*SOL* Skrevet 12. november 2004 #61 Del Skrevet 12. november 2004 Var det Gud som sa: " God bless America", waco? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 12. november 2004 #62 Del Skrevet 12. november 2004 Da er det noen som har misforstått. Gud er ikke her for å skape fred' date=' for da hadde han gjort det forlengst. Han er her for å skape skille.[/quote'] Ok. Så da å forstå e du sikker på at Gud finnes å at han e ond. Men hvor e han??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. november 2004 #63 Del Skrevet 13. november 2004 Var det Gud som sa: " God bless America"' date= waco? Det står In God We Trust på alle amerikanske pengesedler... så kanskje det er der guden egentlig er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ps Skrevet 13. november 2004 #64 Del Skrevet 13. november 2004 Mulig Gud skapte alt, så fikk han tilbud om førtidspensjon og hadde også avtale om en "fallskjerm", så nå sitter han på en rosa sky, drikker sjampis og titter ned på sitt skaperverk og tenker at "jammen bra at man får bruke sine siste år på underholdning i stedet for arbeid!" Morsom TANKE ihvertfall..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*SOL* Skrevet 13. november 2004 #65 Del Skrevet 13. november 2004 Den Gud kristne trur på kan ikkje lagast, waco. I bibelen vert trangen til å tilbe penger kalt mammon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alisia ikke innlogget Skrevet 13. november 2004 #66 Del Skrevet 13. november 2004 chrizzy sier: Ok. Så da å forstå e du sikker på at Gud finnes å at han e ond. Men hvor e han??? Jeg VET at Gud finnes. Og han er IKKE ond. Men det må bli opptil hever enkelt om de velger å være åpen for å tro på Gud. Gud ER overalt og for den som velger å tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2004 #67 Del Skrevet 13. november 2004 wander sier: Det tror ikke jeg noe på. Jeg tror Gud er Gud for å være her og observere og erfare menneskene gjennom seg selv, jeg... Folk må få lov å tro på de de ønsker, og det har jeg full forståelse for. Gud er ikke for å observere, men for å bruke mennesker til å få flest mulig til å finne veien til ham og et evig liv til den som tror. Og fortapelse for den som IKKE tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alisia ikke innlogget Skrevet 13. november 2004 #68 Del Skrevet 13. november 2004 Det var meg som svarte over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. november 2004 #69 Del Skrevet 14. november 2004 Det var meg som svarte over. Hvordan ser ondskap ut da? jeg mener siden du tydeligvis har sett ondskap og kan definere ut i fra det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 14. november 2004 #70 Del Skrevet 14. november 2004 wander sier: Det tror ikke jeg noe på. Jeg tror Gud er Gud for å være her og observere og erfare menneskene gjennom seg selv, jeg... Folk må få lov å tro på de de ønsker, og det har jeg full forståelse for. Gud er ikke for å observere, men for å bruke mennesker til å få flest mulig til å finne veien til ham og et evig liv til den som tror. Og fortapelse for den som IKKE tror. Enig i at folk må få lov å tro på de de ønsker - vet ikke om det var kritikk til meg, men jeg mener selvfølgelig det. Og jeg har også lov til å tro det jeg tror - og jeg sier det jeg tror... Men, jeg tror ingenting på at Gud mener at folk går i fortapelsen om de ikke tror. Jeg tror på evig liv for alle uansett om man tror eller ikke. Uansett hva man tror på eller ikke. Jeg tror alle er Guds barn uansett hva man tror - og ingen fortapes... om de ikke velger det selv på sjelenivå. Det tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 15. november 2004 #71 Del Skrevet 15. november 2004 Enig i at folk må få lov å tro på de de ønsker - vet ikke om det var kritikk til meg, men jeg mener selvfølgelig det. Og jeg har også lov til å tro det jeg tror - og jeg sier det jeg tror... Men, jeg tror ingenting på at Gud mener at folk går i fortapelsen om de ikke tror. Jeg tror på evig liv for alle uansett om man tror eller ikke. Uansett hva man tror på eller ikke. Jeg tror alle er Guds barn uansett hva man tror - og ingen fortapes... om de ikke velger det selv på sjelenivå. Det tror jeg. Jeg beklager vist du tok det som kritikk, for det var ikke ment som det. Men jeg har noen ærlig spørsmål. Du sier at du ikke tror folk går til fortapelse for den som ikke tror, men går det an å tro på et sted man ikke tror på? Går det an å komme til himmel, når man ikke tror på det? Klarer ikke helt å finne sammenheng her. Man kan vel ikke komme til et sted man ikke tror på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 15. november 2004 #72 Del Skrevet 15. november 2004 Jeg beklager vist du tok det som kritikk, for det var ikke ment som det. Men jeg har noen ærlig spørsmål. Du sier at du ikke tror folk går til fortapelse for den som ikke tror, men går det an å tro på et sted man ikke tror på? Går det an å komme til himmel, når man ikke tror på det? Klarer ikke helt å finne sammenheng her. Man kan vel ikke komme til et sted man ikke tror på. Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente der... Men hvis du tolket mitt innlegg med at jeg tror vi kommer til himmelen, så er det feil. Jeg tror ikke at Gud er en person av hankjønnsform som sitter i himmelen. Jeg tror Gud er i alt. Gud er ingen mann - han er alt, mann, kvinne, barn, blomst, stein, pust, kjærlighet, dyr og alt som finnes. Gud skapte jorden og alt i den i sitt bilde. Om kan sammenligne Gud med et hav... Gud er havet og fra seg selv skapte han jorden. Små dråper av havet ble mennsker. De er da en del av Gud. Og små dråper ble dyr og planter og alt annet som er skapt... Jeg tror ikke på fortapelsen, for hvis Gud skulle sende mennesker i fortapelsen vil han jo sende seg selv i fortapelsen også. Gud krever ikke at vi skal tilbe han, og derfor kaster han heller ingen i fortapelsen om de ikke gjør det. Gud skapte oss og det er nok for han. Gjennom oss - skaperverket sitt - erfarer han oss og seg selv. Jeg tror det er der det kommer fra - uttrykket at Gud vet det om så en fugl faller til jorden. Det er jo fordi han er den fuglen. Og da har han erfart hvordan det er å være fugl. Jeg er kanskje en kløne til å forklare. Men, jeg syns det er godt forklart i Himmelske Samtaler. Men, jeg tror altså ikke på himmel og helvete og at vi kommer en av stedene etter at vi dør. Jeg tror kroppen dør, men at vi har en udødelig sjel. Når kroppen dør, går sjelen tilbake til verdenssjelen - det store havet som jeg hadde i lignelsen - og når sjelen bestemmer seg for det går den over i en ny kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. november 2004 #73 Del Skrevet 15. november 2004 Ja jeg vet wander, det er ganske jævlig å tenke på at vi allesammen er helt alene her på kloden, man er født, man blir sjuk og man dauer alene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 15. november 2004 #74 Del Skrevet 15. november 2004 Ja jeg vet wander' date=' det er ganske jævlig å tenke på at vi allesammen er helt alene her på kloden, man er født, man blir sjuk og man dauer alene....[/quote'] Hvis du syns det er så jævlig å tenke på det, så tenk på noe annet, da... Jeg er ikke alene, føler meg ikke alene, og om jeg skulle bli sjuk og dauer så er ikke det noe som ser på som negativt allikevel. Alt kommer an på hvordan man tenker om det. Hvis du syns det er jævelig så blir det jævelig for deg... Hvis du ser det positive, så blir det positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. november 2004 #75 Del Skrevet 15. november 2004 Hei Wander, jeg skulle jo ønske du hadde rett, at det fantes et stort sjelehav eller suppe hvor alle sjeler samles... men faktum er at det i følge befolkningsstatistkk flere mennesker i livet i dag enn hele fortiden tilsammen, sånn at det med sjeler går bare ikke opp i opp =( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 15. november 2004 #76 Del Skrevet 15. november 2004 men faktum er at det i følge befolkningsstatistkk flere mennesker i livet i dag enn hele fortiden tilsammen' date=' sånn at det med sjeler går bare ikke opp i opp[/quote'] Ja de der lure æ å litt på (vel å merke uten surt fjes)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. november 2004 #77 Del Skrevet 15. november 2004 Ja de der lure æ å litt på (vel å merke uten surt fjes)? Folk påstår at de har en ro, - de har jo funnet sin egen sannhet forståelsevis... Og jeg skjønner jo folk som hengir seg til en gud på mange måter, det er LETTERE å forklare for seg selv at det finnes noe "etter døden".... Fordi ellers ville jo alt fortone seg meningsløst ville det ikke.... Problemet er selvsagt at disse menneskene ikke selv forstår at det eneste de beviser er EGOISME, da de forutsetter seg selv uunnæverlig i all fremtid... Hoderystende er det for oss andre, når vi leser de beretninger folk har.... Folk som mener at de eksisterte før de selv ble født... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #78 Del Skrevet 15. november 2004 [ Hvordan ser ondskap ut da? jeg mener siden du tydeligvis har sett ondskap og kan definere ut i fra det... Ondskap forbinner jeg med alt det gale mennesker gjør mot andre og seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. november 2004 #79 Del Skrevet 15. november 2004 Ondskap forbinner jeg med alt det gale mennesker gjør mot andre og seg selv. Altså noe veldig konkret med andre ord. Hvordan kan du vite at noe er riktig da? Kan du gi eksempler på uselsviske handlinger (og da snakker jeg ikke om en mor som legger ungene sine, det er jo beviset for egoisme, jeg skal ha det andre beviset, beviset for uegoisme)? Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 15. november 2004 #80 Del Skrevet 15. november 2004 Folk påstår at de har en ro, - de har jo funnet sin egen sannhet forståelsevis... Og jeg skjønner jo folk som hengir seg til en gud på mange måter, det er LETTERE å forklare for seg selv at det finnes noe "etter døden".... Fordi ellers ville jo alt fortone seg meningsløst ville det ikke.... Problemet er selvsagt at disse menneskene ikke selv forstår at det eneste de beviser er EGOISME, da de forutsetter seg selv uunnæverlig i all fremtid... Hoderystende er det for oss andre, når vi leser de beretninger folk har.... Folk som mener at de eksisterte før de selv ble født... Waco Jeg syns det er hoderystende det du kommer med, jeg. At det er egoisme å tro på reinkarnasjon?! Antall sjeler øker ikke i takt med befolkningsveksten. Sjelen er en verdenssjel som inneholder alle sjelene som har vært, er og kommer til å bli. Den store verdenssjelen kan dele seg i mindre biter så mye den vil. Antall sjeler har vært konstant hele tiden, men sjelen har ikke delt seg i flere før det var nødvendig pga befolkningstilveksten. Jeg har funnet en ro, jeg vet hva som vil skje når jeg dør, jeg vet hva jeg tror om Gud, og jeg er ikke redd for å dø. Og så vet jeg at livet ikke er over når jeg dør. Så jeg er vel en egoist, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå