Gå til innhold

Hvor er Gud?

Gjest Chrizzy

Anbefalte innlegg

Gjest alisia ikke innlogget

lille gjeste sier: Jeg tror ikke det finnes noe gud her i verden.

Viss det så skulle eksistere en person i verden som følger med på alt hvorfor beskytter han oss ikke da?

Hvordan kan Gud godta alt som skjer uten å ordne opp når han ser at vi har problemer med å ordne opp i enkelte ting selv.Mange sier at Gud ordner opp med tiden,men hva med alle de muslimske kvinnene som blir drept hvert år av sine menn? Alle de små uskyldige barna som blir kidnappet hvert år, og drap ellers.

Folk sier jo at Gud er glad i alle og da må han jo være glad i de muslimske kvinnen som daglig blir mishandlet.Siste nytt er jo at en 13 år gammel jente skal bli steinet til døde fordi hennes to år eldre bror har gjort henne gravid.Hvor er Gud i den saken?

Leste nettopp en bok om foreldre kidnapping.Mødre som blir sittende igjen uten et spor etter sine egne barn fordi fedrene har tatt de med seg til et annet land..Hvor er Gud da?

Alle kvinner som ber hver dag om hjelp,hvor blir hjelpen av?

Hungersnøden og katastrofen i USA 11 september...hvor var Gud da?

Nei sannheten er så klar som den kan bli.Gud finnes ikke han har aldri eksistert og kommer nok aldri til å vise seg i fremtiden heller.

Det er nå bare min mening da....

På mangen måter forstår jeg holdningen din. Det er mangen hendelser i verden og ondskap her ute som vi overhode ikke er istand til å forklare eller forstå.

Jeg er kristen selv, og tror på bibelen også, men jeg har ikke alltid samme syn på det som står der. Men det er bare slik vi mennesker er.

Jeg tror på Jesus som Guds sønn. At jesus ble sendt til jorden for å gi frelse osv. Gud skaper ikke fred, men sverd. Slik jeg forstår det, så menes dette med en skille. Det må bli opptil hver enkelt om de velger å tro eller ikke. De som ønsker å tro på Gud skal få lov til å komme til ham. Gud er IKKE ansvarlig for det som skjer i verden, men Jævel. slik jeg ser det. Og jeg ser på jævel som en ond makt. Som har fått makt over mennesker. Menneskene er selv ansvarlig for det som hender på jorden.

Og når det gjelder den 11. September, så har jeg hørt at Gud beskyttet de kristne. Det var ingen kristene som ble rammet/innvolvert av terror angrepet.

Jeg tror på at Gud vil skape en ny verden for den som tror. Og at det er KUN den som er åpen for ham som skal komme til ham. At mangen kan bli provosert av det jeg sier, får bli opptil hver enkelt, så spydige kommentarer er jeg meg frabedt. Opplever at dette tema er et nokså følsomt tema. Og at man rett og slett bare må godta andres synspunkter og respektere hverandres tro.

Det mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan jeg ikke svare deg på hvor DIN gud er, men siden jeg ser en viss likhet i alle guder/gudinner og slikt, så kan jeg svare deg på hvor mine guder er.

Mine guder er overalt. De er i solen, månen, trærne, steinen, havet, jorden, vinden, sangen fra et barn. De er selvfølgelig også i døden, krigen og sykdommen. Ikke bare på gode plasser. (Jeg tror på en viss balanse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Hvist det ikke hadde vert noen Gud så tror ikkje jeg vi hadde vert ulike dyr i oppførselen og det hadde vert verre en vi har det nå.

Mener du da at mennesket kunne ha oppstått uten en gud? Eller mener du at dyrene har en annen skaper? Eller begge deler?

Hadde vi vært verre hvis vi var mer lik de andre dyra? Hvilket dyr tror du har drept flest av sine egne? Er det kanskje på grunn av guden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket dyr tror du har drept flest av sine egne?

For å ikke snakke om i de enorme mengdene vi dreper de andre dyrene bare fordi vi vil ha en bestemt type konsistens av mat og klær.

Mens de andre dyrene for det meste bare gjør det for å overleve stakkars.

håhå, jeg kjenner jeg blir så sint nå ass, nå som jeg står på den andre siden av gjerde av dyresaken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat meg selv:"Hvist det ikke hadde vert noen Gud så tror ikkje jeg vi hadde vert ulike dyr i oppførselen og det hadde vert verre en vi har det nå."

Sitat Tom Krus:" Mener du da at mennesket kunne ha oppstått uten en gud? Eller mener du at dyrene har en annen skaper? Eller begge deler?

Hadde vi vært verre hvis vi var mer lik de andre dyra? Hvilket dyr tror du har drept flest av sine egne? Er det kanskje på grunn av guden?

Ser at setningen jeg sendte inn var helt hårreisende :o Etter mit syn: uten en skaper..ingenting.

Sef. hadde vi vert verre vist vi var dyr, se på oss nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Nei, ingen vil det, uavhengig av hvor mye de måtte ønske. Dessverre?

Nei det er ikke sikkert! Det spørs jo på hva som skjer med oss når vi dør?! :) Som en ekte agnostiker kan si(eller som Sokrates sa :) ), alt jeg vet er at jeg ingenting vet..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs jo på hva som skjer med oss når vi dør?! :)  Som en ekte agnostiker kan si(eller som Sokrates sa :) ), alt jeg vet er at jeg ingenting vet..................

...sunn tankegang han Sokrates hadde, syns jeg...

...og siden det eneste vi vet er at vi ingenting vet, så tar de fleste da i bruk troen... :)

vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gud ønsker å bli funnet. han er i deg' date=' rundt deg...over alt... det er tross alt han som har skapt ALT.[/quote']

Kristendommen mener at han er omnipotent(skapte, men er utenfor den) de da. Men du mener at han er i naturen? Eller mener du kanskje at han er både omnipotent og i naturen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig lurer på hvor gud er, og hvorfor han ikke gjør noe med verden sånn som den er i dag, så spør Jehovas Vitner... Etter min oppfattning er de de eneste som kan gi en logisk og god forklaring på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Da er det noen som har misforstått. Gud er ikke her for å skape fred, for da hadde han gjort det forlengst. Han er her for å skape skille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noen som har misforstått. Gud er ikke her for å skape fred' date=' for da hadde han gjort det forlengst. Han er her for å skape skille.[/quote']

Det tror ikke jeg noe på. Jeg tror Gud er Gud for å være her og observere og erfare menneskene gjennom seg selv, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noen som har misforstått. Gud er ikke her for å skape fred' date=' for da hadde han gjort det forlengst. Han er her for å skape skille.[/quote']

Om menneska hadde erfart at dei kunne gjera kva som helst, for Gud ordna opp etter dei likevel - trur du menneska hadde innsett at dei måtte endra framferd då, eller trur dei dei hadde fortsett som før utan å læra noko som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Bless America sa bush under talen til det amerikanske folk rett før han lot det regne bomber over bagdad.

Jeg skjønner at denne kristne guden deres Crazy kan brukes til litt av hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...