AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 er det vanlig at menstruasjonsmengden øker etter abort? hadde en spontanabort (11+6) for et år siden, og har prøvd å blitt gravid siden. har vært hos gyn for en stund tilbake, som så et egg på 17 mm dag 12 i syklus, og en veldig tykk slimhinne. kan dette være med på å gjøre det vanskelig for å bli gravid? er det vanlig at menstruasjonsblødningene øker etter en abort? har også gått på to kurer pergo, uten resultat. har vært gravid to ganger før (1 og 8 pp). noen med erfaringer? takk for alle svar :-) Anonymous poster hash: 414c6...19f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Jeg merket ikke noe til økt/endret blødning i forbindelse med mensen etter aborten min. Hadde noen måneder med en del "kluss", men etter at det stabiliserte seg, så ble ting som før. Har legen sagt noe om dette? Mensturasjonen kan jo endre seg i løpet av livet, så kanskje det bare er naturlig, men tilfeldigvis begynte etter aborten. Jeg vet ikke da... men om hormonene er tilbake til normalen, så høres det jo litt rart ut at aborten skal ha rotet til noe. Det er jo svært vanlig (og naturlig) å spontanabortere - kroppen sin måte å ordne opp på. Så tenker at det er lite sannsynlig at du skal ha vanskeligere for å bli gravid nå enn før. Når det gjelder tykkelsen på slimhinnen, så øker jo den frem til eggløsning og så mensturasjonen - så det høres jo normalt ut at den var tykk rundt dag 12 i syklusen. Men hvor tykk var den? Har i grunnen bare hørt om de som har problemer med å bli gravide fordi den er for tynn da... hvis det kan berolige litt. Men det er sikkert at du ikke har noen rester så lang tid etter aborten, ja? Det hadde de vel oppdaget for lenge siden... tenker egentlig at hvis gynekologen ikke utdypet mer, så er det ikke noe galt. Anonymous poster hash: de96b...c2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå