Gjest Raggy Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 De vil jeg gjerne høre! Jeg har tro på at barn har best av å ha et hjem men mitt barn uttrykker ønske om å være like mye hos både mor og far så nå sitter jeg her å vrir hjernen min i håp om å finne den beste løsningen for barnet.
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Hvis barnet ønsker det selv, synes jeg dere skal respektere det. Selvfølgelig sålenge det er forenlig med skole. 3
Tante-Sofie Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Barn av skilte foreldre, har to hjem. Uavhengig av hvor mye eller lite de er hos mamma/pappa. 2
Gjest Raggy Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Hvis barnet ønsker det selv, synes jeg dere skal respektere det. Selvfølgelig sålenge det er forenlig med skole. Vi bor med gangavstand imellom oss så sånn sett er det ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Vi bor med gangavstand imellom oss så sånn sett er det ikke noe problem. Isåfall forstår jeg ikke at du har et problem. 1. Barna får 2 trygge og ønskede hjem som er i gangavstand - og det er fint! 2. Barna er glad i både mor og far - og mor og far er glad i barna - med 50/50 får man til dette på en strukturert, forutsigbar kjærlig og trygg måte. 3. Barna og familien som total kan føles mer som en familie "vi hører sammen fordi vi har samme blod" og vi vil være sammen. Vi er glade i hverandre: dette vil vi avtalefeste ved å ha rom og livene våre hos både mor og far. Venner og skole er lik uansett hvor vi bor men som barn vil vi ha friheten til å være hos vår far og mor. 4. Vi vil som barn ha vår identitet og frihet tilbake: selv om mor og far ikke klarte å bo under samme tak så blir vi barna sterke og fornøyde når vi kan få være fullt og helt barna til dere begge: dere er foreldrene våre! Vi vil bli kjent med dere. Ikke nekt oss den muligheten! 5. Lag en skriftlig avtale og få dette formalisert. 50/50 forutsetter at far og mor samarbeider bra om barna og generelt.Anonymous poster hash: 718b0...942 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Barn av skilte foreldre, har to hjem. Uavhengig av hvor mye eller lite de er hos mamma/pappa. Ja visst, det kan du si. 50/50 og delt bosted gir barna 2 REELLE hjem 😄👍Anonymous poster hash: 718b0...942 3
Gjest Raggy Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Mente såklart at jeg har tro på at barn har en fast base i hverdagen , ikke at barnet kun har et hjem, to blir det jo uansett. Samarbeidet er veldig bra og de økonomiske tingene er uproblematisk.
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 Vi bor med gangavstand imellom oss så sånn sett er det ikke noe problem. Da hadde jeg ikke vurdert noe annet engang. Ville forholdt meg til barnet sitt ønske om å være like mye begge steder 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 Kommer an på hvorfor barnet ønsker dette. Er det fordi barnet virkelig vil eller er det fordi barnet er redd for å såre en av dere? Anonymous poster hash: e50e7...8c8 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 Mente såklart at jeg har tro på at barn har en fast base i hverdagen , ikke at barnet kun har et hjem, to blir det jo uansett. Samarbeidet er veldig bra og de økonomiske tingene er uproblematisk. For barn som vokser opp med og er vant til delt bosted og 50/50 der mor og far bor i kort gangavstand til hverandre (av hensyn til barnet) så ER basen å ha mor OG far og to hjem. Denne totalen ER basen.Anonymous poster hash: 718b0...942
Gjest Raggy Skrevet 7. mars 2015 #11 Skrevet 7. mars 2015 Kommer an på hvorfor barnet ønsker dette. Er det fordi barnet virkelig vil eller er det fordi barnet er redd for å såre en av dere? Anonymous poster hash: e50e7...8c8 Akkurat den fella tror jeg vi har klart å unngå iom at vi har et bevisst forhold på at barnet ikke skal føle skyld, ansvar e,l men en kan jo aldri vite helt sikkert.... Barnet sier kun direkte at det vil se oss begge like mye.
