Gå til innhold

Adoptere uten å ha problemer med å få egne barn.

Anbefalte innlegg

Gjest Pheel
Skrevet

Er det noen som har noen erfaring med det her i Norge? Er det i det hele tatt noen som gjør det som ikke er "Bradgelina"?

Ser at folk kommenterer steder at det er jo viktig at barn som behøver hjem får dette, og er enig i det, men har aldri hørt om tilfeller utenom superkjendiser som har adoptert uten den grunnen til at de ikke selv kan få barn.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som både har egne og adopterte barn. Men disse har ikke stått i den lange køen for friske spedbarn, men adoptert litt større barn eller barn med mindre handicap.

Anonymous poster hash: 04c21...931

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vet om ei som har to biologiske barn og tre adoptivbarn. Så det finnes de som gjør dette ja :)

• Liker 4
Skrevet

Mine søsken er adopterte, jeg er ikke.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Adopsjonskøene for "vanlige mennesker" er kjempelange, så jeg regner med at disse superkjendisene har fått fordel av statusen sin, og tatt noen snarveger når de henter barn i øst og vest.

Kommentarene om at man burde adoptere fordi det er så mange barn i verden som trenger foreldre vitner om kunnskapsløshet. Ikke fordi det ikke finnes barn i nød, men adopsjon er ikke primært "å hjelpe et stakkars barn fra et fattlig land som trenger det". Det er en måte å få barn på. Alle land som driver med adopsjon har strenge regler for frigjøring av barn til adopsjon, og for godkjenning av foreldre.

Jeg kjenner til noen få norske familier som har både egenproduserte og utenlandsadopterte barn, så jeg kan bekrefte at de finnes, men det er nok ikke veldig vanlig. Adoptivbarna har i de tilfellene jeg kjenner til kommet til Norge som babyer.

Skrevet

På programmet "ønskebarn" som gikk på Tv norge var det et par som hadde to adoptivbarn og et biologisk barn. Mener å huske at det ikke var pga de hadde slitt med å bli gravide men fordi at de likte tanken bak det å adoptere:)

Gjest Pheel
Skrevet

Var litt feil det jeg beskrev nederst, da jeg har hørt om noen tilfeller der noen har adoptert barn og så på senere tidspunkt fått biologisk barn, men da gjerne beskrevet som "mirakelbarn" da det var lite sannsynlig at de hadde muligheten til å sette barn til verden selv. :) Eller som har biologisk(e) barn fra før, men av årsaker har problemer med å få flere på egenhånd og da ønsker å adoptere.

Lurer selv på hvordan prosessen for å adoptere er for fruktbare iforhold til de som garantert ikke kan få eller som har store problemer.

Jeg synes tanken er veldig god, jeg, med at man burde ta seg av de som allerede er satt til verden og prioritere å gi de gode hjem før flere settes til liv. Både med tanken på barn og dyr, uten videre sammenlikning enn det.

Om jeg kommer til å adoptere barn selv er neimen ikke sikkert, men mener fortsatt det er det mest riktige å gjøre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg syntes det er litt egoistisk å adoptere barn når man kan få selv. Det er årelange køer for å adoptere barn. At mennesker som kan få barn selv, skal gjøre disse køene enda lengre syntes jeg blir feil...

Endret av Zereta
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Adopsjon er først om fremst for barn som trenger foreldre og ikke for foreldre som trenger barn. Da tenker jeg at det er irrelevant om man kan få biologiske barn eller ikke. Når det er sagt må man nok være forberedt på at Bufetat i sin utredning vil komme til å ha ekstra fokus på motivasjonen for å adoptere. Hvis hovedmotivasjonen er å "redde" et barn, vil man nok ha problemer å bli godkjent.

Vi har adoptert et barn, og venter på lillesøster eller lillebror. Adopsjon er en fantastisk måte å bli en familie på, med noen andre utfordringer og problemstillinger enn ved naturmedtoden.

