AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Beklager på forhånd hvis dette er et dumt spørsmål. Jeg vet at kalorier inn/ut er det som har noe å si for vektnedgang, så det jeg lurer på er om man forbrenner nok kalorier ved styrketrening til at dette vil ha noen reell effekt i sammenheng med riktig kosthold? Eller bør man helst trene kardio også? (Jeg spør fordi jeg ikke kan fordra kardio, men trives godt med styrke i forskjellige varianter.) Anonymous poster hash: 5d9fe...084
Maximillian Cohen Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Du trenger ikke å trene for å gå ned i vekt, selv om det selvfølgelig er mange grunner for at du bør.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Du trenger ikke å trene for å gå ned i vekt, selv om det selvfølgelig er mange grunner for at du bør. Jeg VIL gjerne trene, bare helst ikke kardio :-) Anonymous poster hash: 5d9fe...084
Maximillian Cohen Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Du kan godt trene styrke, men muskler veier mer enn fett, så ikke se så mye på vekten. En annen utfordring er at det skal godt gjøres å bygge muskler på kaloriunderskudd, men med riktig kosthold skal du i hvert fall kunne beholde det meste av muskler mens du mister fettet. Ellers er jo det en fordel at mer muskelmasse gir høyere forbrenning. Husk uansett at drømmekroppen er 70% kosthold, og 30% trening, begge deler med 100% innsats.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Du vil helt klart gå ned i fettprosent ved å trene styrke. Muskler forbrenner mer kalorier og jo mer muskler jo høyere forbrenning. Anonymous poster hash: a3097...053
Supraspinatus Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 Trening utgjør svært lite alene i forhold til vektnedgang. Det gjelder for all trening. Det er dietten du har mest å hente på. Kombinasjon er faktisk enda bedre. Det er mange studier der de har brukt "motstandstrening" (resistance training) som treningen. Det gir vel så gode resultater. Det er bare en myte at man går ned i vekt av utholdenhetstrening. Det viktigste er å bevege seg slik at kroppen ikke har noen incentiver til å senke forbrenningen for å tilpasse seg lavere inntak.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 Når man skal ned i vekt, går jeg ut i fra at de fleste er med meg på at vektnedgangen skal bestå av mest mulig fett. Ved å oppnå dette, må du ligge i et kaloriunderskudd (som du lett oppnår uten kardiotrening, såfremt du spiser riktig), spiser nok proteiner (ca. 2 gram per kilo) og trener middels/ tung styrketrening. Perfekt måte å gå ned i vekt på! Anonymous poster hash: 9534a...f8c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 Takk for oppløftende svar! Da fortsetter jeg med fokus på kosthold og styrke og god samvittighet, hurra! Anonymous poster hash: 5d9fe...084
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #11 Skrevet 7. mars 2015 Det du trenger er SS+GOMAD Anonymous poster hash: 8d9ea...4b5
Blosa Skrevet 7. mars 2015 #12 Skrevet 7. mars 2015 Sirkeltrening der du får pulsen opp innimellom er effektivt 😊 jeg går en del tur, men trener ikke kardio på senter, men passer på å få opp pulsen. Typisk 2 styrkeøvelser, så opp med puls(kassehopp, hoppetau osv..)
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #13 Skrevet 7. mars 2015 Jeg gikk ned 10 kilo (fra 107 til 97) på 4 måneder bare ved styrketrening (brukte elipse til oppvarming) uten å fokusere noe særlig på kostholdsendring. Men jeg har mye å gå på, og fortsatt langt igjen. Etter å ha holdt opp med treningnen i nesten ett år har jeg gått oppigjen 4, men det har skjedd sakte (muskelsvinn? og lavere forbrenning vil jeg tro) Men poenget er: Styrketrening fungerer utmerket, og selv om du ikke brenner like mye under trening som du gjør med kardio, så forbrenner du mye mer i timene etter Anonymous poster hash: 76887...62c
Supraspinatus Skrevet 8. mars 2015 #14 Skrevet 8. mars 2015 Det du trenger er SS+GOMAD Anonymous poster hash: 8d9ea...4b5 Det er ikke akkurat en slankeprotokoll. Snarere tvert i mot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå