Gå til innhold

Firefox - "denne tilkoblingen er usikker "

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk plutselig denne beskjeden opp på en nettside jeg har brukt i mange mange år.

Noen som vet om en vei rundt ? jeg prøvde kikke på innstillingene, men jeg kunne ikke se noe der.

Meget irriterende.

Anonymous poster hash: 3ed12...8cf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen som vet?

Anonymous poster hash: 5124c...fa9
Skrevet

Du skal forsatt kunne gå videre selv om du får den meldingen.

Hvis det er dette bilde du får fram, så skal du kunne trykke på den gule pilen nede med "I understand the risks"

Skrevet

Det er flere grunnet til at den meldingen kan dukke opp, men den kommer som regel av at siden du skal inn på ikke har et "sikkerhets-sertifikat" (chain of trust basert).
Det er som regel ikke noe problem å gå inn på denne typen siden hvis du er sikker på at det er legitimt.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal forsatt kunne gå videre selv om du får den meldingen.

Hvis det er dette bilde du får fram, så skal du kunne trykke på den gule pilen nede med "I understand the risks"

Det var nesten det bilde jeg får, men jeg får ikke noen pil med i understand the risks.

Jeg skal prøve å få lagt inn bilde.

Det er flere grunnet til at den meldingen kan dukke opp, men den kommer som regel av at siden du skal inn på ikke har et "sikkerhets-sertifikat" (chain of trust basert).

Det er som regel ikke noe problem å gå inn på denne typen siden hvis du er sikker på at det er legitimt.

Hvordan får jeg et sikkerhets-sertifikat da?

Jeg har som sagt brukt denne siden i snart ti år, så tviler det er noe problemer med den nå. Men hva gjør jeg ?

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

post-37809-0-32165300-1425922792_thumb.p

Skrevet (endret)

Det er ikke så mye du får gjort med det, da sikkerhets-sertifikatet går på siden du besøker. Så det eneste firefox sier er at den ikke greier å finne det, eller at det ikke er garantert at du har en sikker https tilkobling til siden.
Det er sansynligvis ingenting, så du kan nok bare ta det med ro og bruke siden som vanlig (det skal være en knapp som lar deg gå videre fra den skjermen og inn på selve siden).

Endret av LoneWolf
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mye du får gjort med det, da sikkerhets-sertifikatet går på siden du besøker. Så det eneste firefox sier er at den ikke greier å finne det, eller at det ikke er garantert at du har en sikker https tilkobling til siden.

Det er sansynligvis ingenting, så du kan nok bare ta det med ro og bruke siden som vanlig (det skal være en knapp som lar deg gå videre fra den skjermen og inn på selve siden).

okay. Men mulig det skal være en knapp, men jeg finner den ikke. Den "få meg bort herfra" knappen kommer jeg bare til Google.

Skrevet

Ett eller annet sted skal du finne en "jeg forstår risikoen" knapp som tar deg videre.
Få meg bort herfra knappen tar deg tilbake dit du kom fra.
Søker du på noen lugubre greier siden du bruker anonym for et så uskyldig spørsmål? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ett eller annet sted skal du finne en "jeg forstår risikoen" knapp som tar deg videre.

Få meg bort herfra knappen tar deg tilbake dit du kom fra.

Søker du på noen lugubre greier siden du bruker anonym for et så uskyldig spørsmål? :fnise:

vel, den knappen er ikke der. Men da skjønner jeg at det ikke er noe å få gjort med.

Og nei, jeg er alltid anonym her inne. Uansett hvor uskyldig spørsmålet er, så er det alltid noen her inne som finner noe å ta deg for. Det er bare en nedlastningsside.

Skrevet

Er det en nedlastingside kan den ha blitt flagget som en farlig link man får virus og trojanere fra, og derfor gjenkjenner Firefox den som en skadelig og ikke bare usikker tilkobling. Det kan hende siden blir tatt ned for noen dager, evt blir lagt ut med ny webadresse seinere, eller blir lagt ned for godt.

Det kan også hende at siden har blitt angrepet av hackere som har lagt inn et virus i koden.

Det skjedde med en webcomic jeg leser daglig en gang, da fikk jeg det samme bildet som du la inn over her.

Hovedsiden deres var oppe og gikk igjen noen dager seinere etter at webmaster hadde fikset koden og fjernet virusfaen, i mellomtiden la de bare webcomicen ut på en alternativ kobling.

AnonymBruker
Skrevet

Er det en nedlastingside kan den ha blitt flagget som en farlig link man får virus og trojanere fra, og derfor gjenkjenner Firefox den som en skadelig og ikke bare usikker tilkobling. Det kan hende siden blir tatt ned for noen dager, evt blir lagt ut med ny webadresse seinere, eller blir lagt ned for godt.

Det kan også hende at siden har blitt angrepet av hackere som har lagt inn et virus i koden.

Det skjedde med en webcomic jeg leser daglig en gang, da fikk jeg det samme bildet som du la inn over her.

Hovedsiden deres var oppe og gikk igjen noen dager seinere etter at webmaster hadde fikset koden og fjernet virusfaen, i mellomtiden la de bare webcomicen ut på en alternativ kobling.

Takk for svar, jeg fant ut at de hadde forandret litt på adressa di. siden er nede nå, men nå kommer jeg inn på den vanlige "nede siden " . Så nå venter jeg bare tålmodig på at den skal komme tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...