Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del fett på armene og har ingen anelse om hvordan jeg skal bli kvitt det. Jeg prøver å trene dem, og har fått armmuskler som ligger under fettet. Men hvordan skal jeg egentlig trene for å bli kvitt fettet og ikke bare få det omgjort til muskler?

Videoannonse
Annonse
Gjest Penelopee
Skrevet

Vel, du må nok gå ned i fettprosent. Man kan ikke punktslanke deler av kroppen :)

Skrevet

Vel, du må nok gå ned i fettprosent. Man kan ikke punktslanke deler av kroppen :)

Jeg vet, men hvordan går man ned i fettprosent? Jeg er egentlig veldig fornøyd med kroppen generelt sett, men jeg har mer fett enn jeg skulle ønske. Det eneste jeg har fått høre at man skal gjøre med det er å trene, men jeg ønsker jo ikke å bli like stor i muskler.

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg vet, men hvordan går man ned i fettprosent? Jeg er egentlig veldig fornøyd med kroppen generelt sett, men jeg har mer fett enn jeg skulle ønske. Det eneste jeg har fått høre at man skal gjøre med det er å trene, men jeg ønsker jo ikke å bli like stor i muskler.

Får å redusere fettprosenten må du i moderat kcalunderskudd.

Gjest Penelopee
Skrevet

Gå i kcalunderskudd, tren både kardio og styrke og pass på at du får i deg nok proteiner! Veldig kort sagt, hehe.

Skrevet

Gå i kcalunderskudd, tren både kardio og styrke og pass på at du får i deg nok proteiner! Veldig kort sagt, hehe.

Kardio er utholdenhetstrening, ikke sant? Altså type jogging og ellipsemaskin?

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Du må rett og slett passe på at du spiser mindre kalorier enn du forbrenner i løpet av dagen. Anbefaler kardio som jogging/løping, sykling, svømming (veldig bra trening for hele kroppen), roing og ellipsemaskin. Prøv deg fram og se hva du liker best, og så fortsetter du bare med det :)

Skrevet

Du må rett og slett passe på at du spiser mindre kalorier enn du forbrenner i løpet av dagen. Anbefaler kardio som jogging/løping, sykling, svømming (veldig bra trening for hele kroppen), roing og ellipsemaskin. Prøv deg fram og se hva du liker best, og så fortsetter du bare med det :)

Supert! Jeg pleier å trene litt kardio, men jeg har vært usikker på hva det egentlig gjør for kroppen annet enn utholdenhet. Da har jeg kanskje en litt større motivasjon til å trene mer. Men er dette øvelser som hjelper på hele kroppen selv om jeg kanskje ikke bruker hele kroppen når jeg trener.

Gjest Penelopee
Skrevet

Kardio er utholdenhetstrening, ikke sant? Altså type jogging og ellipsemaskin?

Ja :)

Gjest Penelopee
Skrevet

Du kan også melde deg på gruppetimer med zumba eller lignende om du ikke er blodfan av f.eks. løping. Finn noe du liker!

Skrevet

Du kan også melde deg på gruppetimer med zumba eller lignende om du ikke er blodfan av f.eks. løping. Finn noe du liker!

Jeg skal sjekke ut hva zumba er for noe og om de har gruppetimer i det på treningssenteret her, men jeg liker faktisk å løpe ganske godt, men trenger av og til litt variasjon. Så jeg pleier enten å høre på podcast og jogge eller å lese mens jeg står på ellipsemaskin. Det siste er kanskje ikke så effektivt, men greit når det virkelig ikke frister å trene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...