Majott Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Etterhvert har jeg prøvd mye av ull, og jeg har oppdaget at absolutt alt klør! Ullundertøy kan jeg ikke ha på meg, uansett hvor godt merket er. Ullgenser eller jakke går bra, hvis jeg har noe annet under, og de ikke kommer i kontakt med huden. Kjøpte meg nettopp ei bukse (1300 kr) som var veldig behagelig å ha på. Så viser det seg at den består av 80% ull, og den klør etter 10 min. Veldig surt, og jeg prøver å bruke den, men den kommer nok ikke til å bli ofte brukt. Har også Pierre Robert ullstrømpebukser, og de kan jeg bruke til nød. De klør de også, men jeg klarer å sitte stille. Men ja, det er en irritasjon med kløe pga ull. Så er det jo sånn at alle vil bruke ull til babyer og småbarn. Finnes det kløfritt ull, så si fra. Hvis ikke, tenk på ubehaget ull medfører for spedbarn som ikke kan klø seg. Ull har blitt veldig populært, og du er omtrent en dårlig mor hvis ungen din ikke bruker ull INNERST mot huden. Huff, og skrekk, tenker jeg da! Ull innerst mot huden er noe jeg aller helst vil unngå. Er det noe forskjell på ullklær til baby og voksne som jeg ikke har fått med meg, sånn at babyklær i ull ikke klør like mye som voksenklær? Jeg håper virkelig det, for babyer bør ikke plages med sånt. 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Jeg klør av mye ull, men ull undertøyet til kari traa går veldig fint. Har du teste det? Ull tøyet til pierre robert kan jeg bare glemme.
Amarone Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Jeg klør også av ull og har alltid gjort det, og må ha noe mellom meg og ulla. Lurte veldig på om jeg skulle bruke ull til babyen, men samboeren min mente vi burde se det an: ikke sikkert at babyen var lik meg i dette. Konklusjonen ble: jeg synes ulltøyet til babyen stikker, babyen synes ikke det (dvs eller hadde han nok protestert). 1
Gjest anonym2233 Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har ulltøy fra både Kari Traa og Helly Hansen. Klør absolutt ikke og veldig behagelig, kan anbefales
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Mange kan bruke alpakkaull i stedet for saueull, kanskje det er noe for deg Anonymous poster hash: 650b7...da3 1
Blå Trombone Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Ull fra Kari Traa og Ulvang klør. Pierre Robert og Devold klør ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Prøv med bambustøy. Anonymous poster hash: e1b67...446 3
Hulderen Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 (endret) Mange klør av ull, uansett. Jeg har testet "garantert kløfritt" ull, som var blandet med silke. Det klødde som bare det. Det er ofte personer som har eller har hatt atopisk eksem som klør av ull. Da er det bare å glemme det, og gå for fleese i stedet. Noen kan ha ull hvis de har annet under, mens andre klør da også. Jeg ville aldri tatt ull på en baby, hvis det var atopisk eksem i familien. Endret 6. mars 2015 av Hulderen 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #10 Skrevet 21. mars 2015 Hust&Claire har ulltøy til baby/små barn som er bomull på innsida og ull på utsida Anonymous poster hash: 9a2c4...f50
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #11 Skrevet 21. mars 2015 Noen har bare hud som er mer sensitiv for disse mothakene på ullfibrene, og får da utslett og kløe uansett hvor fin ullen er eller hva den er blandet med. Anonymous poster hash: d464b...b74 1
Gjest Stinky Skrevet 21. mars 2015 #12 Skrevet 21. mars 2015 Babyen vil jo si ifra dersom det er ubehagelig. "Huff, og skrekk, tenker jeg da!", du tenker det du ja. Det er ikke alle som klør av ull selv om du klør av ull. 2
Marikken Skrevet 21. mars 2015 #13 Skrevet 21. mars 2015 Jeg klør av det meste, men Devold funker for meg. Ett alternativ er bambus i stedet - mange av de samme egenskapene som ull, men klør (nesten?) garantert ikke 😊
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #14 Skrevet 21. mars 2015 Perrie Robert og Janus, samt Eva ull og silke klør ikke. Det som alltid hjelper er å dusje med dusjolje eller bade i badeolje, slik at huden er mettet med fett, da klør ting mindre. Oljen besskytter huden...Anonymous poster hash: 3cbf6...e2b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #15 Skrevet 21. mars 2015 Jeg klør av mye ull, men ull undertøyet til kari traa går veldig fint. Har du teste det? Ull tøyet til pierre robert kan jeg bare glemme. Kari Traa klør, og har veldig lavt liv. Men Janus klør ikke på meg. Kan anbefale det. Og PR.Anonymous poster hash: 12fdc...023
Chizue Skrevet 21. mars 2015 #16 Skrevet 21. mars 2015 Folk er forskjellige, mye ull som klør sinnsykt på meg... Men det er noen typer ull jeg kan bruke... Vet ikke hvilken type ull det er desverre, da det er bestemoren min som strikker lestene Men ullet føles mykt... x)
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #17 Skrevet 21. mars 2015 Etterhvert har jeg prøvd mye av ull, og jeg har oppdaget at absolutt alt klør! Ullundertøy kan jeg ikke ha på meg, uansett hvor godt merket er. Ullgenser eller jakke går bra, hvis jeg har noe annet under, og de ikke kommer i kontakt med huden. Kjøpte meg nettopp ei bukse (1300 kr) som var veldig behagelig å ha på. Så viser det seg at den består av 80% ull, og den klør etter 10 min. Veldig surt, og jeg prøver å bruke den, men den kommer nok ikke til å bli ofte brukt. Har også Pierre Robert ullstrømpebukser, og de kan jeg bruke til nød. De klør de også, men jeg klarer å sitte stille. Men ja, det er en irritasjon med kløe pga ull. Så er det jo sånn at alle vil bruke ull til babyer og småbarn. Finnes det kløfritt ull, så si fra. Hvis ikke, tenk på ubehaget ull medfører for spedbarn som ikke kan klø seg. Ull har blitt veldig populært, og du er omtrent en dårlig mor hvis ungen din ikke bruker ull INNERST mot huden. Huff, og skrekk, tenker jeg da! Ull innerst mot huden er noe jeg aller helst vil unngå. Er det noe forskjell på ullklær til baby og voksne som jeg ikke har fått med meg, sånn at babyklær i ull ikke klør like mye som voksenklær? Jeg håper virkelig det, for babyer bør ikke plages med sånt. Tro meg, en baby sier ifra når den har ubehag! Det er det minste problemet. Man finner fort ut om de tåler ull eller ikke! Anonymous poster hash: 0ee32...e64
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #18 Skrevet 21. mars 2015 Babyen vil jo si ifra dersom det er ubehagelig. "Huff, og skrekk, tenker jeg da!", du tenker det du ja. Det er ikke alle som klør av ull selv om du klør av ull. Ikke alle som har åpen nok "glugger" til å forstå det. Anonymous poster hash: 0ee32...e64
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2015 #19 Skrevet 21. mars 2015 Kari Traa klør, og har veldig lavt liv. Men Janus klør ikke på meg. Kan anbefale det. Og PR.Anonymous poster hash: 12fdc...023 Kari traa har absolutt ikke lavt liv om man er "normalvektig". Anonymous poster hash: 0ee32...e64 1
Carrot Skrevet 21. mars 2015 #20 Skrevet 21. mars 2015 For de aller fleste slutter det klø når plagget blir varnt. Har du prøvd Icebreaker sine produkt? De er laget av merino og er veldig gode, bedre enn Devold sine fineste produkter - jeg har mange av de. Jeg har også prøvd Kari Traa og de fleste andre på markedet siden vi er mye ute og på fjellet er kvalitet og comfort viktig for meg, men produktene fra Icebreaker er de beste.. Men, det er stor forskjell på denne type produkter og klær i ull til hverdagsbruk, jeg tror jeg ville dødd om jeg hadde en vanlig bukse i ull for eksempel rart med det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå