AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Jeg er allergisk mot katt, men jeg, samboer og stebarn ønsker oss veldig katt. Min samboer og jeg har ønsket oss det siden vi var små.. De er ikke allergiske, og min allergi er ikke sterk (selv om jeg er klar over at den kan bli sterkere ved å ha katt...). Jeg har katt hos min mor, og så lenge den ikke kommer opp i ansiktet mitt, går det fint og jeg reagerer ikke. Er det noen andre som er allergisk mot katt, som har det, og som eventuelt har noen råd/tips/metoder for at vi kan ha det? Kan en ta allergisprøyte eller tabletter osv, godt med renhold eller liknende? Anonymous poster hash: cdc7a...eee
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Både min mor og min tante har hatt katt hele livet og vært allargisk. Min eks samboer var veldig allargisk når vi begynnte å date, ble helt rød i øynene etter et par timer. Men etterhvertt ble han på en måte litt immun,men kun mot mine katter. Var aldri et problem de årene vi bodde sammen. Jeg tror nok det kan gå veldig greit. Men du må jo regne med å ta allargi medesin. Når det er sagt, synes jeg du skal tenke deg veldig nøye om, for jeg synes ikke det er greit om dere omplasserer eller avliver katten om det plutselig blir for drøyt, ivertfall når du på forhånd er klar over at du er allargisk. Kanskje dere kunne adobtert en voksen katt fra dyrebeskyttelsen. Så kan dere se hvordan det går, uten å vie 15 år til det? Anonymous poster hash: 92bbb...a92
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Det var egentlig en veldig god ide å adoptere en litt eldre pus. Om det skulle vise seg at jeg ikke kan ha det på sikt hadde det vært veldig synd, og jeg hadde nok ofret noen allergiske reaksjoner for at det ikke skulle gått ut over katten. Planen slik er hvertfall å ha kattefrie soner på soverommene. Som sagt har min mor katt, og jeg merker lite til det når jeg er de. Om den har sovet i sengen min hos mor, merker jeg at øynene er litt hovne dagen etter... Tror jeg skal tenke meg nøye om før jeg gleder familien med en pus... :/ Anonymous poster hash: cdc7a...eee
nattsvermer Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Jeg foreslår at du melder deg som fosterhjem før du får deg egen katt. Da får du testa allergien skikkelig og om det viser seg at du virkelig ikke tåler katt er det ikke lenge den bor hos deg 1
Tvist Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Hvordan er det med allergimedisin da, får du noen bivirkninger, eller kunne du brukt den daglig om nødvendig? Eller så kan du jo høre med legen om å få allregi vaksine. Ikke så utbredt enda, men skal ha gode virkninger tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Hva med en Sibirkatt? Den koster litt, men er allergivennlig, noen reagerer selvsagt også på denne rasen, så bør testes før evt. kjøp. Anonymous poster hash: fa0ff...aea
BeautyBox Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har ikke sterk katteallergi, altså jeg kjenner det godt spesielt om jeg ikke tar allergimedisin, blir rød på øynene og klør, og renner fra nesen. Men jeg klarer helt fint å ha katt, men må ta allergimedisin (tabletter, nesespray og øyedråper - særlig på vårparten da katten røyter pluss at jeg har pollenallergi) for å trigge allergien minst mulig. Personlig synes jeg det er såå verdt det, once a catlover always a catlover! 1
BeautyBox Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 Hva med en Sibirkatt? Den koster litt, men er allergivennlig, noen reagerer selvsagt også på denne rasen, så bør testes før evt. kjøp. Anonymous poster hash: fa0ff...aea Anbefaler TS å lese seg opp på hva som menes med "allergivennlig" katt før hun kjøper, da alle katter har midd, og det er midden vi reagerer på. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har allergi mot både katt og hund, men ikke sterk. Vi har både katt og hund. Jeg begynner å klø etter jeg har kost med dem, så jeg må vaske hendene med en gang etterpå. Men allergien min har ikke blitt verre. Jeg tar allergitabletter hver dag, merker ikke noen bivirkninger. Anonymous poster hash: dc89e...961 1
Gjest Gurgemeie Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Hva med en Sibirkatt? Den koster litt, men er allergivennlig, noen reagerer selvsagt også på denne rasen, så bør testes før evt. kjøp. Anonymous poster hash: fa0ff...aea Du kan ikke legge ut sånne bilder! Jeg blir helt katteunge-sjuk! Haha De var forøvrig VELDIG søte, da. Og til TS; det står enorm respekt av de som adopterer voksne katter, eller er fosterhjem for kattepuser som skal finne et godt hjem. Jeg, for min del, kunne ikke vært fostermamma for katter, da jeg sikkert hadde endt opp med å beholde alle som kom inn min dør Hadde jeg bodd i eget hus, hadde jeg nok gjort det også og blitt "crazy cat lady". Når det er sagt, så har min lillesøster blitt mer og mer tolerant ovenfor min pus. Før kunne hun ikke være i samme rom som han engang, men nå kan hun være hos meg i mange timer uten reaksjon. Diskuter det eventuelt med en veterinær, og fastlege. Lykke til! Håper dere får drømmepusen deres <3 1
Saraby Skrevet 6. mars 2015 #11 Skrevet 6. mars 2015 Fosterhjem for å prøve hvordan du reagerer over tid er nok lurt her! Jeg var bare litt allergisk tidligere (klødde litt i øyne osv.) Men etter et års tid med katt i hus ente det opp med at allergien min bare ble sterkere og sterkere og jeg ente til slutt på legevakta fordi jeg ikke fikk puste. Allergimedisiner hjelper ikke mot katt for min del lenger. Men det er jo veldig individuelt, noen merker bedring i allergien, mens andre ikke merker noe i det hele tatt
FangeLiv Skrevet 6. mars 2015 #12 Skrevet 6. mars 2015 Ja, jeg har sterk katteallergi men har to katter. Heller allergisymptomer enn et liv uten katt. 1
Mango Skrevet 14. mars 2015 #13 Skrevet 14. mars 2015 Jeg er allergisk mot katter, fant det ut etter jeg fikk pusen min. Jeg merker det heldigvis ikke noe særlig, bortsett fra i pollensesongen, da reagerer jeg veldig på katta. På vårparten løser jeg det med medisiner, soverommet er cat- free zone, dusjer og vasker meg ofte, vasker henda etter å ha rørt pus, støvsuge og vasking- ofte!
Gjest Anastasia Skrevet 14. mars 2015 #14 Skrevet 14. mars 2015 Hva med en Sibirkatt? Den koster litt, men er allergivennlig, noen reagerer selvsagt også på denne rasen, så bør testes før evt. kjøp. Anonymous poster hash: fa0ff...aea Akkurat sånn har jeg! Min er grå også Jeg reagerer veldig på andre katter men ikke på sibirkatt. Eneste ulempen er all røytinga, og pelsen setter seg ille fast i sengetøy og slikt. Men er veldig koselig med katt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå