AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Vi lager alltid god mat på lørdager som vi koser oss med som familie. Ungene har vært med siden de var 7-8 år gamle, før det la de seg før vi spiste. Nå er eldste 16 og han er fortsatt sammen med oss. Han hopper ikke over dette fellesmåltodet til fordel for venner. Nå ser jeg at flere vi kjenner ikke inkluderer barna i kveldskosemat. De lager til seg selv og så får ungene bare ordne seg selv. Foreldrene sitter ved spisebordet og koser seg med god middag, vin og levende lys, og ungene sitter på rommene sine/tv stue og spiser potetgull etc. Hva gjør dere?Anonymous poster hash: 30d27...2b2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Nå har ikke jeg store barn da, men da vi fortsatt bodde hjemme ble vi alltid inkludert i kveldskosen på lørdagene. (og vi er fortsatt velkommen til kveldskos på lørdager hvis vi vil det) Anonymous poster hash: c40b3...fc2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Vi lager alltid god mat på lørdager som vi koser oss med som familie. Ungene har vært med siden de var 7-8 år gamle, før det la de seg før vi spiste. Nå er eldste 16 og han er fortsatt sammen med oss. Han hopper ikke over dette fellesmåltodet til fordel for venner. Nå ser jeg at flere vi kjenner ikke inkluderer barna i kveldskosemat. De lager til seg selv og så får ungene bare ordne seg selv. Foreldrene sitter ved spisebordet og koser seg med god middag, vin og levende lys, og ungene sitter på rommene sine/tv stue og spiser potetgull etc. Hva gjør dere?Anonymous poster hash: 30d27...2b2 Jeg synes det høres rart ut at noen velger ikke å inkludere store hjemmeboende barn når det kommer til mat. Jeg tror ikke det er vanlig. Det som derimot er vanlig er at barna selv ikke vil være med og heller vil ordne seg selv. Men jeg kan bare ikke få meg til å tro at noen sitter og koser seg med mat og slenger en potetgullpose til ungene. Jeg kjenner ingen som gjør det. Men jeg kjenner mange ungdommer som enten ikke er hjemme, selv vil ordne maten, spise alene osv. Anonymous poster hash: d1635...096 2
Celtic Heart Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Vi ekskluderer ingen. Det hender en sjelden gang at guttene er bortreist og da tar vi en slik kosekveld bare mannen og jeg.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Kunne ikke falt meg inn å ikke inkludere barna på lørdagsmiddagen. Mine barn er 10 og 12. Og så koser vi oss med film og snop etterpå. For oss er Lørdagskosen er for hele familien, også for vennene demmes når de har besøk.Anonymous poster hash: 2149e...c9f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Har en på 8 år og 13 år. Vi pleier og kose oss med bedre mat i helgen, og alle får. Men her har mine barn vært glad i indrefilet, lam, sushi osv, fra de var ganske små. Så de har alltid vært inkludert. Anonymous poster hash: dfe44...633
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 Her er de 13, 18 og 24, og alle er selvsagt inkludert når vi serverer lørdagsmaten! I kveld skulle 18-åringen på bursdagsfest, og ba pent om vi kunne spise før h*n dro. Anonymous poster hash: b1140...167
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 Jeg synes det høres rart ut at noen velger ikke å inkludere store hjemmeboende barn når det kommer til mat. Jeg tror ikke det er vanlig. Det som derimot er vanlig er at barna selv ikke vil være med og heller vil ordne seg selv. Men jeg kan bare ikke få meg til å tro at noen sitter og koser seg med mat og slenger en potetgullpose til ungene.Jeg kjenner ingen som gjør det.Men jeg kjenner mange ungdommer som enten ikke er hjemme, selv vil ordne maten, spise alene osv. Anonymous poster hash: d1635...096 Vel, da kjenner vi noen merkelige folk da. Syns jo selv det er en merkelig ting å gjøreAnonymous poster hash: 30d27...2b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå