AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Har i nesten en uke prøvd å få fak i kraftben så jeg kan koke kjøttkraft, men det finnes ganske enkelt ikke her jeg bor! Har spurt i alle dagligvarebutikker, men ingen har. Det er heller ingen slaktere i området som selver til private. I oppskrifta mi står det kraftben, så jeg har brukt sånne fra frysedisken tidligere. Er det noe annet jeg heller kan bruke? kan jeg bruke bein med kjøtt på? Eller må det være rene bein? Er det noen som har en konkret oppskrift uten kraftben? Anonymous poster hash: 4723b...d1c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Du kan fint bruke bein med kjøtt på. Jeg har kokt veldig god kraft på rester av koteletter. Anonymous poster hash: 0d5e0...8dd 1
Brunhilde Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Kraft kan kokes på de bena du har, men jeg liker også å bruke kraftben. Har ofte funnet på Kiwi - men det er en stund siden sist jeg kokte kraft, så det er jo ikke sikkert de har lenger.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Kok med det du har. Bruk tilstrekkelig med vann, tilsett evnetuelt noe salt, og la koke i noen timer. Vi bruker stort sett ben fra elg, hjort eller rådyr, men da er det jo kraft til å lage viltsaus vi er ute etter også. Det er stort sett alltid kjøttrester på bena vi bruker.Anonymous poster hash: 28dea...3f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå