AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Heisann! Jeg flytta til Oslo for ca et halvt år siden og synes i grunn det er sjukt vanskelig å bli kjent med nye folk her. I jobben min er det null muligheter for å bli kjent med folk at motsatt kjønn(jeg er jente), og jeg gidder rett og slett ikke fly på byen alene hver helg. Har nesten ingen venner her, og jeg kjeder meg rett og slett! Har jo prøvd både sukker, møteplassen og Tinder i håp om å "finne den rette", møtt en del også, men ikke klaffa spesielt med noen enda gitt. Er det jeg som er vanskelig kanskje? Føler jeg bare jobber og sitter hjemme, og det suger egentlig Hilsen frustrert jente, 25 år Anonymous poster hash: 57f03...16c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Heisann! Jeg flytta til Oslo for ca et halvt år siden og synes i grunn det er sjukt vanskelig å bli kjent med nye folk her. I jobben min er det null muligheter for å bli kjent med folk at motsatt kjønn(jeg er jente), og jeg gidder rett og slett ikke fly på byen alene hver helg. Har nesten ingen venner her, og jeg kjeder meg rett og slett! Har jo prøvd både sukker, møteplassen og Tinder i håp om å "finne den rette", møtt en del også, men ikke klaffa spesielt med noen enda gitt. Er det jeg som er vanskelig kanskje? Føler jeg bare jobber og sitter hjemme, og det suger egentlig Hilsen frustrert jente, 25 årAnonymous poster hash: 57f03...16c Jeg er i samme situasjon! Bare at jeg har en del venner i Oslo, men alle har kjærester og barn, og er ikke interessert i å dra ut. Må jo finnes andre arenaer enn byen Anonymous poster hash: c8a7e...c03
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Er du ute etter å finne kjæreste eller venner? Anonymous poster hash: 20670...cb3
MortenOslo Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 (endret) Finnes bare ett svar, synes jeg. Øyekontakt. Det er over 650.000 i selve bysonen. Det bør være nok å velge i fra. Men det er tøft å tørre å stirre, men tør du og begynner å smile, så skjer noe. Om det er på T-banen eller et annet sted, så blir det mer ekte enn på byen. Hva gjør du så for å bli kjent med personen? Gå av på samme stasjon og si hei. "Hvis ikke du er fryktelig gift, kan jeg ta en kopp kaffe med deg? Det er bare min magefølelse som sier at jeg ikke kunne la deg gå uten å prøve;)" Bare et forslag. Vi er alle mennesker og alle er like usikre innerst inne. Man må bare prøve når du ser en du virkelig liker. Det verste som kan skje er at du har gjort dagen enormt lysere for en annen person:) Endret 7. mars 2015 av MortenOslo 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Er du ute etter å finne kjæreste eller venner? Anonymous poster hash: 20670...cb3 Kanskje mest kjæreste, men man får jo aldri nok venner heller. Anonymous poster hash: 57f03...16c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Meld deg på noe organisert, da blir det naturlig å bli kjent med folk. Jeg kan varmt anbefale dans, takket være "Skal vi danse" er det mamge som melder seg på nybegynnerkurs. Man trenger ikke partner, på kursene bytter man partner etter 1-3 minutter. Skal man bli flink må man uansett danse med forskjellige folk. Folk er ikke like høye, har ikke samme kroppsbygning osv, pluss at det er ikke bare en måte som er korrekt. Ved å danse med flere lærer man seg å tilpasse seg. Nybegynnerkurs starter først til høsten. I mellomtiden kan du gå på Kulturhuset på Youngstorget. Der har de bordtennisbord og noen andre spill, spør de som holder på om du kan være med, hvis nivået ditt ikke er for forskjellig da. Ellers så kan du gå på quizkvelder, gå bort til et bord og hør om du kan være med.Anonymous poster hash: b59c1...e7d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 En ting til angående dans: det er flere i min klubb som har blitt kjærester fordi de møttes gjennom dansen. Anonymous poster hash: b59c1...e7d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 Til og med jeg som har bodd i Oslo i nesten 30 år har problemer med å bli kjent med folk her! Men så er jeg ganske sjenert også, og det med øyekontakt får meg til å svette bare ved tanken, haha. Anonymous poster hash: bea0d...5ad
