AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #1 Skrevet 7. mars 2015 Hver gang det blir nevnt at norske gutter sliter i skolen så er det en eller annen som nevner innvandrere. Greit nok, det er noen av de som sliter og. Men helt ærlig, har dere mindre medfølelse med norske gutter? Det fins andre ting i livet enn materie, husk det. F.eks. giftermål og det er ikke så lett i dag når du ikke greier deg sosialøkonomisk. Anonymous poster hash: b9e89...6ff 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #2 Skrevet 7. mars 2015 *Norske kvinner skulle det stå. Anonymous poster hash: b9e89...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #3 Skrevet 7. mars 2015 Fordi dere ikke gidder å bry dere om norske gutter, og bare driver på med det egoistiske greiene dere alltid har drevet på med. Sønnene deres kommer i økende grad ikke til å bli gift og får dårlige liv. Dere burde skamme dere! Hele gjengen. Ingen land har en verre kvinnelig befolkning enn Norge og skandinaviske land. Se f.eks. her. Forskjellene mellom norske gutter og jenter har økt, mens den har blitt mindre blant f.eks. innvandrer elever. https://www.ssb.no/statistikkbanken/selectout/ShowTable.asp?FileformatId=2&Queryfile=201537104827894438063KarGrs03&PLanguage=0&MainTable=KarGrs03&potsize=144 Anonymous poster hash: 9178a...de6 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #4 Skrevet 7. mars 2015 Ser for meg at du hadde vært en skikkelig kvinneforkjemper på syttitallet da?Anonymous poster hash: f9849...a93
Gjest Coolaid Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 (endret) Hva er egentlig poenget ditt. Litt vanskelig å forstå hva du egentlig mener. Kan du komme med en litt mer konkret problemstilling ? Og hva mener du med at "ingen land har verre kvinnelig befolkning enn Norge og skandinaviske land" ? Kom med en utfyllende kommentar til forskjell mellom norske gutter og jenter som du linker til. Endret 7. mars 2015 av Coolaid
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Det blir bare færre og færre som gifter seg og går inn i noe forhold. Og det er bare bra Anonymous poster hash: bc536...b77 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Fordi dere ikke gidder å bry dere om norske gutter, og bare driver på med det egoistiske greiene dere alltid har drevet på med. Sønnene deres kommer i økende grad ikke til å bli gift og får dårlige liv. Dere burde skamme dere! Hele gjengen. Ingen land har en verre kvinnelig befolkning enn Norge og skandinaviske land. Se f.eks. her. Forskjellene mellom norske gutter og jenter har økt, mens den har blitt mindre blant f.eks. innvandrer elever. https://www.ssb.no/statistikkbanken/selectout/ShowTable.asp?FileformatId=2&Queryfile=201537104827894438063KarGrs03&PLanguage=0&MainTable=KarGrs03&potsize=144 Anonymous poster hash: 9178a...de6 Som om dette skulle være et mål i seg selv Anonymous poster hash: 212b1...d48
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 Fordi dere ikke gidder å bry dere om norske gutter, og bare driver på med det egoistiske greiene dere alltid har drevet på med. Sønnene deres kommer i økende grad ikke til å bli gift og får dårlige liv. Dere burde skamme dere! Hele gjengen. Ingen land har en verre kvinnelig befolkning enn Norge og skandinaviske land. Se f.eks. her. Forskjellene mellom norske gutter og jenter har økt, mens den har blitt mindre blant f.eks. innvandrer elever. https://www.ssb.no/statistikkbanken/selectout/ShowTable.asp?FileformatId=2&Queryfile=201537104827894438063KarGrs03&PLanguage=0&MainTable=KarGrs03&potsize=144 Anonymous poster hash: 9178a...de6 Norske kvinner er de minst underkuede kvinnene i verden. Du er som menn i de fleste land som skal styre og ha kontroll over kvinnene, sorry, utviklingen går ikke den veien lengre. Kvinner over hele verden bryter fri og kommer til å fortsette med det. Noe jeg setter umåtelig stor pris på da menn har regjert denne verden så alt for lenge! Anonymous poster hash: fe0aa...3b9 2
