AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Barnet går i barnehage. Det står i avtalen at barnet skal være 50/50 av ferier. Eks: Far mener at vinterferien ikke er ferie, fordi det kun er skole som har fri de gjeldende dagene, og gjelder ikke barnehage. I avtalen står "vinterferie" som et eget punkt. Det menes da å beregne at barnet hentes av den andre forelderen onsdag etter barnehagen, hvor dette også gjelder for barnehagen. Dersom en mor eller far ikke følger samværsavtalen (som er satt opp med advokater), hva er konsekvensen for det? Anonymous poster hash: bc2a2...1bc
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 da må vedkommende betale barnebidrag for de dagene. På sikt ved gjentatte brudd på avtalen så må man reforhandle avtalen slik den blir reell. Anonymous poster hash: 08094...31c
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Må si meg enig med far her. Vinterferie og høstferie er ikke for ferie å regne for barnehagebarn. Anonymous poster hash: ef984...e44 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Må si meg enig med far her. Vinterferie og høstferie er ikke for ferie å regne for barnehagebarn. Men hva er da vitsen med å ha "vinterferie" i samværsavtalen? Den er satt opp som 50/50 deling, så jeg synes det er merkelig at ikke far da skal ha barnet halve uken der vinterferien pågår. ts Anonymous poster hash: bc2a2...1bc
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 da må vedkommende betale barnebidrag for de dagene. På sikt ved gjentatte brudd på avtalen så må man reforhandle avtalen slik den blir reell. Anonymous poster hash: 08094...31c Flesteparten av de som har delt bosted og 50/50 praktiserer ikke "bidrag". De deler alt 50/50.Anonymous poster hash: a7608...4bb
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Men hva er da vitsen med å ha "vinterferie" i samværsavtalen? Den er satt opp som 50/50 deling, så jeg synes det er merkelig at ikke far da skal ha barnet halve uken der vinterferien pågår. tsAnonymous poster hash: bc2a2...1bc I vår avtale står dette i avtalen. Kan dere ikke bare spesifisere dette og lage en ny avtale?Anonymous poster hash: a7608...4bb
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 I vår avtale står dette i avtalen. Kan dere ikke bare spesifisere dette og lage en ny avtale? Null kommunikasjon og krangling uten enighet... Advokatene mente det ikke var nødvendig med en mer spesifisert, selv om det var et stort ønske fra denne siden... Anonymous poster hash: bc2a2...1bc
mammamy Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Det finnes ikke noe samværspoliti, så da har man barna selv og koser seg med det
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Men hva er da vitsen med å ha "vinterferie" i samværsavtalen? Den er satt opp som 50/50 deling, så jeg synes det er merkelig at ikke far da skal ha barnet halve uken der vinterferien pågår.ts Anonymous poster hash: bc2a2...1bc Men hva er da vitsen med å ha "vinterferie" i samværsavtalen? Den er satt opp som 50/50 deling, så jeg synes det er merkelig at ikke far da skal ha barnet halve uken der vinterferien pågår.ts Anonymous poster hash: bc2a2...1bc Vi har ikke vinter- og høstferie i avtalen vår. Jeg jobber 60% og faren 100% så det er enklere at barnet er hos meg enn at far må ta fri en hel uke/halv uke. Han bor også 2 timer unna meg og barnet. Faren er ikke så villig til å ta seg fri fra jobb uten videre, men det er en annen sak. I andre ferier har vi 50/50 pluss 3 uker i sommerferien. Så lenge barna går i bhg er det unødvendig å dele opp ferien, men det er min mening. Anonymous poster hash: 842cb...063
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 Da hadde jeg svelget den ene kamelen dersom det ikke snur livet på hodet, og skapt ro i leiren. Anonymous poster hash: a6b0b...f84
Gjest Blondie65 Skrevet 7. mars 2015 #11 Skrevet 7. mars 2015 Du forteller far at han skal følge det som står i avtalen - også når det gjelder vinterferie. Det er akkurat like vanskelig for mor som det er for far å avvikle stengte barnehage/skole dager, og lage seg fri diktning og synsing på siden av avtalen er avtalebrudd. Men konsekvenser finnes ikke, da rettsapparatet og de som lager lovverk dessverre tror at alle foreldre er interessert i det beste for barnet og godt samarbeid, mens virkeligheten består av foreldre som er egoister og driter i samarbeid og barnets beste når det passer dem. Avtalebrudd tar man på familievernkontoret og eventuelt i rettsapparatet.
mammamy Skrevet 7. mars 2015 #12 Skrevet 7. mars 2015 Du forteller far at han skal følge det som står i avtalen - også når det gjelder vinterferie. Det er akkurat like vanskelig for mor som det er for far å avvikle stengte barnehage/skole dager, og lage seg fri diktning og synsing på siden av avtalen er avtalebrudd. Men konsekvenser finnes ikke, da rettsapparatet og de som lager lovverk dessverre tror at alle foreldre er interessert i det beste for barnet og godt samarbeid, mens virkeligheten består av foreldre som er egoister og driter i samarbeid og barnets beste når det passer dem. Avtalebrudd tar man på familievernkontoret og eventuelt i rettsapparatet. Eller så tenker de at det er utrolig lite koselig for et barn å være hos en som egentlig ikke vile ha dem der...
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #13 Skrevet 7. mars 2015 Det får ikke så mye konsekvenser. Her hadde vi samværsavtale på annenhver helg, og halvparten av ferier. Han fikk vi ikke tak i på 6 mnd, så han hadde jo heller ikke barna, og etter det har han kommet og godt som han vil. Hjelper ikke med familievernkontoret. Det er han som har rettighetene. Vil han treffe de annenhver helg, så har han krav på det. Vil han overhodet ikke se de, så har han krav på det. Anonymous poster hash: 124f4...a13
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #14 Skrevet 7. mars 2015 Null kommunikasjon og krangling uten enighet... Advokatene mente det ikke var nødvendig med en mer spesifisert, selv om det var et stort ønske fra denne siden... Anonymous poster hash: bc2a2...1bc Advokaten jobber for dere - ikke motsatt. Advokaten bestemmer ikke hvor viktig dette punktet er FOR DEG. DU bestemmer hvor viktig det er - og i denne tråden ser man at det er et problem for deg, og når dere kommuniserer så dårlig må det innbo avtalen. Jo verre kommunikasjon, desto flere detaljer må inn i avtalen. Regner med at dere IKKE har delt bosted - da "delt bosted" forutsetter at mor og far har god og konstruktiv dialog og kommunikasjon.Anonymous poster hash: a7608...4bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå