Gå til innhold

Hudkrem for uren og flassende kombinasjonshud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen har hudkremer å anbefale til en med fete, normale og tørre partier i ansiktet. I tillegg flasser jeg og føler meg ofte stram i maska, til tross for at t-sonen kan være ganske fet og blank. Sliter i tillegg med uren hud, så tips trenges sårt!

Anonymous poster hash: b5fd0...aea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme hudtype, ganske vanskelig å behandle, men den er ofte dehydrert, derav følelse av stram hud. Mine urenheter kommer av hormoner, og det er utrolig vanskelig å ta knekken på for min del. Tar nattlysolje og omega-3 som jeg har kjøpt billig på iHerb for å prøve å behandle det innenifra.

Ellers:

Jeg har begynt med ansiktsolje fra Clarins: http://no.strawberrynet.com/skincare/clarins/ansiktspleiende-olje---orchid-blue/134383/?CatgId=p#DETAIL

Bruker den hver 2.-3. dag etter at jeg har renset ansiktet om kvelden.

Bruker også toner fra Clarins som eksfolierer uten å tørke ut: http://www.kicks.no/clarins/hudpleie/ansikt-c172/gentle-exfoliator-brightening-toner-p773?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7Iztwcm9kdWN0X2tleTs0MjAxMjk4OV9ub19OTzsjOw&searchWord=clarins%20gentle%20toner

Og ellers er det veldig viktig å rense huden hver kveld og morgen. Du burde lese denne fantastiske bloggen om hudpleie, den har hjulpet meg mye: http://www.carolinehirons.com

Anonymous poster hash: 9763c...0c3
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen har hudkremer å anbefale til en med fete, normale og tørre partier i ansiktet. I tillegg flasser jeg og føler meg ofte stram i maska, til tross for at t-sonen kan være ganske fet og blank. Sliter i tillegg med uren hud, så tips trenges sårt!

Carita Emulsion Powder

Fuktighetskrem som reduserer talg og blank hud,men samtidig gir veldig bra med fukt til huden så den ikke tørker ut

Anbefaler alle Carita produkter , men når det kommer til rens (hvis du vil ha tips om det også), så synes jeg at Biotherm sine rens er veldig bra.

Anonymous poster hash: b2106...417

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nok med bare hudkrem. Har slitt med det samme, totalt ubalanse i trynet :( Jeg begynte med Clinique sitt tretrinnssystem og det funker skikkelig bra. Produktene er ikke svindyre heller. Huden min har aldri vært bedre!

Anonymous poster hash: 68559...3da
AnonymBruker
Skrevet

Clinique er aaaaltfor sterkt for veldig mange. Sjekk ingredienslisten. Er det parfyme og alkohol i produktene? Styr unna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Clinique er aaaaltfor sterkt for veldig mange. Sjekk ingredienslisten. Er det parfyme og alkohol i produktene? Styr unna.

Rart at du sier dette. Mine produkter er frie for begge deler og tilpasset sensitiv hud. Jeg tåler f.eks. ikke flere av dagskremene, men dette dette handler om solbeskyttelsen i dem.

AnonymBruker
Skrevet

Matis har mye bra. Ville holdt meg til gode hudpleieprodukter, styrt klar fra parfymeeimerkene.

Velg en mild rens, gjerne for sensitiv hud. Ikke fordi du nødvendig nødvendigvis har sensitiv hud, men de er ofte milde og snille mot huden. Så velger du serum for urenheter. Matis har et godt et, og jeg liker også Carita sitt. Som krem velger du f.eks den fra Carita som ble foreslått over he. Personlig ble det for lite for meg nå vinterstid så jeg bruker en rikere en for sensitiv hud fra matis.

Anonymous poster hash: ce5a1...87f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville holdt meg til gode hudpleieprodukter, styrt klar fra parfymeeimerkene.

Why?

AnonymBruker
Skrevet

Why?

Det finnes nok hederlige unntak her også, men det er en grei tommelfingerregel. Ofte betaler man dyrt for et navn, og får Produkter med mye alkohol og parfyme. Lancome er gode på maskara, men rensen tørker ut. Clinique fungerer veldig bra for.noen, men mange av oss har opplevd at huden tørker ut etter et par uker og vi blir ekstra sensitive. Mye rart i hudpleieprodukter- også fra hudslongene.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes nok hederlige unntak her også, men det er en grei tommelfingerregel. Ofte betaler man dyrt for et navn, og får Produkter med mye alkohol og parfyme. Lancome er gode på maskara, men rensen tørker ut. Clinique fungerer veldig bra for.noen, men mange av oss har opplevd at huden tørker ut etter et par uker og vi blir ekstra sensitive. Mye rart i hudpleieprodukter- også fra hudslongene.

Nå skal ikke jef gå inn for å tale Clinique sin sak, bruker ikke merker selv engang, men produktene er da vitterlig dermatologisk testet?

Skrevet

Min hud har blitt finere med Decleor. Før flasset den, kjentes stram og fet om hverandre. I tillegg poppet kvisene opp ofte. Nå derimot kjennes den mykere ut, flassingen har stoppet og kvisene har nesten forsvunnet. Jeg bruker produkter som hudpleieren min plukket ut:

http://www.decleor.com/produit.php?id=1895

http://www.decleor.com/produit.php?id=1896

http://www.decleor.com/produit.php?id=154

I tillegg skrubber jeg og påfører maske en gang i uka

http://www.decleor.com/produit.php?id=151og http://www.decleor.com/produit.php?id=152

Jeg ikke spesielt sensitiv hud og har god erfaring med dem, men jeg har venninner som ikke tåler Decleors produkter på grunn av oljene i produktene deres. Ha derfor dette i bakhodet når du kjøper slik at du ikke kaster mange hundre kroner ut av vinduet om du ikke skulle tåle dem :)

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at ikke flasset er en type eksem, f.eks. seboreisk eksem?

Anonymous poster hash: a5211...d2e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tipsene! Skal kikke nærmere på produktene som har blitt nevnt:)

Søkte litt rundt, og det kan hende flassingen er en form for eksem, men i så fall er den av en ganske mild form tror jeg. De eneste bildene jeg så var av ekstreme tilfeller, så det var iallfall vanskelig å bedømme ut ifra bilder.

Skrevet

Har hatt samme problemene selv.

Clinique fungerer om sommeren, men ikke nå på denne tiden.

Har byttet til La Roche, og er kjempefornøyd :)

Produktene er uten alkohol og parfyme. Mener det er noe mer de er uten også.

AnonymBruker
Skrevet

A-derma gjør underverker for meg. Hvis apoteket er tomme for den bruker jeg Avene.

Anonymous poster hash: 3d22b...666

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan høres ut som du har kombinert dehydrert hud. Dehydrert hud vil ofte flasse

hvis du ikke er nøye med å skrubbe ansiktet og tilføre nok fukt.

Jeg vil anbefale deg å bruke en mild rens og toner som ikke tørker ut huden mer.

Og en fuktighetskrem som gir mye fukt tilpasset en kombinert dehydrert hudtype.

Ofte hvis man har urenheter så pøser man på med uttørkende produkter, noe som

igjen fører til mer urenheter og flassende hud.

Selv har jeg kombinert hud som blir veldig dehydrert om vinteren, og flasser masse

hvis jeg ikke bruker skrubb 1-2 ganger pr uke og pøser på med fuktmaske.

Gode merker som du kan se på er : Decleor, Priori, Emergin C, Matis, Ole Henriksen osv.

Du må nesten prøve deg litt frem for å se hva som passer for deg.

Men husk å gå for gode hudpleiemerker, det kan utgjøre en stor forskjell.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 01fa4...f2d
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Har du prøvd Matis Response Jeunesse Youth Hydrating Mask?

Høres ut som huden din trenger en skikkelig fuktboost, det gir denne! Påført tykt lag, la trekke inn - og sov med masken over natta :)

Matis, Decleor og Caritatipsene du har fått her stiller jeg meg bak. Spesielt den fra Carita som passer godt for fler av dine problemstillinger. I tillegg kan Dr Med Christine Schrammek Special Regulating Cream og Niactil 4% fra Elixir være verdt å sjekke ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...