AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Jeg bor i en hybel og har sagt opp og flytter ut innen 1. juni. Utleier har nå bedt om å ha visning her til helgen som jeg har sagt ja til. Jeg bare lurer på om noen vet litt mer om hva som er "rett og galt" innen dette området. Jeg er en ung jente og er uerfaren. Det første jeg lurer på er om det er vanlig/greit at de vil ha visning NÅ siden det er 4 måneder før en eventuell ny leieboer skal flytte inn. Ser for meg i verste tilfellet at jeg må ha visninger hver uke i 4 måneder grøss.... altså: Hvor mange visninger og hvor hyppig ville dere sagt var greit for begge parter? En annen ting er at jeg lurer på hvor ryddig det må være. Jeg holder det ganske ryddig og rent. Må jeg fjerne personlige eiendeler på pulten min? må jeg rydde i klesskapet for at de skal se inni klesskapet?? må jeg skrubbe dusjen? fjerne alt av personlige eiendeler og ting tang? Jeg skjønner at det skal se presentabelt ut, men hvor grundig og kommer de til å titte inni skaper og slikt :S ? Anonymous poster hash: 76b96...e6f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Du er pliktig å la utleier ha visninger, men utleier skal avtale tidspunkt osv. med deg. Du kan jo avtale tidspunkt du ikke er hjemme dersom det er stressende med folk rundt deg. Hold det ryddig, men du trenger ikke rydde vekk egne eiendeler - du bor der enda og skal kunne ha tingene der. Anonymous poster hash: 3fca9...d22 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Jeg var på visning i en leilighet hvor leietakerne fortsatt bodde der. Det var rent og pent, men ikke "strøkent" og det var det vel heller ingen som forventet heller. Du trenger absolutt ikke rydde inne i skap og niskrubbe hele leiligheten, men at den er presentabel, ryddig og ganske ren er vel å forvente Tror de færrste vil drive å titte inni skap og slikt når det fortsatt bor en person der.. jeg ville syns det var ganske merkelig Anonymous poster hash: 1a927...8cc
Poserose Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Vi pleide å ha visninger uten utleier da vi fikset det selv i kollektivet. Folk hadde det ryddig men alle personlige eiendeler var der enda. Bare ha det slik at du er komfortabel med at en fremmed kommer og kikker. Jeg hadde ikke ryddet i klesskapet. Aner ikke hva du er pliktig til, men hverken du eller huseier vil vel være opptatt med visninger? Han er jo interessert i å få det unna så fort som mulig han også.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Tror de færrste vil drive å titte inni skap og slikt når det fortsatt bor en person der.. jeg ville syns det var ganske merkelig Anonymous poster hash: 1a927...8cc Man titter jo stort sett inn i skap for å se hvordan det er. Anonymous poster hash: b3330...543
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 TS her Takker for svar! Nå har jeg en bedre ide av hva som forventes Var litt bekymret siden utleiere er ekstremt stresset og redde for å ikke få leid ut, så jeg så for meg rene festuken her med visninger i hytt og pine Anonymous poster hash: 76b96...e6f
Colargol Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 (endret) Man titter jo stort sett inn i skap for å se hvordan det er. Anonymous poster hash: b3330...543 Kjøkkenskap kanskje, og på badet, men ikke private skuffer og skap -de vet jo at de er fulle av noen andres eiendeler. Skal du være der under visning? For da kan du forberede deg og "ta over" visningen litt ved å være den som viser rundt, den som åpner skuffer og skap (da vet jo hvilke som har mer rot enn andre) og kun forteller/forklarer om det du ikke vil vise frem. Endret 6. mars 2015 av Colargol
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 TS her Jeg skal ikke være tilstede. Alle skap og skuffer er ganske ryddige med unntak av klesskapet.. Der ligger alt i en haug pretty much. Anonymous poster hash: 76b96...e6f
Colargol Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 (endret) TS her Jeg skal ikke være tilstede. Alle skap og skuffer er ganske ryddige med unntak av klesskapet.. Der ligger alt i en haug pretty much. Anonymous poster hash: 76b96...e6f Men da er jo ting greit -rydd unna dildoer og private ting som ligger åpentlyst (brev f.eks), ikke la de ligg øverst i skuffene heller sånn just in case. Når en leier så ser en ofte litt ekstra på bad/toalett og kjøkken som nevnt tidligere, så de er de viktigste rommene å holde ryddig etter min mening. Ellers så synes jeg du bør prate med utleier å høre litt om dette med visninger, det skal ikke gå utover deg mer enn det du sier ja til -og du har lov til å si i fra om at du ikke ønsker huset fullt av folk hver lørdag -samtidig som at det selvsagt er viktig at du stiller opp så de kan få tak noen nye gode leieboere. Endret 6. mars 2015 av Colargol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå