Gå til innhold

Fra en sliten farmor en fredags kveld..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen og hans kjære er i Paris på langweekend sammen med venner. De hadde behov for barnefri, fikk jeg høre, og en tur til Paris var noe "alle" vennene deres gjorde. Og "alle" besteforeldre stilte opp.

I morges kom jeg to timer for sent på jobb.. Etter bleieskift og kveldsmat i går, lesing av ørten antall bøker, sang og natta-engel-stemme trodde jeg det skulle bli ro i leiren. Men neida, den minste på 2 år var tørst 4 ganger.. Storebror på 4 måtte sove, sa han, og flyttet soverom. Den minste nektet å sove alene, og flyttet etter. Ville ikke høre snakk om drømmer og Ole Lukkøye, men hoppet iherdig i senga for å holde broren sin våken..

Jeg hadde lagt klær klarte, men først skulle det dusjes. Og nei, han likte ikke leverpostei.. Hun likte leverpostei, men ombestemte seg da broren fikk syltetøy. Vann, melk, juice.. Farmor sto i servering..

Klokka 09:30 var englene levert i barnhagen! Farmor sporenstreks til jobb! Innrømmer glatt at kaffen og roen foran PC gjorde godt!..

Fredag. Takk for at der finnes Barne-tv, gotteri og popkorn. Stappet de små krapylene til sengs allerede kl. 19.15, etter koking av risengrøt og Albert Åberg - klok av erfaring. Og helt riktig, kvelden forløp som kvelden før.

Men nå gråter den minste, jeg må fyke....

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Du virker som en flott farmor, akkurat slik bestemor jeg hadde, og som jeg savner hver eneste dag! Barnebarna dine skal prise seg lykkelige over å ha deg

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Dette var et veldig billig prevensjonsmiddel :blomst:

Anonymous poster hash: d23a9...46d
  • Liker 44
Skrevet

Du lager litt ris til egen bak da....

Altså, du trenger ikke lese mange bøker, la barna få viljen sin med påleggsbytte, dusje barna om morgenen (de kan dusje om kvelden før de legger seg. Hvis ikke så funker det helt greit med en kattevask med klut også), og ikke trenger du å stå på pinne for barnas krav heller.

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ts overdriver veldig. Hun høres ut som en av disse egosentriske bestemødrene som er ferdig med barn og vil leve livet. Du får bare si nei til din sønn hvis de spør deg igjen.

Anonymous poster hash: e92a4...946
  • Liker 17
Skrevet

Jeg synes ts overdriver veldig. Hun høres ut som en av disse egosentriske bestemødrene som er ferdig med barn og vil leve livet. Du får bare si nei til din sønn hvis de spør deg igjen.

Nei, for all del! Denne tråden kunne jo blitt hyggelig, og det kan vi ikke ha noe av!!

• Liker 32
Gjest Solstråla88
Skrevet

Synes ts er snill, som stiller opp som barnevakt fordi foreldrene finner det for godt til å ta med barna til Paris! Gidd å vri på det til det værste!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette her var veldig til overdrivelse, og med tanke på at du selv har hatt småbarn bør du vite at du må sette grenser og ha rutiner. Regner ikke med at du holdt på sånn da barna dine var små?

Du fremstår som negativ og innledningen din oser av spydighet ved at du skriver "alle" vennene og "alle" besteforeldre.

Du er en voksen dame, og du får lære deg å si nei da vettu. Er tydelig at det er ikke hos de du vil være.

Anonymous poster hash: 0e131...8da

• Liker 18
Skrevet

Du lager litt ris til egen bak da....

Altså, du trenger ikke lese mange bøker, la barna få viljen sin med påleggsbytte, dusje barna om morgenen (de kan dusje om kvelden før de legger seg. Hvis ikke så funker det helt greit med en kattevask med klut også), og ikke trenger du å stå på pinne for barnas krav heller.

Det er vel akkurat dette som er forskjellen mellom å være mor og farmor, at vi farmødre ikke har de rutinene som foreldrene selv har. Vi vil at barna skal synes farmor er snill, ikke streng, og da blir det sånn.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager er det egosentrisk? Mener du at de ikke fortjener egentid?

Anonymous poster hash: a94ee...4ea

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det er vel akkurat dette som er forskjellen mellom å være mor og farmor, at vi farmødre ikke har de rutinene som foreldrene selv har. Vi vil at barna skal synes farmor er snill, ikke streng, og da blir det sånn.

