Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøverr å bli gravid, blir jeg gravid nå så dette blir da enten november eller desember barn, men jeg har virkelig ikke lyst på barn i desember. Ikke for min del, men for dens egen. Blir jo den siste personen som blir 18 og får jo dermed ikke vært med på så mye. Er det teit å ta pause i prøveperioden?

NOen andre som tenker slik?

Anonymous poster hash: 28a58...654

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi kjører på som vanlig :)

Anonymous poster hash: 64f27...e60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Tull og tøys!

Jeg har bursdag på nyttårsaften, og desidert yngst i klassen i alle år. Det var ALDRI noe problem.

Jeg er tvert imot glad jeg er født sent på året, jeg. Kom meg ut i jobb et helt år yngre enn de eldste klassekameratene, og får følgelig et ekstra år med lønn, som jeg liker å tenke på det som :P Et år yngre ferdig med utdanning, greit når man skal få barn også.

Anonymous poster hash: 09ecf...923
  • Liker 1
Skrevet

Her gikk vi bevisst inn for å få barn tidlig på året.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida, er ikke teit :) Man har en del litt teite og irrasjonelle tanker, men så lenge de ikke skader deg eller barnet gjør det vel ingenting.

Tror mange tenker slik, selv om vi selvfølgelig bare burde tenke på gleden ved dette nye fantastiske mennesket som er vårt, og håpe på at alt står bra til med det.

Jeg hadde ideer om når jeg ville/ikke ville gå gravid, men jeg hadde ikke så sterke meninger om november, desember barn. Mannen min er novemberbarn og følte aldri at dette var problematisk...

Jeg fikk et barn i november og et i desember :) Følte litt på at den ene gutten var litt vel umoden da han skulle begynne på skolen som 5-åring, og eldstemann har nå begynt å snakke litt om "søren, jeg er sistemann som blir 15 og kan trene på Fresh" etc. Jeg prøver å fortelle han at han er heldig siden han egentlig har et "ekstra år" etter at han er ferdig med ungdomskole og videregående. Han blir jo faktisk fortere ferdig, siden han begynte tidlig.

Går nok bra uansett!

Anonymous poster hash: 3eccd...feb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv novemberbarn, og synes faktisk det var litt problematisk. Nå som jeg er voksen, begynner jo fordelene å komme (sist til å fylle 30 osv.), men hvis jeg skulle ha barn, ville jeg ønsket at det ble født i første halvdel av året.

Anonymous poster hash: 6f6cc...a25
Skrevet

Vi fortsetter som normalt, og vil heller ha et desemberbarn enn januar - men er like glad uansett hva og når 😊😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er desember barn, født like før jul, og har aldri hatt noen problemer med det.

Mange tenker kjedelig å ha bursdag like rundt juletider, men mine foreldre overkompenserte

for det når det gjaldt gaver. Og var aldri slik at man måtte bare ønske seg "store" ting til

bursdag. Det hadde i så fall vært litt kjipt, å måtte ønske seg sykkel til jul og ikke fått brukt

den før til sommeren igjen. Har heller aldri hatt noe problem med at jeg var yngre enn de

andre, selv om jeg jo da var nesten ett helt år yngre enn de som var født i januar i klassen.

Så det blir hva du gjør det til mener nå jeg. Fordelen nå som jeg er eldre, når venninner

huffer seg over å bli eldre, så er det nesten ett helt år til jeg er på samme alder, he he :)

Anonymous poster hash: 15686...af4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har eggløsning i dag og om jeg blir gravid nå så får jeg termin i mnd skiftet nov des. Akkurat det syns jeg er greit.

Men neste eggløsning kommer vi ikke til å prøve fordi jeg ikke har lyst til å ha termin i jula.

Har to små barn fra før og har ikke lyst til å "forskiple" jula for de med en fødsel(høres sikkert litt rart ut, men sånn tenker jeg hvertfall). Samtidig vet jeg hvor tungt det er å gå gravid de siste ukene, noe jeg ser på som lite forenlig med førjulstid og julefeiring.

Men eldstemann er født tidlig i januar og med han var det ikke aktuelt å droppe prøving, eller det vil si, vi prøvde ikke så aktivt, fordi vi hadde gitt litt opp(hadde prøvd i et år) men jammen satt den ikke.

Så vi tar en pause i prøving neste mnd(om det mot formodning ikke skulle klaffe nå da...). Da er vi på hyttetur med svigers også, så sjansene for å få prøvd noe er vel små.

Anonymous poster hash: 2cc91...c84
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født tidlig januar og for meg har det alltid vært digg at jeg kunne være så tidlig ute med alt. For det er slik det føles. Det var også gøy å være eldst i klassen.

Anonymous poster hash: 99bce...4d4
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi tenkte ikke på det, men nå tok det lang tid før jeg ble gravid.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg håper på et desemberbarn for det betyr at jeg blir gravid i denne ppen. Jo tidligere, jo bedre. Tiden på året spiller ingen rolle for oss.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vær nå glad at dere har muligheten til å bli gravide og bære fram et barn, slike ting er kun bagateller som en skal gi blaffen i.

Anonymous poster hash: be74d...254
  • Liker 3
Skrevet

Har faktisk tenkt tanken selv... har mensen nå, og vet ikke helt når el kommer... pleier å kkome så forskjellig :) men blir jeg gravid i denne pp så får jeg termin i midten på desember.. syns litt synd på ungen, men får bare tenke at h*n var veeldig ønsket da😅 hehe! Vi mistet i november, så jeg vil egentlig bare bli gravid igjen så fort som mulig, så får heller barnet "kjefte" på meg når h*n blir eldre :P hehe

Skrevet

Tenker selv at det kanskje blir litt kjedelig med bursdag midt opp i julaften og alt annet, men vi hadde nok ikke tatt pause i prøvinga av den grunn.

Skrevet

Jeg kastet p-pilla 22. februar og er offisielt prøver. Av det jeg har lest virker det som for de aller fleste at det tar en del PP før man tester positiv. Jeg lar derfor ikke en PP gå til spille :) Ville helst vært gravid i går hehe. Utålmodig ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kastet p-pilla 22. februar og er offisielt prøver. Av det jeg har lest virker det som for de aller fleste at det tar en del PP før man tester positiv. Jeg lar derfor ikke en PP gå til spille :) Ville helst vært gravid i går hehe. Utålmodig ;)

Samme tenker jeg :) er på 4. pp nå og vil helst ha blitt gravid i pp1 ;)

Skrevet

Når vi startet prøvingen tenkte vi å pause for å slippe å få desemberbarn. Men nå når vi er i gang så bryr vi oss ikke om det likevel, vi ønsker bare at spiren sitter så snart som mulig :)

Jeg har EL nå, og vil få termin helt i slutten av november hvis spiren sitter og har så lang syklus at neste pp vil gi en termin i begynnelsen av januar så vi slipper i grunn desember uansett når jeg tenker meg om ;)

Skrevet

Samme tenker jeg :) er på 4. pp nå og vil helst ha blitt gravid i pp1 ;)

Lykke til! :) Håper den sitter snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...