Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt noen klær med delbetaling. Tilsammen har det blitt ca. 1000 kr.

Du kan velge mellom 2 alternativ for delbetaling. Du kan betale 1/24 av beløpet (minst 50 kr) hver måned (i opp til 24 måneder), eller så kan du velge en fast månedskostnad i 3, 6, 12 eller 36 måneder. Du avgjør selv hvilket av de to alternativene som passer best for deg. Ved begge alternativene tilkommer et etableringsgebyr på 29 kroner. Du kan lese vilkårene for konto her.

Man har 14 dagers retur på klærne og jeg får ikke vite hvor mye det månedlige beløpet er før neste måned. Jeg lurer på om noen har kan si meg hvor mye de tror det kan komme på?

Anonymous poster hash: a810c...92f
Videoannonse
Annonse
Gjest anonym2233
Skrevet

Husk en ting, at kjøper ditt vil bli mye dyrere til slutt om du velger en slik ordning. :)

AnonymBruker
Skrevet

Husk en ting, at kjøper ditt vil bli mye dyrere til slutt om du velger en slik ordning. :)

Selvfølgelig, men sparepengene jeg har trenger jeg til back up så selv om jeg har råd til å kjøpe klærne, velger jeg dette :)

Skrevet

Hvorfor vet du ikke hvor mye det månedlige beløpet er på? Fordi du ikke vet hvilke klær du vil beholde? Eller fordi du ikke husker hvor mange måneder du valgte avbetalingen på?

Vi vet ikke hvilket alternativ du har valgt, og hva du skal beholde, så det er vanskelig for oss å vite.

Husk at mange småbeløp i måneden fort blir store summer i måneden!

Gjest anonym2233
Skrevet (endret)

Selvfølgelig, men sparepengene jeg har trenger jeg til back up så selv om jeg har råd til å kjøpe klærne, velger jeg dette :)

Fult forståelig, men om du velger delbetaling på feks 3mnd, har du etableringsgebyr på 245 kr = 1245 /3= 415kr i mnd? (Kjapp utregning om jeg har forstått hvordan delbetaling funker.

Om du ser bortifra delbetaling/etableringsgebyret så har du en sum i mnd, delt på 1000= 333 kr. Differanse på 82 kr. Ergo 82kr ekstra

:vetikke:

Edit: Mao du vil tape litt på dette, da er det bedre å betale hele beløpet med engang. For du sparer ikke noe på dette.

Endret av anonym2233
AnonymBruker
Skrevet

Fult forståelig, men om du velger delbetaling på feks 3mnd, har du etableringsgebyr på 245 kr = 1245 /3= 415kr i mnd? (Kjapp utregning om jeg har forstått hvordan delbetaling funker.

Om du ser bortifra delbetaling/etableringsgebyret så har du en sum i mnd, delt på 1000= 333 kr. Differanse på 82 kr. Ergo 82kr ekstra

:vetikke:

Jeg fikk ikke velge. Jeg trykket på Delbetalings konto også ble den godkjent. Man kan velge i ettertid, altså når de sender første faktura, på hvor mange måneder jeg ønsker delbetaling på. Man kan velge i opptil 36 måneder.

Skrevet

Betal alt nå og sett inn 400 kr ekstra i mnd på sparekontoen da. Bare etableringsgebyret er jo mye mer enn det minimale du taper i renter på å bruke sparepengene.

Det er idiotisk å bruke delbetaling på et så lite beløp!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vet du ikke hvor mye det månedlige beløpet er på? Fordi du ikke vet hvilke klær du vil beholde? Eller fordi du ikke husker hvor mange måneder du valgte avbetalingen på?

Vi vet ikke hvilket alternativ du har valgt, og hva du skal beholde, så det er vanskelig for oss å vite.

Husk at mange småbeløp i måneden fort blir store summer i måneden!

Det står ikke. Jeg har ikke valgt hvor mange måneder jeg ønsker da jeg ikke fikk det alternativet. Litt rart, men sånn er det på Nelly.

7.2 DELBETALING Det minste beløpet du må betale per måned, er 1/36 av din kapitalgjeld inklusiv beregnet kredittrente i den valgte kredittiden.

AnonymBruker
Skrevet

Betal alt nå og sett inn 400 kr ekstra i mnd på sparekontoen da. Bare etableringsgebyret er jo mye mer enn det minimale du taper i renter på å bruke sparepengene.

Jeg skal kjope litt mer.

AnonymBruker
Skrevet

Og hvis jeg vet n[ hvor mye det kan komme pa, kommer jeg til a kjope mer. Det er derfor jeg spor her. TS

Gjest anonym2233
Skrevet

Dersom du vil og kan kjøpe mer, er det lurere da å betale med engang når du først har muligheten til å betale.

Det du bør tenke på, du tjener ikke på dette, men taper mer + kostnadene i realiteten blir dyrere for det faktiske beløpet.

Men når du først får faktura vil du uansett kunne se og lete mer om vilkårene :)

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du vil og kan kjøpe mer, er det lurere da å betale med engang når du først har muligheten til å betale.

Det du bør tenke på, du tjener ikke på dette, men taper mer + kostnadene i realiteten blir dyrere for det faktiske beløpet.

Men når du først får faktura vil du uansett kunne se og lete mer om vilkårene :)

Vel, nå har jeg forklart i min andre post at sparepengene jeg har skal brukes til å betale depositum og evt. andre utgifter som vil forekomme de neste månedene. Så ja, jeg har råd til det, men jeg syntes ikke det er lurt å bruke 4000 kr på klær når jeg trenger de 4000 kr. At jeg betaler mer til nelly i renter er jo dumt, men jeg foretrekker det.

Jeg vet at det koster mer og takk for at du peker ut dette, men jeg ønsker kun et svar på spørsmålet mitt....

Gjest anonym2233
Skrevet

Vel, nå har jeg forklart i min andre post at sparepengene jeg har skal brukes til å betale depositum og evt. andre utgifter som vil forekomme de neste månedene. Så ja, jeg har råd til det, men jeg syntes ikke det er lurt å bruke 4000 kr på klær når jeg trenger de 4000 kr. At jeg betaler mer til nelly i renter er jo dumt, men jeg foretrekker det.

Jeg vet at det koster mer og takk for at du peker ut dette, men jeg ønsker kun et svar på spørsmålet mitt....

Du fikk et nogen lunde svar på mitt innlegg med utregning.

I tillegg hvis betalingen på delbetaling ble godkjent, vil du få en oversikt på faktura når du.mottar den, med hvilket alternativer + etableringsgebyr for det alternativet du velger og hvilken sum det blir.

Alt avhengig ettersom hva total summen blir, og mnd som du velger når du mottar brevet fra de som du skal signere og sende i retur med valget ditt.

Gjest anonym2233
Skrevet

Og forresten, når du er har handlet ferdig så tar du bare kontakt med Nelly med ordre nr ditt, og spør dem om den månedlige summen basert på hvor mange mndr (av alternativet du velger) er. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...