Jeg er iallefall glad for at både farmor og mormor her i familien grensesetter barna og ikke står på pinne for de.

Det er absolutt masse ekstra kos og stas når de er til besteforeldrene, men ikke så utslettende som du beskriver.

Å komme for seint på jobb pga så mye frem og tilbake om morgenen synes jeg høres helt sprøtt ut.

Edit:

Og med å skrive at du som farmor vil være snill og ikke streng, og deretter lage en klagetråd på KG, er å lage ris til egen bak. Det er mange måter å være snill på. Å la barna regjere sånn som Ts fremstiller det synes jeg ikke er å være snill.

Endret av skruf
  • Liker 12
Skrevet (endret)

Kanskje det er en "på den andre siden"-tråd til den tråden hvor datteren klager på at foreldrene ikke vil ha 2-åringen hennes på overnatting, og så mener alle at det burde være en selvfølge etc. Denne tråden er gjerne for å vise at det ikke alltid er enkelt å passe skjønne barnebarn-småtroll, og at besteforeldre også i dag gjerne er i full jobb :) (muligens en smule overdrevet for å understreke poenget)

Endret av Jade
  • Liker 15
Skrevet

Jeg kan love deg at jeg ikke overdriver. Tvert i mot. Samtidig håper jeg at jeg fikk fram hvor uendelig glad jeg er i mine små, men at jeg synes det er slitsomt å ha dem i flere dager.

Min rolle som forelder er for lengst over. Jeg ønsker å være en farmor hvor ungene ønsker å være hos; komme innom når de vil. Det er for barnebarna jeg vil være tilstede nå, og det gjør jeg best i små porsjoner.

Det var ikke for at barna skulle få mer samvær med meg at foreldrene ba meg passe dem en langweekend, for det har jeg flere dager i uken. De spurte meg av rent egoistiske hensyn - de syntes de hadde "fortjent" barnefri.

Og du har helt rett, jeg kommer ikke til å ha barnebarna mine på overnatting før de er litt større. Og da gjør jeg det for barnebarnas og min glede! :)

• Liker 14
Skrevet

Jeg synes nå ikke det er noe særlig pent å kalle barnebarna sine for krapyl heller jeg da....som denne bestemora gjør i tråden sin.

• Liker 13
Skrevet

Kanskje det er en "på den andre siden"-tråd til den tråden hvor datteren klager på at foreldrene ikke vil ha 2-åringen hennes på overnatting, og så mener alle at det burde være en selvfølge etc. Denne tråden er gjerne for å vise at det ikke alltid er enkelt å passe skjønne barnebarn-småtroll, og at besteforeldre også i dag gjerne er i full jobb :) (muligens en smule overdrevet for å understreke poenget)

Takk, du tok poenget :)

• Liker 2
Skrevet

Nei, men si nei da hvis du syns det er et så jævla mas da.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes nå ikke det er noe særlig pent å kalle barnebarna sine for krapyl heller jeg da....som denne bestemora gjør i tråden sin.

Har du hørt om humor? Krapylene mine - det ligger enormt med kjærlighet i de ordene :)

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Du virker som en flott farmor, akkurat slik bestemor jeg hadde, og som jeg savner hver eneste dag! Barnebarna dine skal prise seg lykkelige over å ha deg

Ja helt fantastisk farmor som kaller barnebarna sine krapyl og beskriver det som et rent helvete å ha dem på besøk et par dager. Huff, stakkars farmor..

Dette er jo åpenbart en trolletråd som vil provosere etter den andre tråden om besteforeldre som ikke takler 2 åringen på overnatting.

Anonymous poster hash: 6149b...598

• Liker 8
Skrevet

Har du hørt om humor? Krapylene mine - det ligger enormt med kjærlighet i de ordene :)

Ikke i den settingen denne bestemora beskrev barnepasset...

• Liker 3
Skrevet

Nei, men si nei da hvis du syns det er et så jævla mas da.

Det blir jeg nødt til. Via, via har jeg nettopp fått vite at min svigerdatter planlegger en ukes sydentur i mai - uten barn. Nå gjenstår å se om min sønn er en fjott og meheende sau, eller om at han har vett til å sette grenser.

Jeg håper jeg slipper å sette grensene for ham! Nettopp den uken skal jeg på fjelltur i Spania, nemlig :)

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...