Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvor mye har du i inntekt da?

Anonymous poster hash: 802ff...84a

Akkurat når har jeg 13 tusen... :rodme: Enn du da?

Endret av Cowboy Lotte
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag ukesmeny mtp mat, og handle stort kun en dag i uka.

Se over alt man har i klesskap, kast det du aldri bruker likevel, og bruk tidløse plagg. Varier med småting som tilbehør. Da trenger du ikke kjøpe nytt hele tiden.

Skrevet

Lag ukesmeny mtp mat, og handle stort kun en dag i uka.

Se over alt man har i klesskap, kast det du aldri bruker likevel, og bruk tidløse plagg. Varier med småting som tilbehør. Da trenger du ikke kjøpe nytt hele tiden.

kast? håper du mener gi bort.

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat når har jeg 13 tusen... :rodme: Enn du da?

Hehe, men da er du jo flink som sparer så mye :) Jeg har 24.000, sparer 10.000.

Anonymous poster hash: 802ff...84a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og klarer ikke spare så veldig mye i mnd, men her er mine tips:

- Ordne automatisk trekk fra brukskonto til sparekonto på lønningsdato

- Ordne mikrosparing hvis banken din har dette, da blir en valgfri sum ført til sparekonto hver gang du drar kortet.

- Handle en gang i uka

:-)

Anonymous poster hash: 045bd...cf3
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er rart. Hvorfor bruke mer penger enn man har?

Jeg bruker aldri mer penger enn jeg har, men bruker ofte opp alt jeg har. Det vil si at jeg ikke sparer, men svir av alt jeg tjener hver måned.

TS

Anonymous poster hash: 6acd3...97c

Skrevet (endret)

- planlegge middager ut fra det man har i skap/kjøleskap/fryser

- sette av et bestemt beløp til kafe, restaurant +, ta ut disse pengene i kontanter evt ha egen konto til det

- tenk deg mer om før du kjøper klær osv. Trenger du det egentlig, eller kan du sette tilsvarende beløp rett inn på sparekonto når du kommer hjem?

- sett av penger på sparekonto med engang du får lønning. Så kan du heller "svi av" resten :P

Endret av strawberry
Skrevet (endret)

Mitt beste tips er at jeg har bufferkonto til det jeg vet er de største utgiftspostene mine (bilen og båten), med fast trekk hver måned. Så når årsavgift og forsikringer kommer i disse tider, så har jeg penger satt av til formålet :kul: . Har også aktivert småsparing i banken, dvs at det overføres 5 kr til sparekonto hver gang jeg trekker kortet.

Bruker i tillegg appen "Moneylover" slavisk, hvor jeg bokfører ALLE daglige utgifter. Det er alltid et positivt avvik mellom hva jeg har på konto og hva appen sier jeg har, og jeg forholder meg alltid til appen, dvs jeg kommer aldri i reelt minus på kontoen

Endret av Knirke
AnonymBruker
Skrevet

Planlegging. Betal nødvendige avgifter først, sett av penger til mat, husholdning og andre ting du trenger, sett av til sparing, og se over hva du har igjen. Ha gjerne disse pengene på ett kort slik at du ikke kan bruke mer enn det er på det, og så tenker du litt over hva du vil bruke dem på.

Dette her med å "bare ikke bruke penger" fungerer ikke hos meg. Altså, i hverdagen gjør det det, men noen helger vil jeg ut og feste, og ikke faen om jeg da har tenkt til å spare på promillen fordi det koster penger. Dropper jeg å gå på kino sparer jeg penger til tre pils, dropper jeg cafékaffe har jeg til to vodkashots, og så videre.

Anonymous poster hash: 9af75...f50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...