AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Det ER så godt den dagen stebarna drar til moren sin for å være en uke.. Da kan jeg vaske og rydde slik at det kan være ryddig i en hel uke! Med bare ett barn blir det ikke så mye rot.. Jeg kan sette meg ned å slappe av når minstemann har lagt seg, se på det jeg vil på tv, trenger ikke lage middag hver dag, vasker klær EN dag ila. en uke. HERLIG!! Men, SÅ godt det er når de kommer tilbake til oss. Da er jeg ikke så mye alene, far er mer hjemme, om vi skal noe på kvelden så er eldstejenta barnevakt, vi er mange rundt middagsbordet, vi voksne får sove lenge i helgen(halleluah), og vi får gjort så mye mer.. Flere som har det sånn? Anonymous poster hash: 4ea31...586
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Hvorfor er far mer hjemme når stebarna er hjemme? Betyr det at han mindre hjemme med deres barn når stebarna er borte? Anonymous poster hash: 0e9d2...e19 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Hvorfor er far mer hjemme når stebarna er hjemme? Betyr det at han mindre hjemme med deres barn når stebarna er borte? Anonymous poster hash: 0e9d2...e19 Ja... Da tar han som regel igjen en del jobbing på kveldstid.. Anonymous poster hash: 4ea31...586
Jade Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 (endret) Vær forsiktig med hvordan du uttrykker din glede over dette. Det er lett å misforstå. Synes det er fint at dere har det bra både når stebarn er hos mor og hos dere. :-) Og greit at far har mulighet til å flekse på arbeidet så han får mer tid til barna. Går ut i fra at det er etter barnets leggetid han jobber om kvelden. Endret 6. mars 2015 av Jade 1
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Det ER så godt den dagen stebarna drar til moren sin for å være en uke.. Da kan jeg vaske og rydde slik at det kan være ryddig i en hel uke! Med bare ett barn blir det ikke så mye rot.. Jeg kan sette meg ned å slappe av når minstemann har lagt seg, se på det jeg vil på tv, trenger ikke lage middag hver dag, vasker klær EN dag ila. en uke. HERLIG!! Men, SÅ godt det er når de kommer tilbake til oss. Da er jeg ikke så mye alene, far er mer hjemme, om vi skal noe på kvelden så er eldstejenta barnevakt, vi er mange rundt middagsbordet, vi voksne får sove lenge i helgen(halleluah), og vi får gjort så mye mer.. Flere som har det sånn? Anonymous poster hash: 4ea31...586 Ja, det er vel greit å bruke stebarna til det da ja.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har det på samme måten. Elsker stebarna mine, men synes det er veldig godt annenhver helg når de er hos mora. Jeg savner voksentid og alenetid med sambo, og jeg må også innrømme at jeg er lei av å hele tiden rydde og vaske etter dem. Anonymous poster hash: 4f7d4...192 1
Kattugla Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Ja, det er vel greit å bruke stebarna til det da ja. For de fleste er det helt naturlig at de eldste barna i en familie hjelper til med det ene og det andre, f.eks å passe på de yngste barna. Jeg selv tenker at i en familie er det normalt at alle er med på å dra lasset og hjelpe hverandre - stebarn eller ei.. 9
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 For de fleste er det helt naturlig at de eldste barna i en familie hjelper til med det ene og det andre, f.eks å passe på de yngste barna. Jeg selv tenker at i en familie er det normalt at alle er med på å dra lasset og hjelpe hverandre - stebarn eller ei.. Vel, det er ikke naturlig at stebarn skal avlaste stemora som så tydelig kun er så glade for å ha dem der til å avlaste seg nei.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 Jeg kjenner mange som føler slikt om sine egne, ikke-stebarn også, jeg Som synes det er skikkelig deilig å ha litt barnefri, og så er det ekstra deilig når ungene kommer hjem igjen. Anonymous poster hash: 53886...8ac 2
Kattugla Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Vel, det er ikke naturlig at stebarn skal avlaste stemora som så tydelig kun er så glade for å ha dem der til å avlaste seg nei. I en velfungerende familie er det viktig at alle er en del av familien på både "godt og vondt". M.a.o det er ikke bare foreldrene (i dette tilfellet far og stemor) som skal stille opp for ungene, men ungene må faktisk også bidra og hjelpe til. Jeg er selv skilsmissebarn og ser det ikke som verdens undergang at store barn må passe sine små søsken av og til. 4
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2015 #11 Skrevet 6. mars 2015 I en velfungerende familie er det viktig at alle er en del av familien på både "godt og vondt". M.a.o det er ikke bare foreldrene (i dette tilfellet far og stemor) som skal stille opp for ungene, men ungene må faktisk også bidra og hjelpe til. Jeg er selv skilsmissebarn og ser det ikke som verdens undergang at store barn må passe sine små søsken av og til. Vel, jeg er ikke skilsmissebarn og reagerer dermed når en stemor skriver at hun er så glad for å få sove lenger når stebarna er på besøk.