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 Heisann! Jeg flytta til Oslo for ca et halvt år siden og synes i grunn det er sjukt vanskelig å bli kjent med nye folk her. I jobben min er det null muligheter for å bli kjent med folk at motsatt kjønn(jeg er jente), og jeg gidder rett og slett ikke fly på byen alene hver helg. Har nesten ingen venner her, og jeg kjeder meg rett og slett! Har jo prøvd både sukker, møteplassen og Tinder i håp om å "finne den rette", møtt en del også, men ikke klaffa spesielt med noen enda gitt. Er det jeg som er vanskelig kanskje? Føler jeg bare jobber og sitter hjemme, og det suger egentlig Hilsen frustrert jente, 25 år Anonymous poster hash: 57f03...16c Det er flere kvinner som flytter til Oslo enn menn. http://www.tv2.no/a/3440096 Statistisk sett er Oslo det vanskeligste stedet for en kvinne å finne en mann da det er ganske stort kvinnoverskudd i Oslo. Så her kan mennene tillate seg å være mer kresne og pule mer rundt. I Oslo er det 5886 flere kvinner enn menn. Motsatt er Rogaland der er det størst mannoverskudd og lettest å finne seg en mann for en kvinne statistisk sett. I Rogaland er det 5.687 flere menn enn kvinner. Anonymous poster hash: ff529...397
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Finnes bare ett svar, synes jeg. Øyekontakt. Det er over 650.000 i selve bysonen. Det bør være nok å velge i fra. Men det er tøft å tørre å stirre, men tør du og begynner å smile, så skjer noe. Om det er på T-banen eller et annet sted, så blir det mer ekte enn på byen. Hva gjør du så for å bli kjent med personen? Gå av på samme stasjon og si hei. "Hvis ikke du er fryktelig gift, kan jeg ta en kopp kaffe med deg? Det er bare min magefølelse som sier at jeg ikke kunne la deg gå uten å prøve;)" Bare et forslag. Vi er alle mennesker og alle er like usikre innerst inne. Man må bare prøve når du ser en du virkelig liker. Det verste som kan skje er at du har gjort dagen enormt lysere for en annen person:) Hvis jeg hadde opplevd det hadde jeg ringt 112! Anonymous poster hash: 56457...eb1 1
99699 Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 Heisann! Jeg flytta til Oslo for ca et halvt år siden og synes i grunn det er sjukt vanskelig å bli kjent med nye folk her. I jobben min er det null muligheter for å bli kjent med folk at motsatt kjønn(jeg er jente), og jeg gidder rett og slett ikke fly på byen alene hver helg. Har nesten ingen venner her, og jeg kjeder meg rett og slett! Har jo prøvd både sukker, møteplassen og Tinder i håp om å "finne den rette", møtt en del også, men ikke klaffa spesielt med noen enda gitt. Er det jeg som er vanskelig kanskje? Føler jeg bare jobber og sitter hjemme, og det suger egentlig Hilsen frustrert jente, 25 år Anonymous poster hash: 57f03...16c Du må utnytte de situasjonene der du møter mennesker, som f.eks i matvarebutikken. Jeg hilser alltid på personen i kassa ved å si "God dag/kveld". Spør kanksje om hvor lenge det er åpent og om evt h*n jobber til stengning. Legg merke til detaljer, som neglelakk, klokke, plaster o.l. Du må være nysgjerrig, det liker både gutter og jenter. Jeg snakker litt med en søt kvinne i en av de mange tusen matvarebutikkene i Oslo. Hun virker veldig oppegående og smart så jeg forsøker å bli litt kjent med henne. Har handlet hos henne 5-6 ganger nå og tenkte å gi henne visitkortet mitt neste gang så hun kan insj. til å møtes hvis hun vil det.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #12 Skrevet 8. mars 2015 Hvis jeg hadde opplevd det hadde jeg ringt 112!Anonymous poster hash: 56457...eb1 Derfor funker slik sjekking bedre i utlandet. I Norge er man redde for å snakke med fremmede, og gud bedre om noen ukjente tar kontakt med deg!! Anonymous poster hash: 24d54...7be 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #13 Skrevet 8. mars 2015 Hadde tenkt å skrive et innlegg om at det i Oslo var mange fler kvinner enn menn, men noen kom meg i forkjøpet. Jeg er fra Oslo selv og hater å være singel jente her. Flytta til en annen by og her kan jeg plutselig velge blant masse gutter. For en forskjell! Det er bare pga antallet da, det er så mange gutter her. "alle" jenter skal jo flytte til Oslo for å studere på UiO, jobbe eller leve bylivet. Det er altfor få gutter her! Anonymous poster hash: 5389a...f96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå