Gå til innhold

Eie eller leie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vil jeg gjerne ha litt innspill fra dere ang kjolevalg og om jeg skal eie eller leie.

På fredag var jeg i en ny brudesalong og prøvde kjoler. Jeg fikk heldigvis MYE bedre hjelp der enn i den forrige. Denne dama kom med forslag og kjoler, hedde konstruktiv kritikk å komme med og hun hadde nåler slik at jeg fikk et godt inntrykk av kjolen på.

Jeg prøvde nok 6-7 kjoler, men endte opp med 2 favoritter. Jeg har funnet bilde av den ene Demetrios 4153 bak og Demetrios 4153 foran, men ikke av den andre. Det var en kjole fra Papillon.

Kjolene koster ca 5000 kroner å leie, underskjørt, tilpasning og rens er med i den prisen. Jeg må i tillegg ha sko og leie slør (koster 300 kroner).

Jeg har fra før sett meg ut en kjole på Bridesave. Dere kan se bilde av den her. Jeg vil ha disse skoene til. Hvis jeg bestiller fra Bridesave kommer kjole, underskjørt og sko på ca 5000 kroner (iberegnet porto, mva og toll). Jeg må da betale for tilpasning og leie eller kjøpe slør.

Problemet mitt er at jeg antagelig ikke får prøvd kjolen fra Bridesave. Jeg har sendt designeren en mail i dag og spurt om de har butikker i Norge, men jeg tviler på det. Jeg har gjort utallige søk på internett uten hell.

Prismessig kommer jeg ut ganske likt. Forskjellen er at leiekjolen får jeg prøvd, men kjøpekjolen får jeg beholde. Hjelp meg å sortere tankene.

Bridesave selger dessverre ikke kjoler fra Papillon eller Demetrios. Noen som vet om andre nettsider jeg kan kikke på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd www.brud.dk? De har mange merker, og er veldig behjelpelige med å sende kjoler til Norge.

Skrevet

Hvis du kjøper kan du jo selge etterpå og sitte igjen med en liten slump penger, og på den måten blir ikke kjolene like dyre.

Skrevet
Hvis du kjøper kan du jo selge etterpå og sitte igjen med en liten slump penger' date=' og på den måten blir ikke kjolene like dyre.[/quote']

Det sier mannen også, men jeg synes det virker vanskelig å få solgt en brukt brudekjole.

Jeg skal ringe brudesalongen i morgen og høre hva det vil koste å kjøpe en av kjolene jeg fant der.

Skrevet

Det kan nok være vanskelig, men med rett pris så skal det vel gå

Skrevet

Hei!

Ikke enkelt det her nei.

Når du skal kjøpe kjole, må du jo også ha slør og underskjørt i tillegg. Dette har du sikkert medberegnet i prisen?

Jeg ville kjøpe kjolen min, men utifra valgene du har nevnt vet jeg ikke om jeg hadde turt å kjøpe fra utlandet uten å prøve...... Er mange forskjellige snitt på kjolene, og å kjøpe KJOLEN OVER ALLE KJOLER over nettet uten å prøve ville jeg ALDRI ha gjort.

Pene kjoler begge to.

Minner om at å kjøpe kjole i Danmark ofte er mye billigere. Dette gjelder også tilbehøret.

Send en mail å få pristilbud. De er veldig hyggelige og behjelpelige. Holder til i København, 15 min med toget fra sentrum. Om du benytter deg av disse, gi meg et lite vink (jeg får prosenter):

http://www.houseofbrides.dk/

Skrevet

Vi bor sånn til at en tur til Danmark er enkelt å få til. Noen av dere som vet hvordan jeg kan finne ut hvor det finnes brudesalonger i feks København, Fredrikshavn, Aalborg osv

Skrevet

Har du prøvd å finne en av kjolene brukt?

Skrevet
Har du prøvd å finne en av kjolene brukt?

Jeg har kikket gjennom på et par steder og lagt ut en 'Ønskes kjøpt'-annonse her og på DittBryllup.

Det tar hundre år og lese gjennom alle de brudekjole annonsene. Verst er det når det bare står 'Lekker brudekjole selges'. Ingenting om verken str eller design og heller ikke bilde.

Skrevet

Nå har jeg snakket med en brudesalong som selger Demetrios kjolen, den koster 12 500 kroner å kjøpe. :o Det blir ihvertfall helt uaktuelt.

Hun hadde muligens noen brukte jeg kunne kjøpe, men hun var ikke sikker på om de hadde noen som var liten nok.

Skrevet

Hei.

