Gå til innhold

Hvordan kan jeg gjøre for å få barn, en håpløs kvinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg giftet oss 3 år, og vi har ikke barn. Jeg kom til min fast lege, etter noen undersøkelser fant jeg har hepatitt B, men den sykdommen er ikke alvorlig , så jeg trenger ingen medisisk behandling nå.

Men jeg fått brevet fra fertilitetssenter som sa at pga at jeg har hepatitt B, og det ligger smittsom fare, så de kan ikke gi meg noen fertilitetshjelp.

Jeg føler håpløst, hva kan jeg gjør videre for å få barn. Er det lovt at de ikke vil gi meg oss behandling?

Anonymous poster hash: 8af87...163
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil utsette folk for smitte?????

Skrevet

Ja de kan nekte dere dette.

Har du kronisk hepatitt b, eller er dette nettopp påvist? Hos de aller, aller fleste så ordner kroppen dette selv og en blir immun

Noen grunn til at du ignorerer de svarene du får angående smittefare ved å få barn?

Ved fødsel vil barnet i over 90% av tilfellene få overført sykdommen fra deg, og får da kronisk hepatitt b og være en smittefare for alle rundt seg, samt fare for skrumplever og leverkreft.

Dere bør også bruke kondom fremover om ikke du ønsker å smitte andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da er det nok såkalt "aktiv" hepatitt b du har? Da kan du dessverre ikke få assistert befruktning i Norge. Om dere har økonomisk mulighet, så kan dere kontakte danske fertilitetsklinikker, tror enkelte av dem vil godta dere?

Anonymous poster hash: a2406...9c5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du vil utsette folk for smitte?????

Tipper TS ikke helt forstår konsekvensene av å utsette andre for smitte, spesielt de uheldige der kroppen ikke klarer å hamle opp med viruset selv (skrumplever, bl.a., om jeg ikke husker feil?).

• Liker 3
Gjest Solstråla88
Skrevet

Mannen min og jeg giftet oss 3 år, og vi har ikke barn. Jeg kom til min fast lege, etter noen undersøkelser fant jeg har hepatitt B, men den sykdommen er ikke alvorlig , så jeg trenger ingen medisisk behandling nå.

Men jeg fått brevet fra fertilitetssenter som sa at pga at jeg har hepatitt B, og det ligger smittsom fare, så de kan ikke gi meg noen fertilitetshjelp.

Jeg føler håpløst, hva kan jeg gjør videre for å få barn. Er det lovt at de ikke vil gi meg oss behandling?

Ved smittsomme sykdommer får du ikke dekket dette i norge, de har loven på sin side. Dere kan jo høre med storken om de kan hjelpe dere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ved smittsomme sykdommer får du ikke dekket dette i norge, de har loven på sin side. Dere kan jo høre med storken om de kan hjelpe dere?

Eneste måten en får barn på da er gjennom samleie, uten hjelp fra instanser. Dersom en blir gravid på naturlig vis har man derimot rett på å få hjelp med vaksinering og ekstra påsyn underveis i svangerskapet.

Ut fra vaksineringen innen 24 timer (tror jeg det var) etter fødsel, synker sannsynligheten for smitte til barn fra 90 % til under 5 %.

Anonymous poster hash: 1784d...0cc

Skrevet

Eneste måten en får barn på da er gjennom samleie, uten hjelp fra instanser. Dersom en blir gravid på naturlig vis har man derimot rett på å få hjelp med vaksinering og ekstra påsyn underveis i svangerskapet.

Ut fra vaksineringen innen 24 timer (tror jeg det var) etter fødsel, synker sannsynligheten for smitte til barn fra 90 % til under 5 %.

Kilde på dette med vaksinering?

Gjest Solstråla88
Skrevet

Hvis de trenger hjelp til å få barn hjelper det lite med samleie du. Men i norge får man ikke ivf ved slike sykdommer, derav råd om danmark

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de trenger hjelp til å få barn hjelper det lite med samleie du. Men i norge får man ikke ivf ved slike sykdommer, derav råd om danmark

Siterte din tråd fordi den var aktuell i forhold til dette. Så mente det egentlig ikke som en rettelse på deg. Rådet ditt var meget så korrekt :)

AnonymBruker
Skrevet

Da er det nok såkalt "aktiv" hepatitt b du har? Da kan du dessverre ikke få assistert befruktning i Norge. Om dere har økonomisk mulighet, så kan dere kontakte danske fertilitetsklinikker, tror enkelte av dem vil godta dere?

Ja, jeg har det kroniske hepatitt, men ikke aktiv, kroppen min virker normalt, og legen min sa at jeg ikke trenger noen behandling.

Jeg mener jeg bare ønsker å kunne ha noe undersøkelse, f.eks. livmor, oviduct, pluss mannens sperm, er alt i orden. Kan jeg få disse undersøkelse?

Ja, selvfølgelig, vi ønsker å ha barn gjennom samleie. Jeg er 33, og mannen er 31.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Siterte din tråd fordi den var aktuell i forhold til dette. Så mente det egentlig ikke som en rettelse på deg. Rådet ditt var meget så korrekt :)

Da missforsto jeg i gravid tåka😉 beklager

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje mitt ekteskap skal slutte pga at jeg ikke kan få barn og samtidig kan heller ikke få hjelp fra fertilitetssenter.

Jeg har ikke fortalt det som jeg har hepatitt B til mannen min. Veldig håpløs og bedrøvet.....

AnonymBruker
Skrevet

skjønner ikke en dritt av det du skriver..

Anonymous poster hash: 4ee00...3b5

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Kanskje mitt ekteskap skal slutte pga at jeg ikke kan få barn og samtidig kan heller ikke få hjelp fra fertilitetssenter.

Jeg har ikke fortalt det som jeg har hepatitt B til mannen min. Veldig håpløs og bedrøvet.....

Du bør ta kontakt med storken i danmark, kanskje de kan hjelpe deg.

AnonymBruker
Skrevet

skjønner ikke en dritt av det du skriver..

Anonymous poster hash: 4ee00...3b5

Jeg forstår henne helt fint

Anonymous poster hash: dfd2f...41a

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke mannen din at du har hepatittt B?

Anonymous poster hash: 318c4...800
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke mannen din at du har hepatittt B?

Anonymous poster hash: 318c4...800

Det er jeg som har hepatitt B, ikke mannen min.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Det er jeg som har hepatitt B, ikke mannen min.

Det burde du fortelle han.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...