AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Trenger å kjøpe en ny iphone og lurer på om andre har erfaring med å kjøpe telefonen i utlandet? (i mitt tilfelle Canada) Det lønner seg selvfølgelig prismessig, men jeg lurer på om jeg kan støte på problemer dersom noe er galt med telefonen. Har lest at noen sier de har kjøpt med en "internasjonal garanti" slik at det ikke blir noe problemer hvis man trenger service, men andre sier det motsatte, det blir problemer om noe er galt med telefonen. Lurer også på om noen av funksjonene i telefonen (iphone 6 minste utgaven) er annerledes i forhold til "norsk utgave". Gjelder kjøp av ulåst utgave og fra apple i butikk uansett om jeg kjøper her eller i utlandet. Anonymous poster hash: 20aea...fcb
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 Du får ikke brukt den i Norge, da de ikke bruker samme grensesnitt som norske simkort. Da må du i så fall bruke utenlandsk simkort... Anonymous poster hash: 40138...ecb
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Du får ikke brukt den i Norge, da de ikke bruker samme grensesnitt som norske simkort. Da må du i så fall bruke utenlandsk simkort... Anonymous poster hash: 40138...ecb Er du sikker på det? Det høres jo veldig rart ut.Trodde det var litt av poenget med å kjøpe ulåst iphone, du kan ha den med deg til andre land og benytte sim kort fra det landet du befinner deg i. Har hørt om mange som benytter en telefon de har kjøpt i utlandet i Norge, men det jeg er litt bekymret for er dersom det skjer noe med telefonen og du må ta den med til butikken i landet der du kjøpte den for å få den fikset uten å måtte betale noe i garanti tiden? Så jeg lurer på om det eksisterer en internasjonal garanti så lenge du kjøper den fra apple. Anonymous poster hash: 20aea...fcb
Brunhilde Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Du får ikke brukt den i Norge, da de ikke bruker samme grensesnitt som norske simkort. Da må du i så fall bruke utenlandsk simkort... Anonymous poster hash: 40138...ecb Har jeg aldri hørt! Jeg kjøpte mobil i USA, kunne bruke den i Norge helt uten problem. Venner har kjøpt iPhone i USA, bruker dem i Norge, helt uten problem. Nevøen min hadde med iPhone kjøpt i Norge til Australia, fikk nye via Applestore da den tok kvelden pga en garantisak. Så mitt svar er: Kjøp i vei!
Neket Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Da min norske iPhone røk i USA var det kun ett års garanti der borte, og tlf var et par uker over et år. Men de fikset den på timen, gratis. TS bør sjekke frekvenser og nettverk på canadiske vs europeiske. I USA har de to forskjellige frekvensutgaver på iPhone. De hadde ihvertfall. Går på 3G og 4g, hvorvidt det virker hos de forskjellige operatørene.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Har jeg aldri hørt! Jeg kjøpte mobil i USA, kunne bruke den i Norge helt uten problem. Venner har kjøpt iPhone i USA, bruker dem i Norge, helt uten problem. Nevøen min hadde med iPhone kjøpt i Norge til Australia, fikk nye via Applestore da den tok kvelden pga en garantisak. Så mitt svar er: Kjøp i vei! Så bra, syntes det hørtes veldig rart ut hvis man ikke kunne bruke telefonen i Norge. Takk for svar Anonymous poster hash: 20aea...fcb
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Da min norske iPhone røk i USA var det kun ett års garanti der borte, og tlf var et par uker over et år. Men de fikset den på timen, gratis. TS bør sjekke frekvenser og nettverk på canadiske vs europeiske. I USA har de to forskjellige frekvensutgaver på iPhone. De hadde ihvertfall. Går på 3G og 4g, hvorvidt det virker hos de forskjellige operatørene. Takk for tipset, jeg får undersøke det nærmere, har ikke så mye greie på sånne ting. Anonymous poster hash: 20aea...fcb
Druid Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Trenger å kjøpe en ny iphone og lurer på om andre har erfaring med å kjøpe telefonen i utlandet? (i mitt tilfelle Canada) Det lønner seg selvfølgelig prismessig, men jeg lurer på om jeg kan støte på problemer dersom noe er galt med telefonen. Har lest at noen sier de har kjøpt med en "internasjonal garanti" slik at det ikke blir noe problemer hvis man trenger service, men andre sier det motsatte, det blir problemer om noe er galt med telefonen. Lurer også på om noen av funksjonene i telefonen (iphone 6 minste utgaven) er annerledes i forhold til "norsk utgave". Gjelder kjøp av ulåst utgave og fra apple i butikk uansett om jeg kjøper her eller i utlandet. Anonymous poster hash: 20aea...fcb 1. Pass på at du kjøper den ulåst. Som regel er telefoner kjøpt i butikk i utlandet, låst til operatør. 2. Pass på at du får GSM versjonen. Der finnes en CDMA versjon, og ICE, som er eneste som bruker denne standaren , bruker ikke CDMA voice. :-) (Før kunne du skille dette på at CDMA ikke hadde støtte for SIM-kort, nå leveres alle med GSM, så man må passe på at det ikke står støtte for CDMA.) 3. Det er litt hips om happ om det vil lønne seg, siden du i Norge vil ha 2 års reklamasjonsrett, mens en utenlandsk enhet kun vil ha 1 års garanti. (det ene er en lovfestet rett, garanti er ren kontraktsrett) Velger du å kjøpe Apple Protection Plan, vil det typisk spise opp moms forskjellen. Men så har man Apple sin valuta påslag i ett urolig valutamarked.
Kontormus Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 Min sønn kjøpte nyeste iPhone i USA sist høstferie. Funker fint den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå