Gå til innhold

Pene foreldre - "stygge" barn, "Stygge" foredre - pene barn, "Stygge" barn - pene voksne, Pene barn - "stygge" voksne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har lagt merke til dette?

Hører alltid folk sier når noen pene folk jeg kjenner blir gravide at "dere får garantert super-pene barn, siden de har så nydelige foreldre å slektes på", men i mange tilfeller har jeg sett at "supermodell-paret" får mindre pene barn, samtidig som mindre pene par ofte får helt nydelige barn. Hva som ansees som pent er jo selvfølgelig relativt og alle har noe sjarmerende ved seg, men dere skjønner hva jeg mener - kontrastene. Altså jeg mener at mange ganger kunne det sett ut som om barna til supermodell-par tilhørte det mindre pene paret og barna til det mindre pene paret tilhørte det pene paret.

F.eks. min bror og hans forlovede kategoriseres som mindre pene; ene ser ut som draugen og andre ser ut som Senjatrollet, men de har to helt nydelige barn som ikke bare jeg, men alle sier hele tiden hvor nydelige barna er - sikkert fordi alle er sjokkert over at noe så nydelig kom ut av Senjatrollet, men men...

En annen ting er barn som kan være mindre pene, når de plutselig kommer i puberteten og litt videre, så er de plutselig ikke til å kjenne igjen, da er de plutselig rene hollywood-modellene. På den andre side har pene barn har også ofte en tendens til å "falme" når de blir eldre, altså de blir ikke like pene voksne som de var barn.

Anonymous poster hash: 77504...12b
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynte å legge merke til dette på vgs. da det var fellesmiddag på universitetet for elevene i klassen og foreldrene. Fikk jo nesten sjokk da jeg så foreldrene til alle de fine jentene og noen av de superkjekke guttene i klassen, foreldrene så ikke ut som barna i det hele tatt, samtidig som flere av de pene foreldrene som holdt seg godt og tydelig tok vare på utseende, hadde barn som var mindre pene og absolutt ikke tok vare på utseende.

Anonymous poster hash: 8d869...a28
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere som har lagt merke til dette?

Hører alltid folk sier når noen pene folk jeg kjenner blir gravide at "dere får garantert super-pene barn, siden de har så nydelige foreldre å slektes på", men i mange tilfeller har jeg sett at "supermodell-paret" får mindre pene barn, samtidig som mindre pene par ofte får helt nydelige barn. Hva som ansees som pent er jo selvfølgelig relativt og alle har noe sjarmerende ved seg, men dere skjønner hva jeg mener - kontrastene. Altså jeg mener at mange ganger kunne det sett ut som om barna til supermodell-par tilhørte det mindre pene paret og barna til det mindre pene paret tilhørte det pene paret.

F.eks. min bror og hans forlovede kategoriseres som mindre pene; ene ser ut som draugen og andre ser ut som Senjatrollet, men de har to helt nydelige barn som ikke bare jeg, men alle sier hele tiden hvor nydelige barna er - sikkert fordi alle er sjokkert over at noe så nydelig kom ut av Senjatrollet, men men...

En annen ting er barn som kan være mindre pene, når de plutselig kommer i puberteten og litt videre, så er de plutselig ikke til å kjenne igjen, da er de plutselig rene hollywood-modellene. På den andre side har pene barn har også ofte en tendens til å "falme" når de blir eldre, altså de blir ikke like pene voksne som de var barn.

Anonymous poster hash: 77504...12b

Jøss, det var også noe å bruke tid og energi på å gruble over! Utrolig umodent!

Anonymous poster hash: 5f0b6...9d5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så det du sier er... pene foreldre får mindre pene barn som blir pene voksne, mens mindre pene foreldre får pene barn som blir mindre pene voksne?

Kan det være at trekkene vi syns er pene på voksne, ikke er spesielt pene på små barn? Og omvendt, at trekk vi synes er pene på barn ikke nødvendigvis er pene på voksne?

Anonymous poster hash: 501fb...ac8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Så det du sier er... pene foreldre får mindre pene barn som blir pene voksne, mens mindre pene foreldre får pene barn som blir mindre pene voksne?

Kan det være at trekkene vi syns er pene på voksne, ikke er spesielt pene på små barn? Og omvendt, at trekk vi synes er pene på barn ikke nødvendigvis er pene på voksne?

Anonymous poster hash: 501fb...ac8

Ja det tror jeg du har rett i der!

Anonymous poster hash: 8d869...a28

Skrevet

Det er vel rene tilfeldigheter, tenker jeg. Barn arver jo trekk fra begge voksne, og trekk er sjelden pene eller stygge i seg selv, det handler mer om helheten harmonerer eller ikke. Jeg har aldri funnet noe mønster i det, men rent generelt synes jeg jo at barn gjerne er like mye eller lite pene som foreldrene sine. Og så kommer det jo an på øynene som ser.

