Gå til innhold

4 kg borte - men vekt stått stille 4 uker nå....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om meg:

40 år, 170 høy, veier 85 og skal ned til 72.

Bruker MFP og spiser 1450 kalorier daglig. Har hypotyreose (lavt stoffskifte) og er for tiden usikker på om jeg er godt nok medisinert.

Jeg går eller jogger sammenlagt 1 time daglig.

Jeg gikk raskt ned fra 89 til 85 men nå står jeg stille og har gjort det i 4 uker.

Er veldig påpasselig med å skrive opp hva jeg spiser og går aldri over 1450 kalorier. Jeg spiser ikke opp de kaloriene jeg forbrenner ved trening. Ikke så mye, ca 300 kalorier daglig, men likevel...

Jeg spiser variert og sunt, skeier ut litt i helgen - lørdager, da spiser jeg opp treningskaloriene for den dagen. dvs ca 300 kalorier som går til sjokolade.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dette til å løsne?

Jeg går hverken opp eller ned, står BOM stille på 85 blank. Utrolig kjipt.

Jeg er dårlig på å drikke vann, det skal sies. Vet ikke hvorfor det er så viktig. Drikker lett-saft eller cola zero og selvsagt noe vann, men ikke så mye som man skal visstnok.

Ellers mye ren mat, noe knekkebrød, mye egg, havregrøt, grønnsaker , lager mat fra bunnen.

Jeg ønsker ikke høre at jeg må OPP i kalori-inntak, mange påstår man må opp i 1500 kalorier, men det funker ikek for meg med lavt stoffskifte. Jegf MÅ ligge lavt for å i det hele tatt klare ta av....og 1450 er da jommen ikke galt.

Men hvordan kan det løsne?? Takker for tips...

Anonymous poster hash: 0f1ed...4ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har også stått litt fast i det siste, men det var for jeg var veldig redd og spiste litt lite i starten, nå har jeg lagt meg på et litt mer realistisk nivå som er ca 1500-1600 de dagene jeg trener og rundt 1300-1400 de dagene jeg ikke trener, men passer på å gå 10 000 skritt til dagen og forbrenne iallefall 2300 kalorier

nå begynner vekten og gå nedover igjen og jeg har nå på en måned gått ned 3,5 kg.. det går ikke så fort som jeg ønsker... regner med at det vil gå seg til etterhvert..

kanskje prøve å spise litt mindre karbohydrater og litt mer proteiner og prøve deg fram...

Endret av Dolly82
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også stått litt fast i det siste, men det var for jeg var veldig redd og spiste litt lite i starten, nå har jeg lagt meg på et litt mer realistisk nivå som er ca 1500-1600 de dagene jeg trener og rundt 1300-1400 de dagene jeg ikke trener, men passer på å gå 10 000 skritt til dagen og forbrenne iallefall 2300 kalorier

nå begynner vekten og gå nedover igjen og jeg har nå på en måned gått ned 3,5 kg.. det går ikke så fort som jeg ønsker... regner med at det vil gå seg til etterhvert..

kanskje prøve å spise litt mindre karbohydrater og litt mer proteiner og prøve deg fram...

Takk for svar. Mulig jeg kan legge meg noe høyere de dagene jeg går mye, men er usikker. Av erfaring vet jeg at jeg må ligge lavt for å klare dette med lavt stoffskifte.

Hvordan klarer du forbrenne 2300 kalorier daglig? Mener du at du forbrenner dette sammenlagt - altså inkludert basalforbrenning, eller at du svir av 2300 kalorier på bare trening? i såfall spiser vel du fryktelig lite..?

Jeg syns dette er vanskelig. Spiser mye proteiner, som regel omelett til lunsj og mye rent kjøtt til middag...hm...jeg må prøve få dette til å løsne iallefall...sukk...

Anonymous poster hash: 0f1ed...4ad

Skrevet

Jeg bruker Fitbit charge armbånd med pulsmåler og det er den daglige forbrenningen... Jeg forbrenner mindre enn sånne kalkulatorer sier

På bildet ser du min dag til dag forbrenning

post-89959-19505_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...