Gjest mettemo Skrevet 1. juli 2002 #1 Del Skrevet 1. juli 2002 Trenger hjelp til hvordan man lager en god pesto :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 1. juli 2002 #2 Del Skrevet 1. juli 2002 Pesto: 2 dl grovhackad rucola 2 dl plockad basilika 1 skalad vitlöksklyfta 1/2 dl färskriven parmesan 1/2 dl pinjenötter 2 dl olivolja eller rapsolja salt, peppar och citronsaft Jeg pleier å lage med bare basilikum, ta da ca 4dl! Blandes i mikser og smak til med salt og pepper Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 1. juli 2002 #3 Del Skrevet 1. juli 2002 Det blir ofte litt på feelingen, men her kommer min favoritt (til 4 personer): fire store never basillikum en stor neve med revet parmesan en hvitløksbåt (jeg synes det er nok, men hver sin smak) en neve med ristede pinjekjerner (ristes i stekepanne) god extra virgin olivenolje salt pepper (nykvernet) Jeg bruker kjøkkenmasinen når jeg lager pesto, og synes det fungerer kjempefint. Først kutter jeg basillikumen og så tar jeg i pinjekjernene og hvitløksbåten. Så tar jeg i litt olivenolje og parmesanen og olivenolje igjen til pestoen får den riktige konsistens (ikke flytende). Litt salt og nykvernet pepper til slutt. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå