Gå til innhold

Optimalt sett: Hvor raskt utvikler et forhold seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man skal "gjøre det etter boka" eller i normal hastighet. Hvor raskt utvikler et normalt forhold seg, uten at man går for raskt eller for sent frem?

Jeg tenker at det bør være noenlunde slik:

Første fase: Dating-fasen (bli kjent)

1. date: Ikke lenger enn et par timer. Nok med en klem

2. date: Her kan man bruke flere timer sammen. Kan kysse litt

3. date: Nå kan man ha en flott hjemmedate og kline litt.

4. date: Hjemmedate, med overnattig og sex om man ønsker. (Etter sex er man såkalt ekslusiv).

Man "holder på" fasen
5-7 date: Mer sex, bli kjent og introdusering til foreldre/venner.

8-10 date: Defineres som et kjærestepar.

4-6. måneder: Flytte sammen.

Hva tenker dere? Er dette for tidlig? For treigt?

Anonymous poster hash: 12588...340
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes absolutt ingen tidsperspektiv på dette og hvor fort eller sakte ting skjer er opp til hver og en og hva de føler/ hvordan de er.

Å skulle gjøre ting etter boka har ingen hensikt når man dater. Følg heller det som føles rett for deg, men vær bevisst på å tenke rasjonelt og konsekvenser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er sånn at 1.date er den aller første gangen mAn møtes blir det for meg helt fjernt å skulle klemme og kysse på hhv 1. Og 2. Date hvertfAll

Anonymous poster hash: 2ff37...f35

Skrevet

Planlegger ikke slikt. Tar det litt mer som det kommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er sånn at 1.date er den aller første gangen mAn møtes blir det for meg helt fjernt å skulle klemme og kysse på hhv 1. Og 2. Date hvertfAll

Enig. Klemmer ikke før femte date tidligst. Viktig å vise hvem som har kontrollen tidlig.

Anonymous poster hash: 8a204...e6b

Skrevet

Flytte sammen etter 4-6 måneder..?

• Liker 2
Skrevet

Jeg møtte mannen min ute på byen noen helger, bare pratet litt, så endte han opp med å bli med meg hjem.. gikk to dager før vi bestemte at vi var kjærester og han flyttet inn etter en uke! Ikke noe dating i forkant, det har vi tatt igjen senere. Nå har vi snart vært sammen i 7 år :-) så jeg vil si; det finnes ingen fasit!

AnonymBruker
Skrevet

Flytte sammen etter 4-6 måneder..?

Ja? Om man er voksen. Hvorfor vente så lenge? :) Man merker jo fort om man passer sammen eller ikke.

Anonymous poster hash: 12588...340

Skrevet

Nei. Man gjør ikke det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt tidlig å flytte sammen etter 4-6 mnd!! Hadde hvert fall aldri solgt egen leilighet etter så kort tid sammen, etter 6 mnd er det fremdeles rosenrødt for de aller fleste.

Ellers så syns jeg at man kan ta seg veldig god tid dersom man er unge, og at man har lov til å gå fortere frem dersom man har blitt godt voksne. Et vennepar av oss ble kjærester når de var 14 og 17. De flyttet sammen etter 5 år som kjærester og fikk barn sammen etter å ha vært sammen i 7 år, giftet seg etter 8 år sammen. Mannen min og jeg derimot, ble sammen når vi var 26 og 32 år. Vi flyttet sammen etter 9 måneder, forlovet oss etter 2 år som kjærester og giftet oss og fikk barn etter 3 år som kjærester.

Anonymous poster hash: 0948a...1b1
  • Liker 3
Skrevet

Dette er jeg uenig i. Syns det fort blir småkleint om det går for lang tid uten klemming/lyssing. Begge går og er usikre på om den andre egentlig er interessert og begynner å tvile på om kjemien er der. Syns det er greit å holde seg til en klem, evnt. et lite kyss på første date, men andre date vil jeg veldig gjerne at det skal bli noe kyssing om kjemien er der! Og jeg tenker at om kjemien er der så har man også veldig lyst til å kysse hverandre. Det er naturlig progresjon etter min mening :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...