Gjest Marsvinet Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 (endret) Kan ikke du ta et tak for å lære opp disse guttene da, TS, i stedet for å kreve at alle norges kvinner skal gjøre det? Hvor er fedrene? Det merkelige med enkelte "'mannsforkjempere" er at de krever at kvinner skal gjøre absolutt alt. Helst arbeide, vaske hjemme, suge kuk, underkaste seg og ta ansvar for hele "mannskampen" i samme slengen, virker det som. I mens skal han selv sitte forran TVn mens han gnåler om NAV og at den "dumme kjerringa" ikke har middagen ferdig enda. Det er ikke rart at sånne menn taper både i skolen (de mener vel at leksene er mammas ansvar?) eller kjærestemarkedet (hvorfor vil ingen sexy slavekvinne underkaste seg min navede penis???). Ærlig talt. Ta ansvar selv i stedet for å gnåle bak PC-skjermen. Endret 7. mars 2015 av Marsvinet
Gjest gjestvest Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 (endret) Fordi dere ikke gidder å bry dere om norske gutter, og bare driver på med det egoistiske greiene dere alltid har drevet på med. Sønnene deres kommer i økende grad ikke til å bli gift og får dårlige liv. Dere burde skamme dere! Hele gjengen. Ingen land har en verre kvinnelig befolkning enn Norge og skandinaviske land. Se f.eks. her. Forskjellene mellom norske gutter og jenter har økt, mens den har blitt mindre blant f.eks. innvandrer elever. https://www.ssb.no/statistikkbanken/selectout/ShowTable.asp?FileformatId=2&Queryfile=201537104827894438063KarGrs03&PLanguage=0&MainTable=KarGrs03&potsize=144 Anonymous poster hash: 9178a...de6 Nå er ikke jeg mor til noen, men jeg er noe usikker på hva du mener her. Mener du at mødre skal begynne å drive med arrangert ekteskap? Du snakker om: Å bry seg om sønnen. Jeg tror man skal passe på å i dette forsøket ikke gå altfor langt slik at sønnens selvtillit blir svekket, hvilket i dette tilfellet er en fare for hvis man skal begynne å arrangere ekteskap. Du må nemlig huske på at en av de største oppgavene til en forelder ( mor ) er å bygge opp selvtillit: sende barnet ut i verden som en ansvarsbevisst voksen slik at denne kan klare seg selv. Du må videre huske på at en dag går mor bort. Det er derfor viktig at sønn ikke er avhengig av mor. Det er det norske mødre prøver å lære sine sønner. Noe du tydeligvis har gått glipp av. Edit:skrivefeil Endret 7. mars 2015 av gjestvest
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #11 Skrevet 7. mars 2015 Norske kvinner er de minst underkuede kvinnene i verden. Du er som menn i de fleste land som skal styre og ha kontroll over kvinnene, sorry, utviklingen går ikke den veien lengre. Kvinner over hele verden bryter fri og kommer til å fortsette med det. Noe jeg setter umåtelig stor pris på da menn har regjert denne verden så alt for lenge! Anonymous poster hash: fe0aa...3b9 Er det et tegn på å ikke være undertrykt å ikke hjelpe guttungene sine? Anonymous poster hash: 9178a...de6 2
fullførsetningen Skrevet 7. mars 2015 #12 Skrevet 7. mars 2015 Jeg føler ikke noe ansvar for at "kvinner er undertrykt" mannen, det har vært sånn siden lenge før jeg ble født. Kvinner flest i dagens Norge er da vel heller ikke særlig undertrykt, slik jeg ser det. Så langt i livet vil jeg si at jeg ikke har observert undertrykking av kvinner på noen som helst måte. På min studieretning var det flertall av kvinner, og de har ikke hatt noe problem med å få seg jobb etterpå, eventuelt fortsette videre med doktorgrad. No problem. Ang. det med sønner og selvtillit. Ja, mine foreldre har vel sviktet mtp. å gi meg tilstrekkelig selvtillit, men det har vel mer med foreldrerollen og mine foreldre å gjøre. Det kan heller ikke kalles undertrykking. Det er en vanskelig og krevende oppgave å være forelder (vil jeg tro, jeg er jo ikke forelder til noen selv...), og foreldre burde kanskje være mer bevisst på dette, enten det nå er mor eller far det er snakk om. 1
Fluffe Skrevet 7. mars 2015 #13 Skrevet 7. mars 2015 Fordi dere ikke gidder å bry dere om norske gutter, og bare driver på med det egoistiske greiene dere alltid har drevet på med. Sønnene deres kommer i økende grad ikke til å bli gift og får dårlige liv. Dere burde skamme dere! Hele gjengen. Ingen land har en verre kvinnelig befolkning enn Norge og skandinaviske land. Se f.eks. her. Forskjellene mellom norske gutter og jenter har økt, mens den har blitt mindre blant f.eks. innvandrer elever. https://www.ssb.no/statistikkbanken/selectout/ShowTable.asp?FileformatId=2&Queryfile=201537104827894438063KarGrs03&PLanguage=0&MainTable=KarGrs03&potsize=144 Anonymous poster hash: 9178a...de6 Hva mener du med å bry seg om norske gutter? Har du blitt avist på byen i fylla igjen etter du kom med samme oppgulpet som her? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #14 Skrevet 7. mars 2015 Nå er ikke jeg mor til noen, men jeg er noe usikker på hva du mener her. Mener du at mødre skal begynne å drive med arrangert ekteskap? Du snakker om: Å bry seg om sønnen. Jeg tror man skal passe på å i dette forsøket ikke gå altfor langt slik at sønnens selvtillit blir svekket, hvilket i dette tilfellet er en fare for hvis man skal begynne å arrangere ekteskap. Du må nemlig huske på at en av de største oppgavene til en forelder ( mor ) er å bygge opp selvtillit: sende barnet ut i verden som en ansvarsbevisst voksen slik at denne kan klare seg selv. Du må videre huske på at en dag går mor bort. Det er derfor viktig at sønn ikke er avhengig av mor. Det er det norske mødre prøver å lære sine sønner. Noe du tydeligvis har gått glipp av. Edit:skrivefeil Jeg prater helst om å hjelpe han til å få gode karakterer i skolen og slikt. Når han har suksess i utdanningsektoren og skolen er det mye enklere for han å bli gift. Anonymous poster hash: 9178a...de6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #15 Skrevet 7. mars 2015 Er det et tegn på å ikke være undertrykt å ikke hjelpe guttungene sine? Anonymous poster hash: 9178a...de6 Du mener kvinner skal tørke sine voksne gutter på 40 i rompa? Ærlig talt. Anonymous poster hash: fe0aa...3b9
Gjest gjestvest Skrevet 7. mars 2015 #16 Skrevet 7. mars 2015 Jeg prater helst om å hjelpe han til å få gode karakterer i skolen og slikt. Når han har suksess i utdanningsektoren og skolen er det mye enklere for han å bli gift. Anonymous poster hash: 9178a...de6 Og hvorfor gikk du etter mor og ikke far? Eller for den saks skyld: begge. Et barn blir ikke skapt alene.
maskineple Skrevet 7. mars 2015 #17 Skrevet 7. mars 2015 (endret) . Endret 15. juni 2015 av kjærligbåttur
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #18 Skrevet 7. mars 2015 Og hvorfor gikk du etter mor og ikke far? Eller for den saks skyld: begge. Et barn blir ikke skapt alene. Begge har skyld, men det er mange alenemødre i dag. Og mor er viktig for en sønn.Anonymous poster hash: 9178a...de6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #19 Skrevet 7. mars 2015 I tillegg er majoriteten av lærere kvinner.Anonymous poster hash: 9178a...de6
Gjest gjestvest Skrevet 7. mars 2015 #20 Skrevet 7. mars 2015 Jeg har null peiling på hva Trådstarter prøver å si, men jeg personlig synes at mor er mye mye viktigere enn far når du er gutt. Det omvendte om du er jente da er far viktigere. Det er bare slik. Skylden skal ligge hos begge, men for gutter er mødre mye viktigere. Det er nok riktig det du sier. Mine kjærester har hatt en tett forhold til mor, også mine brødre ( så jeg forstår ikke helt hva trådstarter mener ). Jeg har hatt en tett forhold til far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå