Gå til innhold

Hvordan få fine bølger i håret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en lang bob, og ser så mange som har freshe bølger istedet for den rette varianten om dagen.

Hvordan får man disse bølgene? Bør man ha et eget jern? Fletter?

Anonymous poster hash: f6e1a...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fletter vil jeg inne anbefale, det har veldig blandede resultater ann på hårtypen din; du kan risikere ikke noe fall i det hele tatt, eller veldig brusete hår (håret mitt blir bare frizzy av fletter f.eks. og jeg har egentlig ganske rett hår)

Du kan bruke en bølgetang, men du kan få enda bedre resultat med en krølltang, og skal du bare ha én tang er en krølltang litt mer anvendelig.

Du trenger en relativt tjukk krølltang. Om du bare har en tynn en, forklarer jeg på bunn hvordan du kan bruke den.

Krøller og bølger sitter best i hår som er vasket dagen før, ikke nyvasket. Du burde ha noe i håret for å få bølgene til å sitte bedre; hårspray, mousse, hva enn du pleier å bruke. Ikke bruk en spray med veldig hardcore hold, da risikerer du kjempestive bølger og det er ikke noe kult :) Se etter en hårspray som heter flexibel eller medium hold.

Del håret opp i seksjoner, og start med den nederste delen av håret. Det mest naturlige er å krølle håret bort fra ansiktet. Varier gjerne størrelsen på hårseksjonene, men husk at håret aldri skal tvinnes; hår"båndet" skal holdes rett, for jevn varme. Krøll hele håret.

Om du synes krøllene er for krøllete, eller du hadde en veldig tynn krølltang, dra litt i hver krøll når du tar den av tanga for å myke ut krøllen. Børst gjennom håret med fingrene når du er ferdig, og spray gjennom med mer hårspray for bedre hold.

Her er et par videoer for å vise forskjellige måter det kan gjøres:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...