Gjest Raggy Skrevet 7. mars 2015 #12 Skrevet 7. mars 2015 For barn som vokser opp med og er vant til delt bosted og 50/50 der mor og far bor i kort gangavstand til hverandre (av hensyn til barnet) så ER basen å ha mor OG far og to hjem. Denne totalen ER basen.Anonymous poster hash: 718b0...942 Takk, det var fine ord
Zienna Skrevet 7. mars 2015 #13 Skrevet 7. mars 2015 Det beste argumentet er at barn har behov for både mamma og pappa. Barnet som bare er sammen med en av sine foreldre annen hver helg, mister kontakt- det sier seg selv. At begge foreldre deler er en kjærlighetserklæring fra foreldrene som jeg er sikker på kompenserer for de praktiske problemer som alltid vil være når et barn har to hjem. 1
Timza Skrevet 7. mars 2015 #14 Skrevet 7. mars 2015 De vil jeg gjerne høre! Jeg har tro på at barn har best av å ha et hjem men mitt barn uttrykker ønske om å være like mye hos både mor og far så nå sitter jeg her å vrir hjernen min i håp om å finne den beste løsningen for barnet. Burde ikke den beste løsningen for barnet være å høre litt på hva barnet selv ønsker?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #15 Skrevet 8. mars 2015 Det jobbes med at barn skal få et hjem i hverdagen.Selv om barnet ønsker 50/50 er det mest for å tilfredstille foreldre. Og selv om barnet bor mest hos den ene foreldre kan barnet ha god relasjon med den andre foreldre. Tenker at delt bosted er egoisme av foreldre. Anonymous poster hash: ef389...ddd 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #16 Skrevet 8. mars 2015 Hei! Jeg har nylig vært gjennom en separasjon, og kjenner meg igjen i det du skriver om godt samarbeid, bor i gåavstand, ok økonomi, ingen kamp om barna- bare ønsker å finne løsningen som vi tror er best for vår familie. I vårt tilfelle uttrykte barna sterkt ønske om å bli boende der de er vant til å bo (jeg beholdt huset, mannen flyttet ut til ny bolig). De uttrykte også ønske om å se pappaen sin så mye som mulig (så klart!) Dette har vi løst med at barna bor fast hos meg. Sover et par netter i uka hos pappaen sin. I tillegg kommer han innom hos oss noen morgener for å følge til skole/barnehage, eller noen ettermiddager/kvelder for å si god natt. Forutsetter selvsagt et godt samarbeid! Men barna får ha en fast base, slipper å flytte, og får se pappaen sin flere ganger i uka likevel. Ettersom de ser oss begge to såpass ofte, slipper de å hele tiden savne den andre. Når det er sagt har prosessen vært vanskelig uansett, med sorg hos barn etc, de mister jo mye uansett løsning man velger. Men den eldste har også sagt direkte at hun er glad for å ikke skulle bo "en uke her og en uke der", sånn som hun vet noen venner gjør. Jeg skjønner godt spørsmålet ditt, mht en fast base. Men jeg tenker at 50/50 ikke automatisk er den beste løsningen. På den annen side er det jo viktig å lytte til barnets ønsker. Hvor gammelt er barnet?Anonymous poster hash: 5c45e...33b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #17 Skrevet 8. mars 2015 Det ideelle er at foreldrene holder sammen, men når det ikke skjer så må barnet få muligheten til å se begge foreldrene like mye, så fremt ting ligger til rette for det. Foreldrene til tanteungen min bor i samme bydel.De tilhører to forskjellige skolekretser, men bor kun 10 min unna hverandre. Broren min har p.d.d samvær annen hver helg. Barnet har sagt at han ønsker 50/50 for han savner faren fryktelig når han er hos sin mor. Dessverre har ikke foreldrene et samarbeid det kan skrytes av. Utover det vil bror kjøre sønnen både til og fra skolen, til og fra aktiviteter og til og fra venner. Slik at barnet beholder omgangskretsen sin. Men, han har en eks som nekter han 50/50. Og sønnen får nesten ikke være hos faren på kveldstid i ukedagene. Der er det KUN samværshelger som gjelder! Har selv 50/50 forresten etter barnas ønske. Vi bor i samme boligfelt og barna kommer og går hos begge som de vil. Vær så snill, ikke sett deres følelser foran barnas. La de bli hørt.Anonymous poster hash: d2f93...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #18 Skrevet 8. mars 2015 Det ideelle er at foreldrene holder sammen, men når det ikke skjer så må barnet få muligheten til å se begge foreldrene like mye, så fremt ting ligger til rette for det. Foreldrene til tanteungen min bor i samme bydel.De tilhører to forskjellige skolekretser, men bor kun 10 min unna hverandre. Broren min har p.d.d samvær annen hver helg. Barnet har sagt at han ønsker 50/50 for han savner faren fryktelig når han er hos sin mor. Dessverre har ikke foreldrene et samarbeid det kan skrytes av. Utover det vil bror kjøre sønnen både til og fra skolen, til og fra aktiviteter og til og fra venner. Slik at barnet beholder omgangskretsen sin. Men, han har en eks som nekter han 50/50. Og sønnen får nesten ikke være hos faren på kveldstid i ukedagene. Der er det KUN samværshelger som gjelder! Har selv 50/50 forresten etter barnas ønske. Vi bor i samme boligfelt og barna kommer og går hos begge som de vil. Vær så snill, ikke sett deres følelser foran barnas. La de bli hørt.Anonymous poster hash: d2f93...0a5 Gjennom årene har jeg hørt samme historier som du forteller om her: Både far og barn ønsker delt bosted og 50/50. Men mor nekter. En forutsetning for delt bosted er at foreldrene samarbeider bra og ikke er i konflikt. Må jo også si at jeg finner det tamt og svakt av mange av disse fedrene (som han du forteller om): hvorfor bestiller de ikke time hos Familivernkontoret og sier at de vil ha en ny avtale og ordning? Anonymous poster hash: 718b0...942
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå