Gå til innhold

Kjøpe brukt til firma (AS) - Kvitteringer/bilag


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det problemfritt å kjøpe brukt til et firma?

Har et nystartet aksjeselskap og i oppstarten ser jeg det er mye å spare på å kjøpe kontor og datautstyr på finn.no i stedet for nytt.

Noen som vet hvordan dette blir i forhold til regnskap og skattemyndigheter osv?



Anonymous poster hash: 072b6...028
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du får skikkelige kvitteringer er det vel ikke noe problem.
Mannen i huset kjøpte også brukt kontorutstyr på Finn.no da han etablerte firma. ikke noe problem for regnskapsføreren så lenge han fikk kvittering på kjøpet.



Anonymous poster hash: 877e1...bfe
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du får skikkelige kvitteringer er det vel ikke noe problem.

Mannen i huset kjøpte også brukt kontorutstyr på Finn.no da han etablerte firma. ikke noe problem for regnskapsføreren så lenge han fikk kvittering på kjøpet.

Anonymous poster hash: 877e1...bfe

Hvordan ordner man dette da det kan være snakk om privatpersoner? Ta med kvitteringer selv som selger signerer på?

Anonymous poster hash: 072b6...028

  • Liker 1
Skrevet

Er det problemfritt å kjøpe brukt til et firma?

Har et nystartet aksjeselskap og i oppstarten ser jeg det er mye å spare på å kjøpe kontor og datautstyr på finn.no i stedet for nytt.

Noen som vet hvordan dette blir i forhold til regnskap og skattemyndigheter osv?

Anonymous poster hash: 072b6...028

Bare å lage kvitteringer, men husk at du ikke får mva fradrag dersom selger ikke er næringsdrivende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...