Anonymous poster hash: fef97...6e7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er litt egoistisk å adoptere barn når man kan få selv. Det er årelange køer for å adoptere barn. At mennesker som kan få barn, selv skal gjøre disse køene enda lengre syntes jeg blir feil...

Køene er ikke akkurat fordi det ikke er nok barn å adoptere....

Anonymous poster hash: 2722d...074

• Liker 18
Skrevet

Broren min er adoptert, og vi er to som er egnefødte :)

AnonymBruker
Skrevet

Køene er ikke akkurat fordi det ikke er nok barn å adoptere....

Jo, det er nettopp derfor det er kø.

Anonymous poster hash: dce01...8a9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er nettopp derfor det er kø.Anonymous poster hash: dce01...8a9

Det er ca 40 millioner foreldreløse barn i verden som trenger foreldre til å ta vare på dem. Problemet er at ikke alle plukkes opp av barnehjem eller organisasjoner som har med adopsjon å gjøre. Så det er virkelig ikke mangel...

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten er det en lang prosess før man blir satt i kø som gjør at det blir lang ventetid.

Gjest Mythic
Skrevet

Er det noen som har noen erfaring med det her i Norge? Er det i det hele tatt noen som gjør det som ikke er "Bradgelina"?

Ser at folk kommenterer steder at det er jo viktig at barn som behøver hjem får dette, og er enig i det, men har aldri hørt om tilfeller utenom superkjendiser som har adoptert uten den grunnen til at de ikke selv kan få barn.

Jeg kjenner to par som har både egne og adopterte barn.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer litt på er hvorfor køene for å få adoptere er så lange! Noen som vet? Når man har silt ut folk som ikke burde ha barn, er det ikke da flust av barn i verden som hadde fått et 100 ganger bedre liv hos en ressurssterk familie i et så godt land som Norge?

Jeg ser at tendensen med at folk helst vil ha friske babyer, kontra en 12-åring eller et barn med sykdommer/handicap, men føler ikke det forklarer alt. Må vel være tusenvis av overfylte barnehjem i mindre heldige deler av verden.

Anonymous poster hash: ab944...cc1
  • Liker 3
Skrevet

Det jeg lurer litt på er hvorfor køene for å få adoptere er så lange! Noen som vet? Når man har silt ut folk som ikke burde ha barn, er det ikke da flust av barn i verden som hadde fått et 100 ganger bedre liv hos en ressurssterk familie i et så godt land som Norge?

Jeg ser at tendensen med at folk helst vil ha friske babyer, kontra en 12-åring eller et barn med sykdommer/handicap, men føler ikke det forklarer alt. Må vel være tusenvis av overfylte barnehjem i mindre heldige deler av verden.

Anonymous poster hash: ab944...cc1

Veldig mange land vil ikke adoptere barna "sine" ut av landet.

• Liker 3
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg kjenner til noen søsken der eldste er adoptert, og minste er parets eget barn. Aner ikke om det var vanskelig for dem å få sitt eget biologiske barn, eller hvordan prosessen var for dem da paret er en generasjon over meg..

AnonymBruker
Skrevet

Det er ca 40 millioner foreldreløse barn i verden som trenger foreldre til å ta vare på dem. Problemet er at ikke alle plukkes opp av barnehjem eller organisasjoner som har med adopsjon å gjøre. Så det er virkelig ikke mangel...

Ja, men det er faktisk helt irrelevant, for disse barna er ikke tilgjengelig for adopsjon. Det man står i kø for er et veldig lite mindretall som er frigjort for adopsjon.

Anonymous poster hash: dce01...8a9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er litt egoistisk å adoptere barn når man kan få selv. Det er årelange køer for å adoptere barn. At mennesker som kan få barn, selv skal gjøre disse køene enda lengre syntes jeg blir feil...

Enig. VELDIG egoistisk!

Anonymous poster hash: 9ec09...116

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...