Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg flyttet inn med kjæresten min i sommer og trives veldig godt med han. Jeg tok fort på meg det økonomiske ansvaret for å betale regninger og spare penger da han ikke hadde noe som helst kunnskap om dette. Nå har vi endt opp med at jeg betaler alle regningene (leie, strøm, nettleie, bil, internett, telefonregninger...), untatt hans del av lånet, handler og lager mat OG jeg står for all vedlikehold, vask og rydding av huset. Midt opp i alt dette er det jeg som tjener minst av oss begge. Lønningene hans går til lånet hans, redbull, potetgull (DAGLIG) og gaming.
Jeg syntes det gikk helt fint i starten da hverdagen gikk fint og det ikke føltes så ille å ha et par kroner igjen på kortet noen dager før lønning, men nå som dette begynner å gå utover min sparekonto og hans sparekonto fremdeles står på 0 kr synes jeg dette blir veldig feil.

Hver gang jeg tar opp økonomi med han blir han sur.... hva skal jeg gjøre? hvordan kan jeg snakke med han om dette uten at det blir feil? ... (han tjener mellon 10 og 15 tusen i mnd)

Anonymous poster hash: 8757e...d73
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder du? Si at han skal betale sin del, så skal du betale din. Du virker jo så utrolig tafatt.

Anonymous poster hash: b4ac0...276
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Telefonregninger? Er det sånn å forstå at du betaler hans regning også?

Anonymous poster hash: 64cf5...cc4
  • Liker 2
Skrevet

Han høres ut som en skikkelig slask. Det der hadde jeg rett og slett ikke godtatt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Pakk tingene dine og stikk, eller rettere be han om å pakke å dra. Du drar jo hele lasset alene mens han gjør som han vil og nyter tilværelsen uten noe ansvar eller noen forpliktelser.

Anonymous poster hash: 93531...8a3

• Liker 4
Skrevet

Det der er ikke mangel på økonomisk forståelse, det er utnyttelse av deg. Selvfølgelig skal han betale sin halvpart av fellesutgiftene (minst, siden du sier han tjener mer enn deg). Om han blir sur så må han bare bli det, det kan ikke fortsette slik! Ikke gi deg.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er forskjell på å holde styr på økonomien og å stå for hele økonomien alene. Han må bidra med minst halvparten av utgiftene dere har, ellers vil det jo svare seg for deg å flytte for deg selv igjen.

Skrevet

Så smart og heldig han er da, som slipper så billig unna! Våkn opp, frøken!!

• Liker 4
Skrevet

Hei!

Jeg flyttet inn med kjæresten min i sommer og trives veldig godt med han. Jeg tok fort på meg det økonomiske ansvaret for å betale regninger og spare penger da han ikke hadde noe som helst kunnskap om dette. Nå har vi endt opp med at jeg betaler alle regningene (leie, strøm, nettleie, bil, internett, telefonregninger...), untatt hans del av lånet, handler og lager mat OG jeg står for all vedlikehold, vask og rydding av huset. Midt opp i alt dette er det jeg som tjener minst av oss begge. Lønningene hans går til lånet hans, redbull, potetgull (DAGLIG) og gaming.

Jeg syntes det gikk helt fint i starten da hverdagen gikk fint og det ikke føltes så ille å ha et par kroner igjen på kortet noen dager før lønning, men nå som dette begynner å gå utover min sparekonto og hans sparekonto fremdeles står på 0 kr synes jeg dette blir veldig feil.

Hver gang jeg tar opp økonomi med han blir han sur.... hva skal jeg gjøre? hvordan kan jeg snakke med han om dette uten at det blir feil? ... (han tjener mellon 10 og 15 tusen i mnd)

Anonymous poster hash: 8757e...d73

Det du skal gjøre er at du ikke skal gi deg. Tror du han hadde funnet seg i dette? Neppe ...

Du skal selvfølgelig ikke finne deg i dette uansett hva han måtte mene.

Prat med han igjen, og om han blir sur skal du være veldig bestemt å si noe ale "Om du ikke vil prate om økonomien og ta din del av kaka, flytter jeg! Jeg skal da ikke fø på deg??? Vi skal dele!"

Og dette skal du mene, og om han da fortsatt ikke vil prate tar du rett og slett og pakker tingene dine og flytter til en venninne eller noe. Finn deg gjerne en eget sted.

Om han virkelig ønsker deg tilbake, så vil han ordne opp i dette. Om ikke, så hadde jeg IKKE brukt tid på en sånn fyr. Livet ditt er for dyrbart til det.

Eventuelt kan du fortsette og leve som dette og irritere deg grønn - det blir ikke bedre før du sier ifra og setter ned foten. :)

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Gaming, øl og Mulberry vesker kjøper man ut av overskuddet man har hver måned når regningene er betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...