AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Hva gjør man hvis man glemmer det personlige passordet sitt som man trenger for å logge seg inn i nettbanken til f.eks. DnB? Får man tilsendt ett nytt personlig passord over SMS eller på e-post? Hva slags spørsmål kan banken finne på å komme med, for å verifisere at man er den personen man påstår at man er? Holder det at man kan personnummeret sitt (samt adresse) og forteller dette over telefon? Eller kan banken kreve at man kommer med noen annen slags informasjon som står på bankkortet eller andre steder ? Anonymous poster hash: 04c90...2e1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Jeg gikk innom banken min med gyldig legitimasjon da jeg glemte mitt. Anonymous poster hash: 15576...62b
Maximillian Cohen Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 (endret) Jeg har tidligere sperret nettbanken min ved å skrive inn feil passord for mange ganger. Jeg ringte banken og fikk fikset alt over telefon. Det jeg måtte svare på av sikkerhetsspørsmål var hvor mange kontoer jeg disponerte og hvor mye jeg hadde i lån. Jeg svarte forresten feil på begge spørsmålene (glemte at jeg også disponerer min datters konto, og glemte at boliglånet var delt opp i to lån), men det virket ikke som om det var så nøye. Endret 7. mars 2015 av Maximillian Cohen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå