Gå til innhold

Kan noen opplyse meg? Gjelder aap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beklager men jeg må spørre her.

Jeg har Aap ut mars i år, men jeg har enda verken vært på møte eller fått brev i posten om forlengelse av aap.

Begynner å bli litt nervøs jeg. Om at pengene stopper eller noe.

Er det noe jeg kan se på min side på nav?

Om de har eller ikke har forlenget Aap?

På forhånd takk!

Anonymous poster hash: e44fd...782

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å snakke med din saksbehandler om dette. Min mann opplevde noe av det samme, hvor han ikke fikk beskjed om at aap var avslått etter innsendt søknad. Når han snakket med saksbehandleren, var det to uker siden han hadde fått avslag.

Generelt skal man kunne se status på din side, i innboksen på NAV sin side, men det er ikke alltid disse blir fulgt opp slik det skal...

Anonymous poster hash: db56c...86d
AnonymBruker
Skrevet

Vil også legge til at det er viktig å være offansiv med NAV for å komme gjennom. Av og til hender det at brukere ikke blir fulgt opp ordentlig, og da er det viktig å si fra om du merker at noe kanskje ikke stemmer.

• Liker 2
Gjest Vevila
Skrevet

Hvor lenge har du hatt det? Jeg fikk brev i posten om forlengelse kort tid før den gikk ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Aap ut mars i år, men jeg har enda verken vært på møte eller fått brev i posten om forlengelse av aap.

På forhånd takk!

Det er ingen automatikk at den blir forlenget. Kontakt NAV på mandag hvordan det ligger an om du må ha nye erklæringer på at du fremdeles får AAP

Anonymous poster hash: 6019a...8da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På forhånd takk!

Sannsynligvis er din saksbehandler syk/i permisjon eller lignende, da går pengene bare ut av seg selv, så du blir sosialklient i stedet. Ta kontakt med NAV snarest mulig og få oversikt om det er mulig å få forlenget AAP (da må det dokumenteres at du blir bedre snarlig). Ellers er uføretrygd korrekt ytelse for deg.

Anonymous poster hash: 7ecf6...adb

AnonymBruker
Skrevet

Aap blir automatisk forlenget hvis (og bare hvis) du ikke er ferdig avklart. Ta kontakt med NAV kontoret sånn at dere kan sette opp en ny plan. Husk at saksbehandlere har alt mellom 90 og 250 brukere de må følge opp, det er lett at noen sklir gjennom.

Anonymous poster hash: 91091...49d

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å snakke med din saksbehandler om dette. Min mann opplevde noe av det samme, hvor han ikke fikk beskjed om at aap var avslått etter innsendt søknad. Når han snakket med saksbehandleren, var det to uker siden han hadde fått avslag.

Generelt skal man kunne se status på din side, i innboksen på NAV sin side, men det er ikke alltid disse blir fulgt opp slik det skal...

Dette gjelder ikke TS. Din mann søkte om AAP og TS har det fra før.

AnonymBruker
Skrevet

Aap blir automatisk forlenget hvis (og bare hvis) du ikke er ferdig avklart. Ta kontakt med NAV kontoret sånn at dere kan sette opp en ny plan. Husk at saksbehandlere har alt mellom 90 og 250 brukere de må følge opp, det er lett at noen sklir gjennom.

Da jeg jobbet i nav hadde jeg 349 på min liste, såklart noen ikke fikk god nok oppfølging...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På forhånd takk!

Du må jo ta kontakt med saksbehandleren din. Du kan ikke bare sitte med hendene i fanget og vente.

Anonymous poster hash: b1e67...842

• Liker 2
Skrevet (endret)

Som de feste sier her, så ta kontakt med Nav. Tror dere sammen kan løse problemet 100 % fortere enn vi kan... Hehe... Du kan få et 5 år hvis du klarer å overbevise dem om at du ikke er ferdig avklart og at den siste avklaringen er av betydning. :)

Endret av Cowboy Lotte
AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle som svarte :)

Har ringt nav i morges og snakket med min saksbehandler. Har satt opp møte om ei uke.

Gruer meg som bare det. Huff!

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle som svarte :)

Har ringt nav i morges og snakket med min saksbehandler. Har satt opp møte om ei uke.

Gruer meg som bare det. Huff!

Ts

Ikke gru deg.

Anbefaler DEG å sette dagsorden.

1.) Hvor langt er du kommet i utredning/ behandling for dine helseplager?

2.) Hvilken jobb/ type yrke kan du se for deg når du er friskere?

3.) Er du villig til å forsøke en praksisplass på deltid innen det du ønsker deg i løpet av de neste måneder?

Lykke til ! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde AAP i 4 år og det stoppet opp uten at jeg hørte noe fra Nav, og jeg hadde ingen inntekt, så levde på oppsparte midler i 5 mnd før jeg var nødt til å søke sosialhjelp, da jeg ikke hadde fått jobb. Håper det ordner seg for deg.

Anonymous poster hash: 8a0d2...6bb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde AAP i 4 år og det stoppet opp uten at jeg hørte noe fra Nav, og jeg hadde ingen inntekt, så levde på oppsparte midler i 5 mnd før jeg var nødt til å søke sosialhjelp, da jeg ikke hadde fått jobb. Håper det ordner seg for deg.

Anonymous poster hash: 8a0d2...6bb

Husk at du har et ansvar for å bli frisk eller søke om forlengelse selv, eller uføretrygd om du er syk i mange år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...