Å kalle noen for "Senjatrollet" osv synes jeg er ganske stygt gjort.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg fått 2 pene barn. Spesielt jenta får hele tiden høre hvor pen hun er, jeg får hele tiden tilbakemeldinger på det og. Og nå som hun er tenåring, er det nesten en kø med gutter utenfor huset vårt.

Her er jeg og far helt middels pene. Så barna våres er penere enn oss, men vi ser mye av oss selv i barna. Sånn som jeg har veldig pene øyne, og de har begge barna fått. De har nok vært heldige og arvet det beste av oss.

Anonymous poster hash: 5332b...407
AnonymBruker
Skrevet

Se på døtrene til vakre Demi Moore.

Ikke akkurat vært heldige noen av de, gitt.

Anonymous poster hash: 4b2cb...443

• Liker 3
Skrevet

Nå har jeg fått 2 pene barn. Spesielt jenta får hele tiden høre hvor pen hun er, jeg får hele tiden tilbakemeldinger på det og. Og nå som hun er tenåring, er det nesten en kø med gutter utenfor huset vårt.

Her er jeg og far helt middels pene. Så barna våres er penere enn oss, men vi ser mye av oss selv i barna. Sånn som jeg har veldig pene øyne, og de har begge barna fått. De har nok vært heldige og arvet det beste av oss.

Mange sier pene ting om andres barn uten å egentlig mene det ;) Jeg sier ofte "å så pen/søt", osv, selv om ungen er stygg.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig om barn likner på foreldrene eller ikke. Men har sett noen tilfeller med pene barn og stygge foreldre, ja. Likevel er det viktigere hvordan personligheten er. Det er ikke nødvenigivis noen fordel å være mye penere enn alle andre.

Anonymous poster hash: 14c63...26d

AnonymBruker
Skrevet

Steve Tyler og døtrene Liv Tyler og Alicia Silverstone..

Anonymous poster hash: 96f06...7ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se på døtrene til vakre Demi Moore.

Ikke akkurat vært heldige noen av de, gitt. Anonymous poster hash: 4b2cb...443

Oi. Ser ut som de har arvet fars store hake og mors brede markerte kjeve.. Uheldig, men de er ikke så værst da, hun ene er jo ganske søt, og de andre har tydelig forandret seg til det bedre. Penger hjelper (u)heldigvis på et uheldig utseende.

Anonymous poster hash: a511a...c99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Ser ut som de har arvet fars store hake og mors brede markerte kjeve.. Uheldig, men de er ikke så værst da, hun ene er jo ganske søt, og de andre har tydelig forandret seg til det bedre. Penger hjelper (u)heldigvis på et uheldig utseende.Anonymous poster hash: a511a...c99

Ellers så har de åpenbare likheter med sin vakre mor.

Anonymous poster hash: a511a...c99

AnonymBruker
Skrevet

Ser ihvertfall ofte at pene barn blir mindre pene som voksne, og omvendt.

Må si at det gjorde bittelitt godt inni meg da jeg så at de kule og populære gutta i klassen var blitt feite, skalla og uattraktive 10 år etter ungdomsskolen. Dette er de samme som daglig kom med ekle kommentarer om min høyde og vekt gjennom tre lange år. Nå er vekten min gått ned og høyden min gjør at jeg kan jobbe som modell. Og ingen av deres sjekketriks funker på meg:)

Anonymous poster hash: 233e3...701

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange sier pene ting om andres barn uten å egentlig mene det ;) Jeg sier ofte "å så pen/søt", osv, selv om ungen er stygg.

Men nå får jeg kommentarer på det av alle, som ser min datter. Hun er 14 år. Er ikke normalt at alle sier det da. Og det er mange gutter som er forelsket i henne til enhver tid. De ringer og kommer på døra hele tiden.

Skrevet

Nei, det fins pene foreldre med pene barn, og stygge foreldre med stygge barn,

og pene foreldre med stygge barn, og stygge foreldre med pene barn.

• Liker 1
Skrevet

Litt feil å si "stygge", for folk har forskjellig smak. Folk som noen syns er mindre pene, er det alltids andre som syns det motsatte

• Liker 1
Skrevet

Litt feil å si "stygge", for folk har forskjellig smak. Folk som noen syns er mindre pene, er det alltids andre som syns det motsatte

Tenkte akkurat det samme da jeg leste HI.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Steve Tyler og døtrene Liv Tyler og Alicia Silverstone..

Anonymous poster hash: 96f06...7ad

Hun er vel ikke dattra til Steven Tyler?

Anonymous poster hash: 85640...e15

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren og jeg er ganske stygge, men feilene er "motsatte" - høy vs aerodynamisk panne, store/små ører, stygge/fine føtter. På underlig vis har begge våre barn fått det beste av hver av oss. Håper de holder seg fine...det er en fordel som gjør livet mange ganger enklere.

De som tror dette er overfladisk har nok aldri lest relevant forskning. Livet er basrt på utseende. Menneskets kultur kommer ikke utenom, og det er vanskelig å bekjempe menneskets natur. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: a37e7...705

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...