Gå til innhold

Sukkerfritt godteri fra matbutikken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forslag?:) Jeg vet sukkerfritt godteri også kan ha mange kalorier, men det er først og fremst sukkerinntaket jeg ønsker å begrense.

Anonymous poster hash: f65eb...8c8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne ha forslag til sukkerfri salt kjeks (hvis det finnes), lakris og sjokolade:)

Skrevet

Sjokoladeprinsen er ganske god :)

Gjest Ennasus
Skrevet (endret)

Sjokolade

Sukkerfritt - både mørk, hasselnøtt, hvit og melkesjokoladen er god! DE har også sjokoladetrekte cashewnøtter, og pistasjnøtter.

Cavalier - da syntes jeg versjonen med hvit sjokolade og crisp, hvit sjokolade med kokosfyll, melkesjokolade med crisp og vanlig melkesjokolade er best av de jeg har smakt)

Sjokoladeprinsen - husker ikke hvilken jeg smakte, men den var ihvertfall god :)

Cloetta sukkerfri - melkesjokoladen har jeg smakt, og en venninne av meg sier den mørke også er god!

Lakris

Når det kommer til lakris er jeg veldig glad i vanlige pastiller.

IFA - "store IFA" og "Supersalt"

Dent - "Dent oi fuzz" og "Dent oi hot"

Lakerol - licorice seasalt, licorice persimon, salty caramel, chit chats og Lakerol YUP

----

Merket De Bron har også sukkerfri lakris (søt og salt) som ikke er pastiller, men mer som vanlige lakrisbiter (lakrisbåter etc) De er veldig gode! De har også vanlig vingummi, toffeeog drops. Har sett det på litt større matbutikker som for eks. matbutikken på sandvika storsenter.

Blink-mints har forskjellige smaker og er små harde drops. Både cola, lakris og jordbær er noen av de.

Vivil har harde drops som er sukkerfri, og de smaker kjempegodt! Finnes i blant annet karamell, jordbær, bringebær og med kaffesmak.

Hvis du vil ha syntestisk-ish godteri i forskjellige smaker, så kan du jo kjøpe forskjellige tyggiser... Finnes jo både jordbærsmak, lakris, eple og pære, skogsbær...

Endret av Ennasus
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar begge to:)

NB: Lurer på om sjokoladeprinsen har gått ut av produksjon - har ikke sett den i butikkhylla på en stund?

Gjest celine
Skrevet

På helsekosten der jeg bor (mener det er Vita, men er ikke bombesikker), har de en salt lakris som er superdigg! Mener posen er blå og hvit. Den koster en del, men syns den er bedre enn det man får kjøpt i matbutikken. Utvalget av andre sukkerfrie godterier er også bedre :)

• Liker 1
Skrevet

Hm... Tror ikke det er lenge siden jeg så sjokoladeprinsen :vetikke:

Skal prøve å huske og se neste gang jeg er innom en Ultra eller Meny :)

Gjest Emera
Skrevet (endret)

Cloetta sukkerfri - melkesjokoladen har jeg smakt, og en venninne av meg sier den mørke også er god!

Den mørke fra Cloetta er kjempegod! Men den er så vanskelig å få tak i her i Trondheim. :(

-------------------------------------

Bare én ting, mange sukkerfrie produkter, Cloetta-sjokoladene inkludert, er søtet med maltitol. Hvis målet er lavkarbo så duger ikke de, for maltitol har høyt kaloriinnhold og en GI ikke ulik sukker.

Endret av Emera
AnonymBruker
Skrevet

Den mørke fra Cloetta er kjempegod! Men den er så vanskelig å få tak i her i Trondheim. :(

-------------------------------------

Bare én ting, mange sukkerfrie produkter, Cloetta-sjokoladene inkludert, er søtet med maltitol. Hvis målet er lavkarbo så duger ikke de, for maltitol har høyt kaloriinnhold og en GI ikke ulik sukker.

Ok, takk for info:)

Jeg sjekket innholdsfortegnelsen på sjokoladene fra sukkerfritt nå og det ser ut som kcal innholdet og karbohydrater er likt som vanlig sjokolade (ca), så da vet jeg ikke helt hva som er vitsen med å skulle unngå sukkerholdig godteri(?), hvis kroppen reagerer så og si likt på kunstig søtning vs sukker.

Gjest Emera
Skrevet

Ok, takk for info:)

Jeg sjekket innholdsfortegnelsen på sjokoladene fra sukkerfritt nå og det ser ut som kcal innholdet og karbohydrater er likt som vanlig sjokolade (ca), så da vet jeg ikke helt hva som er vitsen med å skulle unngå sukkerholdig godteri(?), hvis kroppen reagerer så og si likt på kunstig søtning vs sukker.

Nei, er det maltitol så er ikke forskjellen så stor. Men det finnes jo andre søtstoffer. Cavalier har noen som er søtet med stevia, og det har kommet sjokolade fra Sukrin som er søtet med erythritol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...