Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan sette opp eller vet om en kostplan jeg kan følge? sliter med å få i meg nok mat og viktige næringsstoffer.

Er 163 og veier 53-55 kg

Er ikke så veldig mye i fysisk aktivitet, men er i bevegelse hver dag (går noen ganger lange turer og trener 1 gang i uken)

Anonymous poster hash: 60c28...c1f
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan du være litt konkret - hva mener du med at du sliter? Mangler du appetitt? Har du "ikke tid til å spise"? Er du usikker på hva som er sunt? Har du tanker om at du ikke bør spise ditt eller datt?

Om det ikke er noe alvorlig galt bør du sette opp din egen kostplan - bestemme selv hva du skal spise, de fleste klarer seg fint på vanlig mat; hvis det er noe alvorlig galt, bør du får hjelp av ernæringsfysiolog.

Men du kan alltids ta en titt på min matdagbok hvis du vil ha eksempler på hva man kan spise.

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Kan du være litt konkret - hva mener du med at du sliter? Mangler du appetitt? Har du "ikke tid til å spise"? Er du usikker på hva som er sunt? Har du tanker om at du ikke bør spise ditt eller datt?

Om det ikke er noe alvorlig galt bør du sette opp din egen kostplan - bestemme selv hva du skal spise, de fleste klarer seg fint på vanlig mat; hvis det er noe alvorlig galt, bør du får hjelp av ernæringsfysiolog.

Men du kan alltids ta en titt på min matdagbok hvis du vil ha eksempler på hva man kan spise.

Jeg har et anstrengt forhold til mat. Klarer ikke å sette opp egen kostplan, da ender det med at jeg spiser maks 1000 kalorier. Har hatt et veldig usunt kosthold som bestod av - sulting - overspising - sulting - overspising... Så prøver virkelig å komme meg ut av dette og har prøvd å spise normalt i 3 dager nå. Hadde vært mye enklere med en kostplan på 1500 - 2000 kalorier, siden da kan jeg jo følge den.

(Kommer ikke til å søke hjelp)

Skrevet (endret)

Jeg har et anstrengt forhold til mat. Klarer ikke å sette opp egen kostplan, da ender det med at jeg spiser maks 1000 kalorier. Har hatt et veldig usunt kosthold som bestod av - sulting - overspising - sulting - overspising... Så prøver virkelig å komme meg ut av dette og har prøvd å spise normalt i 3 dager nå. Hadde vært mye enklere med en kostplan på 1500 - 2000 kalorier, siden da kan jeg jo følge den.

(Kommer ikke til å søke hjelp)

Okei. Jeg har også drevet litt med overspisings/sultings med mange dårlige matvalg gjennom noen år, og det hjelper meg å ha en plan - jeg må dog føle at jeg bestemmer helt selv hva jeg skal spise. Ferdige planer avskyr jeg, rent personlig, men smak og behag og forskjellige behov og alt det der...

Du kan jo herme etter meg? Jeg spiser ca 1650 kcal pr dag.

Eller du kan bruke denne kostplanen, som er regnet som "offisielt godkjent", grei nok, selv om jeg ikke er enig i alle valgene, kunne vært mye verre - bare sørg for å spise variert, så går det helt fint: Dagsmeny for kvinner (2100 kcal)

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...