturlige utviklingen er at menn må vike plass for kvinner ettersom vi ikke greier holde følge.

AnonymBruker
Skrevet

På kort sikt kanskje, men på lang sikt blir vi fattigere når det fødes for få barn og befolkningen og arbeidsstyrken krymper. Derfor er feminister og abort-liberalister en stor trussel mot Norge

• Liker 1
Skrevet (endret)

På kort sikt kanskje, men på lang sikt blir vi fattigere når det fødes for få barn og befolkningen og arbeidsstyrken krymper. Derfor er feminister og abort-liberalister en stor trussel mot Norge

dette har ikke noe med feminisme å gjøre, men kapitalisme. alle land som får vestlig levestandard og økonomi vil føde færre barn.

japan som ble westernized for veldig lenge siden er nå i en demografisk katastrofe, deres demografi er i fritt fall og bare 10-20 år fra nå av så vil slite så det holder med eldrebølgen som kommer.

velstand fører til færre barn. dette er godt dokumentert. hva forslår du? at vi skal senke levestandarden våres?

for bare en generasjon tilbake så var unger overlykkelig om de fikk en karamell i julegave.

Endret av WubWub
Skrevet (endret)

Tror veldg mange assosierer feminister med feminazier. Det er jo de som blir mest lagt merke til. Med den assosiasjonen i tankene kan jeg forstå hvorfor mange menn er antifemi(nazier)

De vet rett og slett ikke hva en feminist egentlig er.

Endret av Gwynevere
AnonymBruker
Skrevet

Tror veldg mange assosierer feminister med feminazier. Det er jo de som blir mest lagt merke til. Med den assosiasjonen i tankene kan jeg forstå hvorfor mange menn er antifemi(nazier)

De vet rett og slett ikke hva en feminist egentlig er.

Å være anti-feminist er som å være anti-facist, anti-rasist, anti-nazist, anti-progressiv, anti-anti-rasist (som i dag er blitt verre enn rasister), anti-sosialist, anti-sosialdemokratisk, anti-blitzer osv. Det er som alle de andre ismene, vondskap.

Anonymous poster hash: 32805...f08

Skrevet

beklager men, er ikke du hu dama fra en ukraina tråden som spiste alle anti-amerikanske argumenter fra individer som er imot vaksiner å tror usa er styrt av aliens?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...