Gå til innhold

Hva er din BMI og hva er din ideele BMI?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Link

http://www.bmi-kalkulator.no/

Min Bmi er 23.72. Vil si den ideelt er et sted mellom 21 og 22 for meg. Har en gjennomsnittlig bygning med middels musklatur. noe fett.

Er 173 cm og veier 71 kg. Skulle ideelt veid rundt 65 kg.

Anonymous poster hash: bed44...bf5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min bmi er på 20 er 1,66 og veier 57 kg vet ikke min ideelt vekt er :P

Anonymous poster hash: 78261...770

Gjest Belle âme
Skrevet

Min bmi er nesten 21.63 ca. 158 cm og 54 kg.

Skrevet

Jeg løfter mye og bryr meg ikke om verken vekt eller BMI. BMI er et dårlig mål for svært mange.

Ifølge BMI er jeg overvektig og ikke langt fra fet, i likhet med svært mange andre som trener mye styrke. For meg betyr målinger av oksygenopptak, analyse av kroppssammensetning og hvordan kroppen faktisk ser ut litt mer enn et tall som ikke tar tilstrekkelig hensyn til de forskjellige faktorer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

20,55, veier 58 kg fordelt på 168 cm.

Anonymous poster hash: df56b...8fd
Skrevet

22.99

183 cm 77 kg

Skrevet

Min ideelle BMI er en BMI som er sunn og bra for meg. Jobber med saken. Ønsker ikke å si noe om hva den er nå.

Gjest Explsm
Skrevet

Bmi'en min er 20.31 og ideelle bmi'en ifølge Internett er 21,5. Ifølge meg er den på 19,5.

183 cm og veier 68kg.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg hvor det skrives om for lav BMI, og flyttes til Kosthold.

Daenerys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Min BMI er 19,93. Er 172 høy og 59 kilo. Trives best mellom 57-62 kg :)

Anonymous poster hash: 8a37a...9aa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært overvektig deler av livet mitt, og har faktisk derfor en del muskelmasse.

Så min BMI kommer ikke innunder den normale BMI selv når jeg når min "match" vekt.

Jeg har normal fettprosent (veier meg på en vekt på et treningssenter)og har ganske mye muskelmasse. Maskinen setter meg som "muskuløs". Men utenpå ser jeg litt lubben ut. Jeg skal ned 10 kg til i, men jeg veier da fortsatt 5 kg mer enn hva BMI mener jeg skal.

Jeg mener at BMI sjeldent er noe bra utgangspunkt. Jeg har en venninne som har normal BMI og heller faktisk mot den lavere delen av normal. Og når hun veide seg på treningssenteret så viste det at hun hadde en for høy fettprosent.

Så folk er forskjellige..

Anonymous poster hash: 1f05c...a8b

Skrevet

Min bmi er nå 28,7 men den er ideelt sett mellom 21 og 22

Er 165 å veier 78kg

Når jeg veier mellom 58 og 62 er jeg fornøyd...

Men når jeg er 68 er jeg under normalen så det skal være godt å nå den milepælen først

• Liker 3
Skrevet

19,5. Så i følge inndelingen på den siden en eller annen plass mellom normalvektig og undervektig...? (Tynnfeit er det vel det kalles?:P )

Trives best mellom 18 og 18,5.

AnonymBruker
Skrevet

Min ideelle BMI er 22, når den er kombinert med en liv-/hofteratio på <0,8.

Er liv-/hofteratio høyere, er jeg tynnfeit.

Pr nå har jeg en BMI på 23,5, og en liv-/hofteratio på 0,83, så jeg bør ned i vekt og fettprosent. :dry:

Anonymous poster hash: d2076...25a
AnonymBruker
Skrevet

18,7... Prøver å komme meg opp til 20-21 :-)

Anonymous poster hash: 32d16...c88
AnonymBruker
Skrevet

Min BMI er 21.9. Er 175 cm og 67 kg.

Jeg tenker ikke over ideell BMI osv. men ettersom det er spm. i tråden - min idealvekt er 60 kg, hvilket gir meg en BMI på 19.6.

Anonymous poster hash: a8db4...4b6
Skrevet (endret)

Jeg er 161 cm og 57-58 kilo, BMI er da rundt 22, vet ikke hva min ideelle BMI er eller hva det betyr, men 22 er nok den optimale - vektmestring og helse er for meg en avveiing mellom hvor stor innsats jeg er villig til å legge inn, på den ene siden, og resultatene jeg kan si meg fornøyd med, på den andre.

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

16,53..Skal helst være rundt 19 så prøver å få lagt på meg litt.

Anonymous poster hash: 505c6...e95
Skrevet

Bmi på 18.5

Er 174 cm høy og veier 56 kg. Jeg bør ligge på ca 20, så jeg driver å jobber meg oppover men syntes det er vanskelig.

Skrevet (endret)

23,11. Perfekt :-)

Har idealvekt på 65 kg og169 cm høy. Plottet inn 66 kg på testen, har spist litt mye mat i det siste.

Endret av PooCandy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...