Gå til innhold

Du som skal ned i vekt: spiser du mer de dagene du trener?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger på 1200kcal om dagen, bruker app'en lifesum til å registrere mat. Når jeg legger inn trening så får jeg plutselig "lov" å spise mer. Burde jeg det?

Da jeg for flere år siden gikk på grete roede (jeg var da 15 kg tyngre enn i dag) fikk vi ikke beskjed om dette. Vi regnet ut hvor mye vi skulle spise for å gå ned i vekt og spiste dette uavhengig om man trente eller ikke. Den gangen hadde jeg mer og ta av. Nå er det "bare" snakk om de siste 5 kiloene. Usikker på om jeg skal holde meg til 1200 også på dager jeg trener? Enkelte ganger er jeg fryktelig sulten på så få kalorier, mens andre dager har jeg problem med å spise de opp.

Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: fcca9...ae7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det, men jeg spiser ikke opp alle treningskaloriene.

Jeg noterer i Myfitnesspal, og passer på at jeg ikke kommer under BMR netto.

Anonymous poster hash: 59c04...9af
Gjest Penelopee
Skrevet

Både og. Noen ganger må jeg bare ha litt ekstra mat, og det er greit! :)

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Det er klart jeg spiser mer når jeg trener, fordi kroppen din trenger mer mat jo mer energi du har brukt. 1200 kalorier er i utgangspunktet veldig lite, så om du kun spiser den mengden kalorier på treningsdager får kroppen din alt for lite næring og du vil gå på en smell. Jeg spiser rundt 1500 kalorier per dag, og når jeg trener spiser jeg ca de samme kaloriene jeg trente bort i tillegg. Slik vil du gradvis kunne gå ned i vekt og komme i form på en sunn og bærekraftig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...