Da jeg hadde fallt pladask for en kjole, og bare bestemt meg for at DEN måtte jeg ha... ringte jeg rund her og der.. Det jeg fannt ut var at den kostet 12500,- å kjøpe, og da måtte jeg få den sydd noe, så det hadde kommet i tillegg, samtidig som jeg også trengte et underskjørt og å få den renset etter bruk. Dette regnet jeg ut til å koste meg ca: 14 000,- Hvis jeg skulle ha solgt den etterpå, kunne jeg ha prøvd å selge den for ca 6000,- Da vil det si at jeg hadde "tapt" eller brukt 8000,- i tillegg til at jeg hadde måttet annonsert og hadd fremmede folk hjemme til prøving....

Da jeg traff på en dame som var villig til å leie den ut for 8000,- , og dette inkluderte tilpassing, underskjørt og selvfølgelig rens etterpå, var jeg ikke i tvil... det måtte bli leie på meg. Jeg har ikke hatt noen formening om at jeg måtte eie kjolen jeg brukte, og jeg hadde ingen ambisjoner om å sy den om eller spare den til noen som måtte ha lyst til å bruke den senere. (Min mor hadde spart på sin klassiske kjole fra da hun giftet seg, men den var ikke helt min smak, så den ble nok aldri brukt igjen.... og dette hadde ikke jeg noen forhåpninger om hvis jeg noen gang får en datter).

Jeg fikk en fin avtale med hun som leide ut kjolen til meg, om at den var ny når jeg brukte den, da det var jeg som fikk henne til å ta den inn til butikken... jeg likte det faktumet at den var ny, og følte at denne avtalen var suuper!!

Vel, det var min måte å gjøre det på.....

Lykke til

blyg :)

Skrevet

Kjolen jeg holdte på å velge (før jeg vant kjole via KG :wink: ), kostet 12 500,- i Norge. Fikk den til 6 500,- i Danmark!!

Ja, reisen over koster noe, men alt av tilbehøret hadde også blitt mye billigere i Danmark. Ville derfor absolutt kjøpt istedet for å leie til samme pris i Norge!

Skrevet

blyg: Poenget med kjøpkjolen min er at den er så billig. Jeg vil bruke den samme summen på å kjøpe den kjolen som å leie den andre.

Skrevet
blyg: Poenget med kjøpkjolen min er at den er så billig. Jeg vil bruke den samme summen på å kjøpe den kjolen som å leie den andre.

Vår økonomiske sans slår til i sånne tilfeller som dette, og sier at dersom det er lite forskjell på det vi betaler for å leie og det vi betaler for å kjøpe, så bør vi kjøpe fordi vi da får mer for pengene. Men se det i øynene; du kommer aldri til å bruke den brudekjolen igjen. Om du gifter deg en gang til kommer du garantert til å ha en annen kjole, og hva skal du ellers med den? Ha den hengende i et skap sånn at den kan ta opp plass og støve ned? Bruke masse tid og krefter på å selge den til en latterlig lav pris? Prakke den på din datter som sikkert ikke vil ha den?

For meg ser det ut som du får mye mer igjen for å leie kjolen. Det aller viktigste er jo at du er helt sikker på at den passer og får god hjelp med tilbehør. Er det egentlig noe å lure på sier nå jeg.

Skrevet

For meg ser det ut som du får mye mer igjen for å leie kjolen. Det aller viktigste er jo at du er helt sikker på at den passer og får god hjelp med tilbehør. Er det egentlig noe å lure på sier nå jeg.

Jeg tror kanskje at jeg er i ferd med å komme dit jeg også.

Skrevet

Jeg ville ha kjolen min i hus i god tid før bryllupet, ferdig tilpasset og renset. Det får du bare med en kjøpekjole. Tenk på den butikken som hadde innbrudd..... :o

Skrevet
Jeg ville ha kjolen min i hus i god tid før bryllupet, ferdig tilpasset og renset. Det får du bare med en kjøpekjole. Tenk på den butikken som hadde innbrudd..... :o

Kjolen er jo ikke noe tryggere i ditt eget hjem enn den er i en butikk, så det er overhode ikke noe argument.

Skrevet
Jeg ville ha kjolen min i hus i god tid før bryllupet' date=' ferdig tilpasset og renset. Det får du bare med en kjøpekjole. Tenk på den butikken som hadde innbrudd..... :o[/quote']

Og hva om den som har kjolen før deg får ødelagt den? Flekker som ikke går av, sigarettglo osv osv... Er jo ikke alle som får til en slik "førstemann.avtale", og da står du der plutselig uten kjole!!

Er nok enig med Tex, kjolen min skal være i min varetekt i GOD tid før deb store dagen!!

Skrevet

Tviler på at den innbruddstyven som skulle finne på å bryte seg inn i mitt Securitasbevoktede hus først og fremst er ute etter brudekjolen min. Gjett hva de som bryter seg inn i en brudekjolesalong er på jakt etter......

Syns argumentet er knakende godt jeg :wink:

Skrevet

Men det kan brenne vet du, barn eller dyr kan ah et uhell, eller naturskader på huset kan ødelegge kjolen... *Forteller spøkelseshistorier med skummel stemme om alt som kan ramme en brudekjole*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...