Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2002 #1 Skrevet 1. juli 2002 Vi er et par i midten av 40-årene, og er invitert til et jevnaldrende pars hytte i sommer. Vi har kjent dem i flere år. De har "hintet" litt om partnerbytte - noe som faktisk min kone og jeg fantaserer litt om (både med dem og med andre...) Noen voksne her som har opplevd dette?
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2002 #2 Skrevet 1. juli 2002 Gjør det! Det er mye verre å ergre seg over noe man ikke gjorde, enn noe man gjorde. Jeg er 55 år, og til dags dato ergrer jeg meg over at jeg og min daværende mann ikke grep sjansen og gjorde det når muligheten var der - og det var 20 årsiden. Vi tilbakte en hel helg med et vennepar - på en liten holme ute i gavgapet. Vi var nakne hele dagen, og hadde sex med våre ektefeller i fullt påsyn av de andre. Det var en fortettet stemning - erotisk og deilig - og jeg har på følelsen av at vennene våre også ville. Men ingen turde gjøre noe med det. Siden har ikke anledningen bydd seg, og jeg innser jo at det toget er gått. Ikke gjør samme feil som vi gjorde. Kanskje det skjærer seg. Men dere vet ikke før dere har prøvd. LYKKE TIL!
Lilleba Skrevet 3. juli 2002 #3 Skrevet 3. juli 2002 Hvorfor er toget gått, "Gjest"? Kan man ikke drive med partnerbytte selv om man er 55?
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #4 Skrevet 3. juli 2002 Partnerbytte er den uten tvil mest spennende episode Jeg og min mann opplevde. Forutsetningen er imidlertid at begge parene må ha et svært nært og godt forhold fra før da det på ingen måte er noen ektesakpsredder... opplevde en noen kjedelig episoder der en i det andre forholdet i ettertid ble sjalu og da er det ikke noen vits. I dag praktiserer vi ikke partnerbytte av overnevnte og andre årsaker, men vi har en husvenn (min manns kamerat) som ofte kommer på besøk... Både for min mann og jeg er det en mere tilfredstillende løsning da hann tenner når han ser meg og han sammen, det er mye lettere å komunisere sammen da det i naturen er nå engang inrettet slik at det er relativt begrenset hvor mange orgasmer en mann kan ha, men dersom de bytter litt på ved å hoppe av i svingen er det UUTROLIG hvilke høyde en kinne kan nå etter noen timer... Det kan bli et særdeles godt venskapsforhold mellom alle tre. Uansett - press aldri din partner til noe han/hun ikke vil, vær åpne. Det bør være først etter lange tiders seksuell fantasering sammen (da det er nesten enda bedre enn å gjøre det i virkeligheten) - for dere deler vel sekuelle fantasier sammen ? Gjør dere ikke det, eller klarer å snakke om disse uten sjalusifølelser så er dere definetivt ikke klare for partnerbytte eller trekant ennå. Julianna
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2002 #5 Skrevet 4. juli 2002 Å Lilleba .... Jeg er jo i stand til å nyte det både fysisk og psykisk, men jeg må nok se se realitetene i øynene. Fysisk tenning er viktig for denne type sex - spesielt for mannen - og 55-år gamle damer, der det henger både her og der, er neppe dem mennene tenner mest på. Og som singel er det litt vanskelig med partnerbytte da ... Forslag Lilleba?
Lilleba Skrevet 5. juli 2002 #6 Skrevet 5. juli 2002 Nei, ingen gode forslag til partnerbytte hvis du er singel. Må jo nesten være par for å ha slik sex! Når det gjelder det andre du skriver om fysisk tenning, så trodde jeg faktisk at fysisk tenning er viktig for menn, uansett, når de skal ha sex? Eller kan menn ha sex uten å være tent? Vet at kvinner kan det, men menn?? Eller prøver du å fortelle oss at kvinner på 55 ikke lenger kan ha sex fordi ingen menn tenner på dem lenger? Huffameg, for en framtid vi har, damer! Fint hvis noen kan skrive inn og fortelle at slik er det slett IKKE!
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2002 #7 Skrevet 5. juli 2002 Lilleba, Jeg uttykte meg litt dumt, skjønner jeg. Med "fysisk tenning" så mente jeg "tenning på sin partners fysikk" - altså utseende. En mann må jo (av opplagt grunner) være "fysisk tent" for å gjennomføre et samleie - det kan han bli av kjærlighet også (uansett kvinnens utseende). Sex'en i et partnerbytte dreier seg neppe om kjærlighet til sin sex-partner. Derfor mente jeg at kvinnens utseende er viktigere for mannen ved partnerbytte enn ved sex mellom en mann og en kvinne som er glade i hverandre. Og jeg angrer fortsatt at partnerbyttet ikke ble noe av for 20 år siden - spesielt etter å ha lest Julianes innlegg.
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2002 #8 Skrevet 5. juli 2002 Det ble mindre diskusjon her enn jeg hadde trodd, men takk til de som svarte på det opprinnelige spørsmålet mitt. Jeg tviler sterkt på at mangelen på svar skyldes mangelen på partnerbytting blant oss Over 40'ere. ... Etter å ha lest Juliannas innlegg, mener vi begge at vi er klare for partnerbytte, så det kommer nok til å skje en eller annen gang i løpet av sommerferien. Og du kvinne 55 år - det er ikke så svart som du maler det. Jeg tror (håper?) stemningen i en partnerbyttesituasjon er så overerotisk at mannens tenning kommer uansett. God sommer alle sammen!
Gjest Anonymous Skrevet 6. juli 2002 #9 Skrevet 6. juli 2002 Vi så visst denne diskusjonen litt sent... Fint at dere bestemte dere for å gjøre det - for når forholdene stemmer (alle vil, alle er åpne, ingen sjalusi) da er partnerbytte i samme rom/seng helt himmelsk. Min mann og jeg er i 50-årene, og har hatt samme vennepar i over 10 år. (Vi er "vanlige" venner også!) Så til den kvinnen som ikke trodde hun ville kunne oppleve det: å jo da. Alder er ingen hindring. Menn i vår alder ser ikke bare etter yppige former, vet du. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 6. august 2002 #10 Skrevet 6. august 2002 Så er ferien over .... Og for dem som måtte være nysgjerrig: ja, vi gjorde det. Utrolig erotisk og opphissende. Bytte, trekanter, firkanter .... Vennskapet (og ekteskapet) har fått ny dimensjon, og vi skal fortsette å utforske denne nye og spennende siden ved livet sammen med dem.
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2002 #11 Skrevet 9. august 2002 Hei du på 55. Ååå vi er mange som tenner voldsomt på kvinner i 45-65 år's alderen. De må bare la oss slippe til!!
Gjest Voksen mann Skrevet 12. august 2002 #12 Skrevet 12. august 2002 Hei over 55. Ja jeg synes ar godt voksene damer er både sjarmerende og søt. Er selv enslig nå men når jeg fantaserer om kvinner i onani situasjoner, så er det om de som er "godt" voksene. Så stå på , mange som har lyst til å flørte. ++++
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå