Gå til innhold

Første skoledag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du følge barnet ditt til første skoledag? Hvilken klasse begynner h*n i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal følge yngstemann som skal begynne i 3.klasse, men han som skal opp i 10. får klare seg selv :hoho:

Vet ikke om 3.klassingen syns det er noe stas å ha meg med, men i utgangspunktet kommer jeg til å følge han ned til skolen og stoppe ved porten inn til skolen...

Skrevet

Jeg har en som begynner i 5 klasse og følger som regel henne. :wink: Men så kan vi gå den veien også da når jeg skal følge yngstemann i barnehagen :ler:

Skrevet

Jeg skal kjøre min 14 åring, fordi det er mest praktisk akkurat i morgen. Ellers tar h*n buss.

Skrevet

Jeg og pappaen skal følge 6åringen vår på sin aller første skoledag!

Spennende og det kribbler nok litt i magen hos oss alle sammen :hoppe:

Gleder meg!

Klem Charmina

:babysmokk: 88 dager til termin

Skrevet

Jeg og eksen følger datteren vår til aller første skoledag på onsdag. Rart å sende et av barna i 1 klasse.

Skrevet

I morgen begynner alle 3 på ny skole.

En som skal i 1 klasse,en i 4 klasse og en på første videregående.

Spennende dag for alle sammen i morgen .

På tirsdag begynner jeg i ny jobb,så nå blir det masse nytt for oss alle sammen.

Ha en fin dag imorgen alle dere med skolebarn(og alle andre også selvsagt)

Skrevet

Mine skal opp i andre og sjette klasse. Følger andreklassingen inn på SFO, mens sjetteklassingen vil klare seg sjøl....

Skrevet
Jeg og pappaen skal følge 6åringen vår på sin aller første skoledag!

Spennende og det kribbler nok litt i magen hos oss alle sammen :hoppe:

Gleder meg!

Klem Charmina

:babysmokk: 88 dager til termin

Er det slik hos dere at 1.klasse begynner på ettermiddagen og har opprop og går inn til klassen sin og blir litt kjent med læreren? Eller begynner de som alle andre på morgenen?

Her i Drammen begynner alle 1.klassingene kl 17. Og det er veldig høytidelig med musikk og opprop og slikt... Men vet ikke om det er noe veldig drammensk...

Skrevet

Min sønn skal begynne i 3. (herlighet som tiden flyr)

Kommer ikke til å følge han, han skal gå til skolen selv. Vanligvis så sitter han på når vi drar på jobb, men nå har samboeren ferie, så da skal han få gå til skolen.

Skrevet

Her begynner 1.klassingene på morgenen, men mener det er et kvarters tid etter de andre klassene så de andre har gått inn og skolegården er forbeholdt de yngste med foreldre og evt mindre søsken. Det blir vel opprop og så skal de inn til første time.

Skrevet

Jeg fulgte ikke datteren min som begynte i 5.klasse idag. Tror hun hadde blitt flau hvis jeg var med :sjarmor: Hun syklet med venninner.

Skrevet

I Oslo er første skoledag onsdag 18/8. (Tydelig forskjellig fra kommune til kommune). For førsteklassingene er skolestart kl 12:00.

Min eldste nevø skal begynne i 1. klasse i år og har blitt veldig "veslevoksen" i løpet av sommeren. Nå er han liksom "en av gutta" og mange leker har nå blitt for barnslige. Han gleder seg stort, og tante og onkel er spente på hva han synes. Han begynte på SFO for 2 uker siden og det gikk strålende.

Skrevet

Her i Bergen begynner 1. klassingene 11:30 og resten 08:30.

Her i huset har vi en som skal begynne i 4. klasse og han går alene på morgenen. Vi har oxo en som skal begynne i 1. klasse og både mor og far og videokamera og fotoapparat skal være med :sjarmor:

6 - åringen er stolt som en hane med sine nye Bionicle ryggsekk og gleder seg og kan ikke tenke på annet..

Tenk så fort tida flyr...

Lykke til..

Klemz

Gjest Anonymous
Skrevet

Snuppa mi begynte i første klasse kl 12 15 i går :-)

Føler meg nå utrolig gammel som har skolebarn :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...