Gå til innhold

hva er dine beste tips for å motstå fristelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har helt sykt lyst på potetgull og oreosjokolade!! Hva er dit beste tips for å motstå fristelser?

Anonymous poster hash: fd437...20d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pusse tenna har jeg hørt skal være et bra tips mot sånne ting. Har ikke prøvd det selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper det ikke, og jeg tenker hvor mye bortkasta kalorier det blir og at man sikkert angrer veldig etterpå. Kjøp synnøve gresk yoghurt med jordbær eller fersken. Dritgodt!

Anonymous poster hash: 85b59...69c

Gjest Runforit
Skrevet

Spiser nok skikkelig mat. Da får jeg faktisk så og si aldri sug etter slikt.

• Liker 1
Skrevet

- Unngå å ha det i hus, eller enda bedre; unngå å kjøpe med deg drittmat i utgangspunktet

- Ikke dra sulten på butikken

- Spar penger på fristelser du pleier å kjøpe, og øremerk pengene til noe som gir deg kalorifri glede

- Finn glede i aktiviteter som ikke involverer mat, noe som kan distrahere deg idet søtsuget kommer

- Spis nok sunn mat som gir deg næringen du trenger

• Liker 1
Skrevet

Er enig i tipsene som er blitt nevnt her, men personlig kjenner jeg at jeg ikke har viljestyrken til å nekte meg å kose meg, så det jeg har gjort er å kutte voldsomt ned på mengden. Min store svakhet er sjokolade, og før kunne jeg sluke en 200g sjokoladeplate på 10 minutter. Nå koser jeg meg heller med 25g (tre ruter av en 200g plate). Enten har jeg det i en rask fruktsalat, eller så suger jeg på sjokoladen i stedet for å tygge den, og det dekker søtsuget mitt de gangene det dukker opp :)

Skrevet

Mitt beste tips for å motstå fristelser er å unne seg dem en gang i blant. Jeg vet at for min del vil det å forby meg selv sjokolade være første steg mot at jeg sprekker. Men hvis jeg heller kan si til meg selv "Vent til lørdag, så kan du kjøpe deg den sjokoladen", så er sjansen mye større for at jeg klarer å holde meg.

For meg går det på moderasjon, ikke forbud.

Skrevet

Kan godt være du er sulten. Spis noe ordentlig mat, ofte forsvinner suget da. Har du fortsatt lyst på, så hadde ivertfall ikke jeg gidda å nekta meg det. Men hadde da bare kjøpt meg en liten sjokolade. Ikke en 200 g og en stor chipspose, da er man dømt til å føle seg jævlig etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...