Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! :)

Jeg har de siste to måneder gått på p-piller for å regulere syklusen (pga PCOS). Jeg vet at det tar ca 3 mnd før det stabiliserer seg, men nå er hele greia så håpløst at jeg orker ikke skulle gi det mer enn de 3 mnd. Jeg har 8(!) helt blødningsfrie dager siden jeg begynte på dem, og det er mye mye verre enn før jeg begynte! Jeg har lagt på meg 3 kg, og jeg prøver virkelig å spise det samme som før, men jeg er sulten HELE tiden! Jeg skal til legen den 16 mars, og jeg kunne egentlig tenkt meg å foreslå metformin - er det noen som har hatt gode erfaring med dette? Både med tanke på vektregulering og syklus? :)

Anonymous poster hash: 1883c...24b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har meget gode erfaringer med Metformin og PCOS. Send meg gjerne PM :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg har også veldig god erfaring med Metformin. Syklusen ble faktisk stabil første mnd etter jeg startet og har vært stabil helt siden i fjor høst. Jeg har tilsammen gått ned 18 kg, men 10 kg av de var før jeg begynte på medisinen, hvor jeg kun fokuserte på trening og kosthold. Cystene er også kraftig redusert siden oppstart og gyn er strålende fornøyd:) Medisinen gir meg litt magetrøbbel i ny og ne, men det er helt greit mtp alt det gode medisinen gjør for meg. Man kan ikke få i pose og sekk;)

Anonymous poster hash: dd45b...028
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg har også veldig god erfaring med Metformin. Syklusen ble faktisk stabil første mnd etter jeg startet og har vært stabil helt siden i fjor høst. Jeg har tilsammen gått ned 18 kg, men 10 kg av de var før jeg begynte på medisinen, hvor jeg kun fokuserte på trening og kosthold. Cystene er også kraftig redusert siden oppstart og gyn er strålende fornøyd:) Medisinen gir meg litt magetrøbbel i ny og ne, men det er helt greit mtp alt det gode medisinen gjør for meg. Man kan ikke få i pose og sekk;)

Dette høres jo veeeldig bra ut :) Jeg er ikke overvektig (lenger), men vekta mi har alltid vært en fantastisk jojo! Jeg gikk ned 15 kg før jeg fikk diagnosen og begynte på p-piller, men nå ser dette faretruende ut! Og det skal sies at selvom jeg ikke er overvektig er jeg myk og god ;) Vi vil gjerne begynne å prøve og få barn i starten av 2016, men tror du legen vil skrive ut dette allerede nå?!

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres jo veeeldig bra ut :) Jeg er ikke overvektig (lenger), men vekta mi har alltid vært en fantastisk jojo! Jeg gikk ned 15 kg før jeg fikk diagnosen og begynte på p-piller, men nå ser dette faretruende ut! Og det skal sies at selvom jeg ikke er overvektig er jeg myk og god ;) Vi vil gjerne begynne å prøve og få barn i starten av 2016, men tror du legen vil skrive ut dette allerede nå?!

Siden du har fått konstatert PCOS som gir endel plager så skal du ikke se vekk fra at legen vil skrive ut resept på Metformin til deg, selv om du ikke planlegger barn riktig ennå. Siden du ikke har oppnådd ønsket virkning fra p-pillene og har lyst på barn i fremtiden så er det jo viktig at syklusen/kroppen din stabiliseres. Regner også med du har endel andre bivirkninger fra PCOS'en sånn som økt hårvekst osv, og det vil også Metformin hjelpe med. Du får ta dette opp med legen din. Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Siden du har fått konstatert PCOS som gir endel plager så skal du ikke se vekk fra at legen vil skrive ut resept på Metformin til deg, selv om du ikke planlegger barn riktig ennå. Siden du ikke har oppnådd ønsket virkning fra p-pillene og har lyst på barn i fremtiden så er det jo viktig at syklusen/kroppen din stabiliseres. Regner også med du har endel andre bivirkninger fra PCOS'en sånn som økt hårvekst osv, og det vil også Metformin hjelpe med. Du får ta dette opp med legen din. Lykke til! :)

Tusen takk! :) Hårvekst har jeg faktisk ikke, men jeg er en lykkelig eier av fine kviser ;) Da krysser jeg fingrene for at legen tenker at dette er det riktige :)!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! :) Hårvekst har jeg faktisk ikke, men jeg er en lykkelig eier av fine kviser ;) Da krysser jeg fingrene for at legen tenker at dette er det riktige :)!

Jeg har fått litt mindre kviser etter oppstart med Metformin, men kroppen er jo mer i balanse generelt, så alle onder som følger med PCOS har jeg merket en forbedring på:) Hold meg gjerne oppdatert om hvordan medisinen fungerer for deg dersom du begynner på den. Det er alltid gøy å dele gode erfaringer når man sliter med samme diagnose. PCOS er noe skikkelig dritt, men det er heldigvis god hjelp å få:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...