Timza Skrevet 6. mars 2015 #12 Skrevet 6. mars 2015 Vel, jeg er ikke skilsmissebarn og reagerer dermed når en stemor skriver at hun er så glad for å få sove lenger når stebarna er på besøk. Snakk om å ta ut ting kun for å angripe. Leste du resten? Eller trekker du bare ut ord slik at du kan angripe dem? 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #13 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har ikke stebarn, kun biologiske barn, men jeg er helt enig! Jeg koser meg når de er noen dager borte. Da slipper jeg vekking, klesvask, kjøring/henting, og jeg kan lage den maten mannen og jeg vil ha. Og jeg er glad når de kommer hjem igjen. Da kan de hjelpe meg med rydding, vasking, klesvask, og de gir meg middagstips. Anonymous poster hash: dd29b...c56 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #14 Skrevet 6. mars 2015 Ja, det er vel greit å bruke stebarna til det da ja. Har du tenkt på at de eldste barna kanskje liker å hjelpe til med småsøsken? Spesielt jenter i en viss alder syns ofte det er stas etter min erfaring. Vi har ofte min samboers småsøsken på overnatting, og da pleier eldstejenta på 13 å sette alarmen sin tidlig på morgenen, slik at hun er sikker på at hun våkner før oss og datteren vår. Da sniker hun seg inn og henter lillemor, slik at hun får noen timer alene med henne. Kos for henne, og veldig deilig for oss som får sove ut. Jeg blir stadig vekk overrasket over hvor mange surmagede mennesker det ser ut til å være på kvinneguiden. Snakk om å ta alt i verste mening og snu det til noe negativt. Makan for noen bitterfitter. Anonymous poster hash: 4a871...365 5
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2015 #15 Skrevet 6. mars 2015 Har du tenkt på at de eldste barna kanskje liker å hjelpe til med småsøsken? Spesielt jenter i en viss alder syns ofte det er stas etter min erfaring. Vi har ofte min samboers småsøsken på overnatting, og da pleier eldstejenta på 13 å sette alarmen sin tidlig på morgenen, slik at hun er sikker på at hun våkner før oss og datteren vår. Da sniker hun seg inn og henter lillemor, slik at hun får noen timer alene med henne. Kos for henne, og veldig deilig for oss som får sove ut. Jeg blir stadig vekk overrasket over hvor mange surmagede mennesker det ser ut til å være på kvinneguiden. Snakk om å ta alt i verste mening og snu det til noe negativt. Makan for noen bitterfitter.Anonymous poster hash: 4a871...365 Bitterfitte når vi setter spørsmålstegn ved HI?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #16 Skrevet 6. mars 2015 Vel, jeg er ikke skilsmissebarn og reagerer dermed når en stemor skriver at hun er så glad for å få sove lenger når stebarna er på besøk. Stebarna er på besøk? Anonymous poster hash: 99473...666 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #17 Skrevet 6. mars 2015 Ja... Da tar han som regel igjen en del jobbing på kveldstid.. Anonymous poster hash: 4ea31...586 Så da får du i teorien aldri en kveld med han alene da. For de andre kveldene er han vel med stebarna? Anonymous poster hash: 0e9d2...e19 1
Kattugla Skrevet 6. mars 2015 #18 Skrevet 6. mars 2015 Vel, jeg er ikke skilsmissebarn og reagerer dermed når en stemor skriver at hun er så glad for å få sove lenger når stebarna er på besøk. Da bør du kanskje ikke være helt så skråsikker, i og med at du ikke har noen erfaring av dette selv. Det inntrykket jeg sitter igjen med er at TS har hjelpsomme og hyggelige stebarn og at hun setter pris på de. 2
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2015 #19 Skrevet 6. mars 2015 Da bør du kanskje ikke være helt så skråsikker, i og med at du ikke har noen erfaring av dette selv. Det inntrykket jeg sitter igjen med er at TS har hjelpsomme og hyggelige stebarn og at hun setter pris på de. Det inntrykket sitter ikke jeg med etter og ha lest HI.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #20 Skrevet 6. mars 2015 Føler det er samme person som lager disse stebarna trådene jeg. Barna er alltid en uke hos far og stemor, og far og stemor har et lite barn sammen, Og far jobber så og si døgnet rundt den uka stebrna ikke er der. Merkelig at det er så mange som har nesten identisk situasjon her inne....Anonymous poster hash: cb84e...304 Tror det har blitt ganske vanlig? Mann har barn fra før, dame har ingen og de får felles barn. Jeg er også i den situasjonen, bortsett fra at far ikke har 50/50. Anonymous poster hash: 99473...666 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå