AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Sønnen min (4,5) har et langt og smalt barnerom. Vi er nyinnflyttet, og jeg har ikke innredet rommet hans skikkelig enda. Men nå syns jeg det må gjøres. Det er et vindu i den ene enden, og dør i den andre. Han har en halvhøy hvit seng, med plass til oppbevaring eller lekekrok under. Han har et stort blått mammutskap fra ikea, og en mammutkommode. Veggene er grå panel, og gulvet er ganske mørkt/mye spill. Han har veldig mye leker.... Rommet er virkelig ikke fint i dag. Møblene er for store og feilplassert, det er mørkt og trist, alt for mye leker som ikke blir oppbevart skikkelig Sengen får ikke plass noe annet sted enn der den står i dag, og det er på høyre side, rett etter at du kommer inn døren. Tar imot alt av tips for hvordan skape et innbydende og koselig barnerom Kan legge ut bilder i morgen, men nå sover lillegutt. Anonymous poster hash: d7bab...fc9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Haha, jeg skvatt da jeg leste denne fordi frem til mammutskapet var det akkurat som om det var skrevet om oss :D Har forøvrig samme problemstilling... Anonymous poster hash: 557c0...596
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Hehe, så gøy da Håper du også får noe ut av tråden Anonymous poster hash: d7bab...fc9
weetos Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Vi har samme problem. Har kommet frem til en løsningulv på innredning på rommet hans, men har ikke fått innredet det enda. Har du målene på rommet? Så kan jeg se om vår løsning funker på deres rom også
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Kan ta mål senere. Men her er det hvertfall bilder Beklager rotet..... Anonymous poster hash: d7bab...fc9 1
weetos Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Kan ta mål senere. Men her er det hvertfall bilder Beklager rotet..... image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpgAnonymous poster hash: d7bab...fc9 Deres rom er faktisk litt større vårt. Men vi skal ha sengen under vinduet, på hele kortveggen. Vi vurderer en vokseeseng, med plass til skuff under (enten til ekstra madrass eller til oppbevaring av leker. Bak døra på kortveggen skal vi ha klesskapet eller en stor kommode. Noen små hyller med esker til oppbevaring av Lego og biler, samt vegghyller til pynt, bøker osv. Vi går for møbler som er litt voksne i stilen, slik at vi kan bruke det lengst mulig. Enklere med barneteater, sengesett, gardiner osv. Og farger på lekekassen. Vet ikke om du har ikea i nærheten, men Odda skapet er genialt. Plass til lekeoppbevaring i de nederste skuffene. Minnen seng (ingen stolpe i midten under senga, så plass til større skuff). Kallax Kallaxhylle med esker Inni. Samt et lite bord med 2 stoler til tegning osv
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 TS Jeg har veldig lyst til å kvitte meg med mammutmøblene. Men de ble bare med på flyttelasset. Kallax (expedit) hylle er innkjøpt til et annet rom i huset, men kommer ikke til å bli brukt der, så den kan godt stå på barnerommet. Har ikea i nærheten, og har sett på Odda. Men lurer litt på Stuva. http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/childrens_ikea/18836/ Ser for meg benk under vinduet, og hvite hyller på store deler av veggen fra sengen og bort til vinduet. Der får vi plass til klærne og alle lekene. Skulle egentlig gjerne byttet ut senga også, men det skjer ikke av diverse årsaker. Anonymous poster hash: d7bab...fc9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Rommet er veldig mørkt. Hva med å male de grå veggene i en lysere farge. Kanskje 3 vegger hvite og en vegg i lys gult, lys blått eller lys grønn? Gulvet er pent, men også mørkt. Et lysere eller fargerikt teppe på gulvet vil kanskje bedre dette. Ikea sine Trofast oppbevaringskombinasjoner vil passe utmerket til alle lekene. Hva med et lite bord og et par barnestoler? Ellers virker rommet fint, selv om de mammutmøblene blir litt voldsomme. Anonymous poster hash: d95c1...045
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 Ja, det er veldig mørkt. Men tror ikke jeg orker å male det, og jeg liker grått. Men får gjerne inn noen lyse møbler. Skal se på trofast-serien. Og jeg skal helt klart bytte lampa og få godt lys inn. Kanskje en vegglampe også. Det er masse stikkontakter der, faktisk så mye som 21 stikk! (Kjøpte huset av en elektriker ) TSAnonymous poster hash: d7bab...fc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå