Gå til innhold

Bursdagsgaver (er student, lite penger)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man?

Jeg har ikke råd til så mye i bursdagsgave til folk, men mine venninner gir jo meg bursdagsgave (de er i jobb osv, så de tjener riktignok mer enn meg). Men jeg føler meg skikkelig råtten som ikke har råd...

Nå har jeg ikke gitt bursdagsgave til 4 av venninnene mine som har hatt bursdag de siste tre-fire månedene! Jeg føler meg grusom!

Kan jeg kjøpe noe billig, men koselig uten at det er så dyrt? Og kan jeg eventuelt spørre de om en "øvrig grense" på f.eks 100 kr per person.

Anonymous poster hash: 1defd...730
Skrevet

Vin blir man alltid glad for! Det funker, og koster rundt 100-lappen. Sleng eventuelt med et bilde av dere eller noe annet personlig for en litt koseligere vri. Venninnene dine er jo fullt klar over at du er student. :-)

• Liker 1
Skrevet

Etter at jeg lærte meg å strikke, har jeg strikket gaver i stedet for å kjøpe. Garn får man kjempebillig på nille, etc.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bak en kake? Blomster, vin og kort er også hyggelig!

Mye små ting man kan gi som ikke koster mye. Er det en søstrene grenebutikk der du bor?

Anonymous poster hash: 156ae...2e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en vinflaske! :)

Anonymous poster hash: a7dbe...767
  • Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg fikk et krus av ei venninne en gang, det sto gla i deg😊 fineste gaven jeg kunne fått. Kostet 40 kr eller noe på nille

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Et alternativ til det som alt er nevnt, er f.eks en pakke med litt ekstra god te, trøfler eller en fin olivenolje. Dette er ting som ikke koster så mye, og som de fleste har glede og nytte av. Det finnes etterhvert ganske mange butikker som har slike ting.

AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dem barn og hus/ leilighet?

Hvis det, lag et gavekort fra deg der du gir de f.eks et barnefritt døgn eller en helgevask av hus/ leilighet, utvendig og innvendig vask av bilen deres - som selvsagt utføres av deg.

Det er mange ting man kan gi til andre som også gleder. Trenger ikke koste noe.

Anonymous poster hash: f6e2b...6f7
AnonymBruker
Skrevet

Eller så kan du kjøpe mange fine smykker på ebay..! Men du må jo se an kvaliteten etter at du har fått pakken hjem, om du vil gi det videre. Alt er jo ikke like høy kvalitet, men jeg har selv kjøpt meg noen kjempekule statementsmykker til rundt 30 kr!

Anonymous poster hash: b2468...a6a
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hva gjør man?

Jeg har ikke råd til så mye i bursdagsgave til folk, men mine venninner gir jo meg bursdagsgave (de er i jobb osv, så de tjener riktignok mer enn meg). Men jeg føler meg skikkelig råtten som ikke har råd...

Nå har jeg ikke gitt bursdagsgave til 4 av venninnene mine som har hatt bursdag de siste tre-fire månedene! Jeg føler meg grusom!

Kan jeg kjøpe noe billig, men koselig uten at det er så dyrt? Og kan jeg eventuelt spørre de om en "øvrig grense" på f.eks 100 kr per person.

Anonymous poster hash: 1defd...730

Selvsagt, - det skulle bare mangle.

En kopp/et krus med fin tekst, te, bake en kake (jeg hadde kysset deg for en hjemmebakt kake i en travel hverdag).

AnonymBruker
Skrevet

Startet å kjøpe vin i gave etter at jeg ble student og har også fått vin i gave. Er fornøyd med det.

Anonymous poster hash: d5ed2...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...