AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Jeg vet ikke, jeg bare føler meg ikke vel sånn som ting er, både klær og sminke... Vet ikke om jeg har noen spesiell stil? En vanlig dag kan jeg ta på meg en jeans, en enkel t-skjorte og en slags jakke over, vanlige boots og enkel sminke.. Jeg vil bare gjør noe annerledes, tørre å bruke skjørt å høye heler, lære meg å kunne sminke meg ordentlig å sette sammen klær slik at jeg fremstår som den kvinnen jeg vet jeg kan være... Forferdelig frustrerende å føle at jeg er så kjedelig hver dag... Andre som har det slik, eller har endret på noe å kan gi meg noen gode råd? Anonymous poster hash: faa4a...abd
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Jeg vet ikke, jeg bare føler meg ikke vel sånn som ting er, både klær og sminke... Vet ikke om jeg har noen spesiell stil? En vanlig dag kan jeg ta på meg en jeans, en enkel t-skjorte og en slags jakke over, vanlige boots og enkel sminke.. Jeg vil bare gjør noe annerledes, tørre å bruke skjørt å høye heler, lære meg å kunne sminke meg ordentlig å sette sammen klær slik at jeg fremstår som den kvinnen jeg vet jeg kan være... Forferdelig frustrerende å føle at jeg er så kjedelig hver dag... Andre som har det slik, eller har endret på noe å kan gi meg noen gode råd? Anonymous poster hash: faa4a...abd Jeg er helt lik! Jeg tar på meg kjole en gang i mellom, og det blir alltid godt mottatt Men for meg er det rett og slett at jeg ikke gidder! Jeg gidder ikke pynte meg i hjel hele tiden, men det betyr jo ikke at jeg ikke er feminin Og det samme gjelder helt sikkert for deg også! Det er sikkert kun deg som tenker over det Anonymous poster hash: c4ffe...713 1
Chizue Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Starte å lese rosablogger Nei, altså, vær den du er Har du lyst til å ta på deg skjørt en dag, så gjør du det. Det viktigste er at du er og føler deg komfortabel med deg selv og hvordan du kler deg.
Gjest Bossa Nova Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Først og fremst holdningen, rette seg opp i ryggen. Ha overdeler - bluser/skjorter, jakke som er innsvinget i livet. Høye hæler, feminine sko. Litt smykker. Pene negler. Leppestift. Det spørs hva slags type feminin du vil være. Elegant feminin, dukke-feminin eller retro/hipster-feminin. Jeg synes personlig det ikke er fint med overdrevne feminine trekk, f.eks mye rosa, blonder og rysjer.
Gjest Lille-pus Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 Er forestillingen om at kjole/skjørt krever at man 'pynter seg ihjel' noe som henger fast i en forestilling om at "Kjoler og skjørt bruker vi bare til fest !" Begynn pent og forsiktig, skjørt istedet for jeans en dag du har lyst til det. Om du har et 'jobbskjørt' eller en 'jobbkjole' du liker så ta det en dag. Lek deg litt i klesskapet ditt og sett sammen antrekk/kombinasjoner som du liker, og så prøver du en av disse en dag og en annen kombinasjon en annen dag. Forestillingene om at det tar så lang tid å kle på seg en skjorte/genser og et skjørt i forhold til skjorte/genser og et par jeans stemmer ikke. Sjekk hva du har av sko/støvletter og hvor du skal gå den dagen. Stiletter er dumt på brostensgater. Om du legger litt sminke til vanlig så gjør du akkurat det samme om du skal ha på deg en kjole eller et skjørt den dagen. Det blir fort en vane selv om det skulle føler litt uvant de første gangene. Lykke til 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Jeg er helt lik! Jeg tar på meg kjole en gang i mellom, og det blir alltid godt mottatt Men for meg er det rett og slett at jeg ikke gidder! Jeg gidder ikke pynte meg i hjel hele tiden, men det betyr jo ikke at jeg ikke er feminin Og det samme gjelder helt sikkert for deg også! Det er sikkert kun deg som tenker over det Anonymous poster hash: c4ffe...713 Ikke gidder? Det tar ikke noe spesielt med tid eller ressurser å kle på seg et skjørt eller en kjole. Jeg gjør det på to minutter (inkludert å bestemme hva jeg skal ha på meg), og jeg får alltid komplimenter for hvordan jeg ser ut. Man ser nok, og gjerne er, mer feminin når man har en slik klesstil enn slik TS beskriver. Det er nok ikke noe man aktivt tenker på, men det er jo slik det oppfattes av de fleste. Anonymous poster hash: 0df9e...80a
Auri Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 Kjoler og skjørt trenger ikke være pyntet En enkel genser, et tettsittende skjørt og leggings, veldig casual, komfortabelt og tar ikke stort lenger tid enn å dra på seg tightsen Jeg bruker ikke jeans, for jeg finner ingen som sitter godt på min kropp. Favoritten i vinter er løs strikkegenser, leggings eller ullstrømpebukse (ann på hvor kaldt det er), og enkle tettsittende eller a-formede skjørt som går til litt under midt på låret. Har gjerne en tynn genser under strikkegenseren, siden jeg er en frysen type. Kjoler kan være enda enklere. Finnes en god del kjoler med litt erme, som med leggigns/strømpebukse blir et antrekk man kan pynte opp eller ned. På jobb med boots eller sneakers og lite smykker, på fest med tynnere strømpebukse, hæler og mer smykker. Går ann å begynne litt forsiktig og, med en skjortekjole, finnes mye av det nå i våres. Kan brukes sammen med jeans/jeggings. Jeg vil egentlig bare foreslå å ta en tur på HM f.eks., plukk med deg alt mulig rart til prøverommet, og se hva du liker. Prøv å ikke la deg stoppe av tanker som "det kler jeg ikke", "det er for pyntet" osv. Kan hende du får en overraskelse
Gjest Tigress Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Bytt ut eitt og eitt plagg. I staden for jeans, vel eit uformelt skjørt, til dømes eit dongeriskjørt eller eit cordfløyelskjørt. Bytt ut flate sko med høghælte sko til jeans, eller converse med ballerinasko. Bytt ut genseren med ein bluse. Ta eit smykke i halsen. Legg fram kleda dagen før, så går det kjempesnøgt!
Christiania_Oslo Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 http://m.wikihow.com/Wear-a-Black-Skirt-8-Different-Ways. Link for "hvordan style et svart skjørt". Finnes mange slike tips på nettet. Kan enkelt søke "what colour matches with red?" "How to style a brown top"osv. Så kan det hjelpe å lære seg farvekart og hvilke farver som passer sammen,finnes komboer man ikke tenker over. Så må du tenke stiler, hva er typiske farver?stoff?snitt? Lat feks som om du liksom planlegger å dra på safari, hva passer til?hvilke farver? Beige,brunt og grønt?kanskje solbriller og safarihatt?khakibukser etc.
Gjest Tigress Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 Ikke gidder? Det tar ikke noe spesielt med tid eller ressurser å kle på seg et skjørt eller en kjole. Anonymous poster hash: 0df9e...80a Dette! Men eg må framleis seie det til meg sjølv av og til, når eg er freista til å dra på dongeribroka for n'te gang...
Majott Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Jeg brukte aldri kjoler eller skjørt før, for jeg syntes det krevde mer enn det som "lå framme" akkurat da. Nå bruker jeg mye kjoler. Det å ta på seg en god hverdagskjole og en strømpebukse, krever faktisk mindre enn å sette sammen et antrekk med bukse og overdel, samt at man som oftest ser bedre ut og har en bedre stil. Jeg bruker gjerne kjoler med lange ermer. Da er det kun en strømpebukse og et smykke som skal til for å gjøre antrekket bra, og noe utenom det alle går i. Det er altså lite som skal til for å komme ut av buksebruken Denne er f.eks en god hverdagskjole som er enkel å kle opp eller ned. http://www.miinto.no/p-398163-penelope-kjole
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #14 Skrevet 9. mars 2015 Jeg brukte aldri kjoler eller skjørt før, for jeg syntes det krevde mer enn det som "lå framme" akkurat da. Nå bruker jeg mye kjoler. Det å ta på seg en god hverdagskjole og en strømpebukse, krever faktisk mindre enn å sette sammen et antrekk med bukse og overdel, samt at man som oftest ser bedre ut og har en bedre stil. Jeg bruker gjerne kjoler med lange ermer. Da er det kun en strømpebukse og et smykke som skal til for å gjøre antrekket bra, og noe utenom det alle går i. Det er altså lite som skal til for å komme ut av buksebruken Denne er f.eks en god hverdagskjole som er enkel å kle opp eller ned. http://www.miinto.no/p-398163-penelope-kjole Akkurat det jeg også tenker. Anonymous poster hash: 0df9e...80a
Gjest Ludodama Skrevet 9. mars 2015 #15 Skrevet 9. mars 2015 Jeg brukte aldri kjoler eller skjørt før, for jeg syntes det krevde mer enn det som "lå framme" akkurat da. Nå bruker jeg mye kjoler. Det å ta på seg en god hverdagskjole og en strømpebukse, krever faktisk mindre enn å sette sammen et antrekk med bukse og overdel, samt at man som oftest ser bedre ut og har en bedre stil. Jeg bruker gjerne kjoler med lange ermer. Da er det kun en strømpebukse og et smykke som skal til for å gjøre antrekket bra, og noe utenom det alle går i. Det er altså lite som skal til for å komme ut av buksebruken Denne er f.eks en god hverdagskjole som er enkel å kle opp eller ned. http://www.miinto.no/p-398163-penelope-kjole Jeg personlig synes den type kjoler er litt mer konete enn feminint? Altså; jeg synes ikke den er stygg, men jeg føler meg iallefall ikke feminin i den type kjoler. Mulig jeg har høye krav Jeg synes en tettsittende jeans ser langt mer feminint ut om man bare bruker skoletter og er normalt sminket. Poenget mitt var egentlig bare at kjole eller skjørt generelt ikke er feminint(for meg iallefall), det kan like kjapt blir kjerring. 3
Gjest Lille-pus Skrevet 9. mars 2015 #16 Skrevet 9. mars 2015 Jeg personlig synes den type kjoler er litt mer konete enn feminint? Altså; jeg synes ikke den er stygg, men jeg føler meg iallefall ikke feminin i den type kjoler. Mulig jeg har høye krav Jeg synes en tettsittende jeans ser langt mer feminint ut om man bare bruker skoletter og er normalt sminket.Poenget mitt var egentlig bare at kjole eller skjørt generelt ikke er feminint(for meg iallefall), det kan like kjapt blir kjerring. Signerer til fulle. Poenget er å velge klær som er deg. Ikke klær som er en eller annen rosablogger...ikke klær som noen andre mener er passende for 'din aldersgruppe' eller deres egen stil, - men klær som er deg. Det gjelder snitt, faver, mønster, hvilke sko du liker, hvilke skjorter/gensere/jakker/blazere/skjerf/hansker /belter akkurat du liker. Brede elastiske belter i kontrastfarver er flotte sammen med skjørt fordi de fremhever livelinjen. - Om det er en del av deg du liker så er ebay stedet for å finne slike belter. Og så setter du sammen det akkurat du liker på en måte som du liker, - du genererer din egen stil. Og når du er der så spiller det ingen rolle hva andre mener, fordi måten du kler deg på i plagg med snitt som får frem din supre figur med sine fortrinn, vil få deg til å fremstå feminin. Du vil fremstå feminin fordi det er det du har et ønske om, og dermed også en feminin side som vil frem i lyset.
Majott Skrevet 9. mars 2015 #17 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Jeg personlig synes den type kjoler er litt mer konete enn feminint? Altså; jeg synes ikke den er stygg, men jeg føler meg iallefall ikke feminin i den type kjoler. Mulig jeg har høye krav Jeg synes en tettsittende jeans ser langt mer feminint ut om man bare bruker skoletter og er normalt sminket. Poenget mitt var egentlig bare at kjole eller skjørt generelt ikke er feminint(for meg iallefall), det kan like kjapt blir kjerring. Kjolen i linken var bare et eksempel. Modellen som bærer kjolen er vel i 20-årene, og er ikke så veldig "konete"? Jeg har ikke kjolen selv, så vet ikke hvordan den egentlig er. Men jeg synes den ser bra ut til hverdags. Endret 9. mars 2015 av Majott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå