Majott Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Etterhvert har jeg prøvd mye av ull, og jeg har oppdaget at absolutt alt klør! Ullundertøy kan jeg ikke ha på meg, uansett hvor godt merket er. Ullgenser eller jakke går bra, hvis jeg har noe annet under, og de ikke kommer i kontakt med huden. Kjøpte meg nettopp ei bukse (1300 kr) som var veldig behagelig å ha på. Så viser det seg at den består av 80% ull, og den klør etter 10 min. Veldig surt, og jeg prøver å bruke den, men den kommer nok ikke til å bli ofte brukt. Har også Pierre Robert ullstrømpebukser, og de kan jeg bruke til nød. De klør de også, men jeg klarer å sitte stille. Men ja, det er en irritasjon med kløe pga ull. Så er det jo sånn at alle vil bruke ull til babyer og småbarn. Finnes det kløfritt ull, så si fra. Hvis ikke, tenk på ubehaget ull medfører for spedbarn som ikke kan klø seg. Ull har blitt veldig populært, og du er omtrent en dårlig mor hvis ungen din ikke bruker ull INNERST mot huden. Huff, og skrekk, tenker jeg da! Ull innerst mot huden er noe jeg aller helst vil unngå. Er det noe forskjell på ullklær til baby og voksne som jeg ikke har fått med meg, sånn at babyklær i ull ikke klør like mye som voksenklær? Jeg håper virkelig det, for babyer bør ikke plages med sånt.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Har du prøvd det litt tykkere Devold ullet? Det er veldig mykt, mykere enn kari traa og bergans synes jeg i alle fall. Men jeg bruker det også da.. Anonymous poster hash: a6e95...5aa
Majott Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2015 Har du prøvd det litt tykkere Devold ullet? Det er veldig mykt, mykere enn kari traa og bergans synes jeg i alle fall. Men jeg bruker det også da.. Anonymous poster hash: a6e95...5aa Nei, har ikke prøvd det, men har sett at andre også anbefaler det. Men jeg har prøvd det meste, og alt klør. Det er til å holde ut utendørs, men innendørs er det en plage. Det var derfor jeg rettet oppmerksomheten mot babyer som blir utsatt for ull mot huden.
Gjest Tigress Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Det er kjempestor skilnad på folk når det gjeld kva dei kan tole av ull. Eg går med ull inst og ytst, mor mi får regelrett utslett av noko med 10% ull i. Eg hadde ikkje ullundertøy då eg var baby, av nett den grunnen, mor mi orka ikkje å ha ull på meg. Eg lev jo enda, så det er berre å unngå det. Elles trur eg vel ein unge ville skrike om det klødde, då. Det er rett og slett ikkje sikkert at du kan bruke ull nokon gong!
Majott Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2015 Det er kjempestor skilnad på folk når det gjeld kva dei kan tole av ull. Eg går med ull inst og ytst, mor mi får regelrett utslett av noko med 10% ull i. Eg hadde ikkje ullundertøy då eg var baby, av nett den grunnen, mor mi orka ikkje å ha ull på meg. Eg lev jo enda, så det er berre å unngå det. Elles trur eg vel ein unge ville skrike om det klødde, då. Det er rett og slett ikkje sikkert at du kan bruke ull nokon gong! Nei, tror ikke jeg kan det, etter mange forsøk. Og da tenker jeg på de barna som MÅ ha ull fordi foreldre vil, men som reagerer sånn som meg. Alle barn "skal" jo ha ull innerst nå, enten det er sommer eller vinter, og da tenker jeg at de kan jo også ha et veldig ubehag av det, sånn som jeg har. Tror kanskje jeg skal poste denne på barn og familie også
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Jeg tåler ikke noe av ull. Får utslett. Bruker istedet bambus, lin, bomull og viskose. Anonymous poster hash: 33def...846 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Ull er umulig for meg. Bruker jeg en ullgenser utenpå en skjorte har jeg røde kløende utslett mellom skjorteknappene og som ringer rundt håndleddene. Jeg liker lange ullstrømper om vinteren, slike som går opp til knærne eller høyere for å holde på varmen, men må dra dem over vanlige sokker og buksa, ellers klør det noe infernalsk. Og må ha tykkere bomullssokker under, nytter ikke med tynne, da klør det igjennom. Ullundertøy kan jeg bare glemme. Men to lag med bomull gjør ofte samme nytten som ull sånn i hverdagen for min del, så det er ikke noe stort problem. Anonymous poster hash: 6b2be...0b7 1
Auri Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Jeg er ganske følsom for ull, men kan fint bruke Pierre Robert og Cubus sitt ullundertøy. Men favoritten er fra change, blanding av ull og silke, kjennes ikke ut som ull i det hele tatt. Godt og varmt, og mykt og fin for min såre psoriasis-hud. Ellers er bambus gull, fantastisk materiale som har samme egenskapene som ull. Antibakterielt og temperaturregulerende. Har bare bambussokker nå, og neste vinter blir det kjøp av superundertøy i bambus også.
Sylvari Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 Håndterer ikke ull jeg heller. Går greit utenpå andre klær og det ikke kommer i kontakt med huden, men mot huden får jeg helt fnatt.
Serafina. Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 Blanding av ull og silke er mykt og godt. Det kan du prøve, hvis du ikke allerede har gjort det.
Kjibba Skrevet 9. mars 2015 #11 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Prøv bambus 👌 Endret 9. mars 2015 av Kjibba
Gjest kisskiss Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Etterhvert har jeg prøvd mye av ull, og jeg har oppdaget at absolutt alt klør! Ullundertøy kan jeg ikke ha på meg, uansett hvor godt merket er. Ullgenser eller jakke går bra, hvis jeg har noe annet under, og de ikke kommer i kontakt med huden. Kjøpte meg nettopp ei bukse (1300 kr) som var veldig behagelig å ha på. Så viser det seg at den består av 80% ull, og den klør etter 10 min. Veldig surt, og jeg prøver å bruke den, men den kommer nok ikke til å bli ofte brukt. Har også Pierre Robert ullstrømpebukser, og de kan jeg bruke til nød. De klør de også, men jeg klarer å sitte stille. Men ja, det er en irritasjon med kløe pga ull. Så er det jo sånn at alle vil bruke ull til babyer og småbarn. Finnes det kløfritt ull, så si fra. Hvis ikke, tenk på ubehaget ull medfører for spedbarn som ikke kan klø seg. Ull har blitt veldig populært, og du er omtrent en dårlig mor hvis ungen din ikke bruker ull INNERST mot huden. Huff, og skrekk, tenker jeg da! Ull innerst mot huden er noe jeg aller helst vil unngå. Er det noe forskjell på ullklær til baby og voksne som jeg ikke har fått med meg, sånn at babyklær i ull ikke klør like mye som voksenklær? Jeg håper virkelig det, for babyer bør ikke plages med sånt. har du prøvd ull med silke i? det klør ikke på meg. (så noen hadde nevnt det allerede) Endret 9. mars 2015 av kisskiss
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Bare sånn hvis du får utslett av ull får du nok utslett av ull- og silkeblanding også. Anonymous poster hash: 33def...846 1
Majott Skrevet 9. mars 2015 Forfatter #14 Skrevet 9. mars 2015 Tør ikke prøve ull/silke-blanding, nei. Men bambus skal jeg prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå