AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Jeg skal på hotell i 1 uke, der er det ikke kjøleskap, og jeg kommer til å være ute av stand til å bevege meg noe særlig (dermed ikke mulighet til å gå å kjøpe meg mat pr. dag). Vet ikke helt hvordan type mat jeg kan kjøpe, som jeg kan ha på hotellrommet mitt og som holder i 1 uke? Har tenkt litt på salat, men det holder vel neppe. Tenker å ta med meg brød og syltetøy, men er vel begrenset hvor lenge 1 brød holder. Jeg er også laktoseintolerant, så jeg tenkte kanskje å bake kanelsnurrer jeg kunne tatt med? Går det ann å steke noe kylling og ta med i en matboks? Hvor lenge holder dette? Anonymous poster hash: d005b...3a7
Gjest Margit Spat Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Kyllingen vil bli sur i løpet av svært kort tid, så det trenger du ikke tenke på, engang. Knekkebrød og spekeskinke holder seg i lang tid. Hvis det er vannkoker på rommet, kan du også lage diverse rett-i-koppenmåltider, nudler etc. Har hotellet rom-service? I så fall har du jo muligheter til å få fersk mat på den måten.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Ingen typer kjøtt holder i 1 uke uten kjøleskap. Definitivt ikke kylling! Tror nok du må satse på hermetikk. Tunfisk/laks/makrell/skinke/kalkun på boks.Ta med frukt. Polarbrød holder seg fint en uke, blir kanskje litt tørt, men skitt au. Tacolefser holder seg også bra, om du pakker dem tett. Ta med frukt. Det finnes også wok-blandinger på boks, men om de er noe gode kalde er et annet spørsmål... Alternativt kan du bestille mat på døren. Enten fra peppes, eller roomservice. Om hotellet har restaurant kan du jo bruke den. Anonymous poster hash: d2a81...4ae 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Knekkebrød! Eller du kan bake/kjøpe horn, pizzasnurrer, rundstykker, vafler, brød ol som du kan ha med. Du kan jo spise dette de første dagene, og når det blir litt tørt kan du ta knekkebrød Pålegg kan være avokado, banan, eple, tomat, pære, bær... De kan moses eller skjæres i skiver. Smørepålegg som nugatti, syltetøy, hapå, banos, peanøttsmør, honning, skinkeost/makrell i tomat på tube. Hvis du kjøper porsjonspakker kan du kjøpe makrell i tomat, laksepålegg, leverpostei.. Brunost funker også. Som sagt hvis du har med vannkoker kan du spise rett-i-koppen retter, nudler, koke egg! Anonymous poster hash: 163df...e38
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Er meg over, ble visst postet som AB Anonymous poster hash: 163df...e38
absinthia Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Tørrmelk, knekkebrød, syltetøy, kaviar, småbokser med leverpostei, makrell i tomat o.l. , margarin, tunfisk på boks, honning, tomater og agurk holder en stund, epler, appelsin og annen frukt, uåpnet juice. Brød holder jo noen dager, selv om ikke alle holder en uke.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Bestill noe til rommet? Anonymous poster hash: bd308...9fa
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #8 Skrevet 6. mars 2015 En hotellansatt eller en annen person kan sikkert handle for deg en gang eller to. Skulle gjerne gjort det om jeg var i nærheten av det hotellet. Jeg bor i gokk, så det er nok ikke her ditt hotell er. Anonymous poster hash: bd308...9fa 2
Gjest Lille-pus Skrevet 6. mars 2015 #9 Skrevet 6. mars 2015 (endret) Knekkebrød, syltetøy, honning, pålegg på tube (om du tåler smøreost, kaviar o.l.), sjokoladepålegg i boks (igjen med forbehold om at du tåler det). Jeg forstår hovedinnlegget ditt som det er et sykehushotell du skal være på? Da ville jeg ringt dem og spurt hvordan det organiseres med mat for pasienetene som ikke kommer seg langt i oppholdstiden. Endret 6. mars 2015 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #10 Skrevet 6. mars 2015 Du kan jo også ta med deg en kjøleboks, så har du litt flere muligheter. Litt stusselig å leve på knekkebrød med tubeost i en uke, liksom... Anonymous poster hash: d2a81...4ae 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #11 Skrevet 6. mars 2015 Jeg skal ikke være på sykehushotell nei, og hotellet har automatisk innsjekk og utsjekk og 1 resepsjonist så tror ikke de kan handle for meg. Uansett, takk for masse gode tips, fikk masse inspirasjon og det hjalp veldig. Skal ta med brød, rundstykker, kjøpe litt pizzaruller, pålegg i små bokser og frukt. Har desverre ikke råd til å bestille så mye til rommet, hehe. Må få sjekket ut om det er vannkoket der, da går jeg for nudler og engangsretter også. Anonymous poster hash: d005b...3a7
Brunhilde Skrevet 6. mars 2015 #12 Skrevet 6. mars 2015 Kanskje du kan ta med deg en liten vannkoker om det ikke finnes en der? 2
Gjest Lille-pus Skrevet 6. mars 2015 #13 Skrevet 6. mars 2015 Jeg skal ikke være på sykehushotell nei, og hotellet har automatisk innsjekk og utsjekk og 1 resepsjonist så tror ikke de kan handle for meg. Uansett, takk for masse gode tips, fikk masse inspirasjon og det hjalp veldig. Skal ta med brød, rundstykker, kjøpe litt pizzaruller, pålegg i små bokser og frukt. Har desverre ikke råd til å bestille så mye til rommet, hehe. Må få sjekket ut om det er vannkoket der, da går jeg for nudler og engangsretter også.Anonymous poster hash: d005b...3a7 Er du helt sikker på at det er forsvarlig å være en hel uke på et hotell når du er i en tilstand som du selv beskriver som: Jeg skal på hotell i 1 uke, der er det ikke kjøleskap, og jeg kommer til å være ute av stand til å bevege meg noe særlig (dermed ikke mulighet til å gå å kjøpe meg mat pr. dag). Vet ikke helt hvordan type mat jeg kan kjøpe, som jeg kan ha på hotellrommet mitt og som holder i 1 uke? Har tenkt litt på salat, men det holder vel neppe. Tenker å ta med meg brød og syltetøy, men er vel begrenset hvor lenge 1 brød holder. Jeg er også laktoseintolerant, så jeg tenkte kanskje å bake kanelsnurrer jeg kunne tatt med? Går det ann å steke noe kylling og ta med i en matboks? Hvor lenge holder dette? Anonymous poster hash: d005b...3a7 - nå maser jeg fryktelig, men du skal altså reise til og være på dette hotellet helt alene i en tilstand hvor du kommer til å være ute av stand til å gå ut for å kjøpe deg noe å spise? Unnskyld om du synes jeg snuser nå, men jeg blir faktisk litt bekymret... kunne du hatt med deg en slektning f.eks. slik at du hadde litt assistanse? 6
super-ida Skrevet 6. mars 2015 #14 Skrevet 6. mars 2015 Real turmat , kjøpes på feks xxl, spekeskinke, spekepølse holder seg godt, pesto, babybel-ost,
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #15 Skrevet 7. mars 2015 Er du helt sikker på at det er forsvarlig å være en hel uke på et hotell når du er i en tilstand som du selv beskriver som: - nå maser jeg fryktelig, men du skal altså reise til og være på dette hotellet helt alene i en tilstand hvor du kommer til å være ute av stand til å gå ut for å kjøpe deg noe å spise? Unnskyld om du synes jeg snuser nå, men jeg blir faktisk litt bekymret... kunne du hatt med deg en slektning f.eks. slik at du hadde litt assistanse? Slutt å snoke så veldig. Anonymous poster hash: 6defc...480 2
Wonderbitch Skrevet 7. mars 2015 #16 Skrevet 7. mars 2015 Er du helt sikker på at det er forsvarlig å være en hel uke på et hotell når du er i en tilstand som du selv beskriver som: - nå maser jeg fryktelig, men du skal altså reise til og være på dette hotellet helt alene i en tilstand hvor du kommer til å være ute av stand til å gå ut for å kjøpe deg noe å spise? Unnskyld om du synes jeg snuser nå, men jeg blir faktisk litt bekymret... kunne du hatt med deg en slektning f.eks. slik at du hadde litt assistanse? Hehe. Jeg må si at må si at det jeg for min del reagerte mest på var ikke selve situasjonen, men at TS trenger holdbar mat, og det første hun tenker på er kylling! Jeg synes du bør ta med deg vannkoker ts, da får du litt variasjon. (Man får sånne små til 99,- og den har du jo i etterkant også.) 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #17 Skrevet 7. mars 2015 Er du helt sikker på at det er forsvarlig å være en hel uke på et hotell når du er i en tilstand som du selv beskriver som: - nå maser jeg fryktelig, men du skal altså reise til og være på dette hotellet helt alene i en tilstand hvor du kommer til å være ute av stand til å gå ut for å kjøpe deg noe å spise? Unnskyld om du synes jeg snuser nå, men jeg blir faktisk litt bekymret... kunne du hatt med deg en slektning f.eks. slik at du hadde litt assistanse? Skal garantert ta en operasjon, mest sannsynlig i utlandet. Har gjort det selv da, men da hadde jeg med meg samboer + at vi bodde på sykehuset så vi fikk mat der og samboer kunne handle. Hadde ikke mulighet til å bevege meg i det hele tatt omtrent. Jeg ville tatt med vannkoker (uansett om der er vannkoker, tenk om den er ødelagt) Og så ville jeg kjøpt masse rett i koppen supper, nudler, havregryn osv. Hadde tatt med polarbrød, knekkebrød, smøreost, syltetøy på sånn squeezetube, leverpostei (den gule boksen) masse godteri, chips og brus. Anonymous poster hash: 2a518...36c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #18 Skrevet 7. mars 2015 Slutt å snoke så veldig. Anonymous poster hash: 6defc...480 Neimen, nå må du slappe av. Når TS skriver at hun ikke kan bevege seg så mye utenfor hotellrommet - uten å gi noen forklaring på hvorfor - er det ganske nærliggende å tro at det er et sykehus. Forøvrig er kylling et elendig alternativ. Samme med andre typer kjøtt. Når det gjelder annen mat, kommer det an på temperaturen i hotellrommet. Er dette på et varmt sted? Er det minibar/kjøleskap der man kan oppbevare mat? Vannkoker? Mulighet for å oppbevare mat ute? (Utenfor vinduet, jeg har bodd på et hotell der jeg hadde en plastpose med mat som hang utenfor vinduet, men da var det kaldt ute...) Anonymous poster hash: ff3cb...d99
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #19 Skrevet 8. mars 2015 Neimen, nå må du slappe av. Når TS skriver at hun ikke kan bevege seg så mye utenfor hotellrommet - uten å gi noen forklaring på hvorfor - er det ganske nærliggende å tro at det er et sykehus. Forøvrig er kylling et elendig alternativ. Samme med andre typer kjøtt. Når det gjelder annen mat, kommer det an på temperaturen i hotellrommet. Er dette på et varmt sted? Er det minibar/kjøleskap der man kan oppbevare mat? Vannkoker? Mulighet for å oppbevare mat ute? (Utenfor vinduet, jeg har bodd på et hotell der jeg hadde en plastpose med mat som hang utenfor vinduet, men da var det kaldt ute...) Anonymous poster hash: ff3cb...d99 Det står at der ikke er kjøleskap på rommet. Hun kan jo ha med seg spekekjøtt da. Anonymous poster hash: 2a518...36c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #20 Skrevet 8. mars 2015 Hva skal du egentlig? Anonymous poster hash: f2e70...d83 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå